Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Tip voor een zware rugzak op de fiets

Naar aanleiding van het bovenstaande draadje wilde ik toch de volgende tip van de hand doen.
Mijn dochter, en met haar alle dorpskinderen die naar de stad fietsen, heeft een rugzak die ze moeiteloos in 1 handeling vast zet op haar bagagedrager met een soort rekje.
Het is dus een rugzak met een extra soort band aan de rugzijde. Die zet je op een opklapbaar rekje die aan de zadelzijde van de bagagedrager zit. IDEAAL.
Je hoeft gedurende het fietsen niets op je rug, de rugzak staat rechtop en kan er met 1 beweging weer worden afgehaald. Aangezien iedereen zo'n ding heeft willen ze hem ook wel gebruiken. Op de site van Jokapi vind je hem, de kinderen hebben allemaal een city rack, omdat die neergeklapt kan worden als je hem niet nodig hebt. Enne, ik heb geen aandelen ofzo hoor.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
rosa

rosa

03-02-2009 om 09:29

Ook gehad en daar is met veel plezier gebruik van gemaakt. Op een gegeven moment wel afgebroken (?). Nu heeft ene dochter de rugzak op de rug, de andere met een spin op de bagagedrager.

rosa

Judith van Marrewijjk

Judith van Marrewijjk

03-02-2009 om 16:10

Bag-up!

Hoi,

Weleens gehoord van de bag-up? Een rugzak die met een paar handelingen verandert in een fietstas, die je zo over je bagagedrager kunt leggen. Heel slim bedacht.
Wij hadden er eentje aangeschaft voor onze zoon. Helaas was er wel iets mis gegaan in de eerste productieronde. Nu krijgen we een nieuwe, eentje die wel helemaal goed is.
Kortom: het product is nog enigzins in ontwikkeling, maar het idee is geweldig. Geen enkele last op de schouders, en ook geen rekje nodig.
Groet,
Judith

Astrid

Astrid

03-02-2009 om 18:43

Kan maar niet kiezen tussen de bag-up en het rekje!

Ik ben nog aan het twijfelen tussen de 2 systemen. Het is voor zoon die 11 wordt vlak voor de zomer en naar de brugklas gaat. Zoon is tenger, motorisch erg onhandig en is autistisch en snapt praktische dingen als tassen niet. En ik zie het al helemaal voor me hoe hij staat te klooien met zo'n tas op de fiets doen. Ik heb geen ervaring met beide systemen. Heb er ook nooit iemand mee gezien. Eerst was ik zeker van de Bag-up tas, maar zo'n rekje ziet er ook wel aantrekkelijk uit. Lijkt zo simpel.

Wat zou nou praktischer zijn? Wie kan me helpen?

Mach

Mach

03-02-2009 om 19:02 Topicstarter

Ik vind

het nadeel van de bag-up is dat hij aan 1 kant van de fiets hangt. Links of rechts. En dan is de fiets wel wat instabielee met aan 1 kant 10 kgr boeken.
Het voordeel van het rekje is dat je niets hoeft te veranderen aan de rugzak, de bevestigingstunnel zit gewoon op de rugzijde van de rugzak. Je tilt hem er zo op en af. EN het gewicht zit midden op de fiets, dicht bij het zwaartepunt.

MaximeM

MaximeM

03-02-2009 om 21:51

Voordrager

Hoi,

Wat hier helemaal "in" is, is een omafiets met voordrager (dus een soort transportfiets/bakkersfiets) ze hebben dan een bak of mand voorop en daar kan je makkelijk je tas inmikken. Ik leen hem wel eens van mijn dochter om even naar de supermarkt te fietsen en dat gaat prima (ik merk het wel als ik een héle zware tas voorop heb, dan stuurt het lastiger) maar de rugzak van mijn dochter is daarmee vergeleken licht. Je doet de tas ook erg snel en makkelijk in de bak, dus geen gedoe met vastmaken ofzo.

Maxime

Mach

Mach

03-02-2009 om 22:19 Topicstarter

Maxime

Dat lijkt me zelf wel ideaal! Ik ben eigenlijk aan een nieuwe fiets toe, ik zal hier eens naar kijken! Mijn dochter moet het nog even met haar redelijk nieuwe fiets doen met het opklaprekje. Maar als ze ouder wordt lijkt zo'n voording mij wel wat.

Linda99

Linda99

03-02-2009 om 22:28

Lopend

Ook al is het nog lang niet zover (ze is 7), hoe zwaar is het voor kinderen om al hun boeken lopend mee naar school te nemen? Er is namelijk pas vlak bij ons huis (6 minuten lopen ofzo) een middelbare school geopend. Pas nu ik al jullie verhalen over zware tassen zie vraag ik me af of dat lopend te doen is.

Niet te doen

Als ik me mijn eigen middelbare schooltijd voor de geest haal: 't is niet te doen...
En dan beweerden de leraren tegen de ouders dat het kwam omdat we onnodig boeken meenamen...diezelfde leraren die je straf gaven als je je boek niet bij je had...

Ik had de lading over 2 tassen verdeeld en een tas hing onder mijn jas aan de kapstok. Maar dat zal tegenwoordig met al die diefstal wel niet meer kunnen.

Lys Lionne

Lys Lionne

03-02-2009 om 23:54

Niet lopen

Wij wonen op zo'n 5 min. lopen van school, maar dochter gaat vaak met de fiets. Tas is werkelijk niet te torsen op sommige dagen! Als dan ook de gymtas nog mee moet....
Op school doet ze alle boeken in haar locker en neemt alleen voor de twee komende uren haar spullen mee. Na 2 uur altijd weer en pauze, dus tijd genoeg om de boeken weer om te ruilen.

Lena3

Lena3

04-02-2009 om 11:04

Mach: en met eastpack?

Mijn zoon gaat volgend jaar ook naar de brugklas en moet dan op de fiets. Zo'n rek lijkt me dan heel handig, maar is het niet zo dat je een eastpack rugzak moet (nou ja, wat is moet?) hebben? Ik wil natuurlijk niet dat mijn zoon gepest wordt met een niet-coole rugzak? Hoe werkt dat met jullie kinderen?

Tesse

Tesse

04-02-2009 om 11:17

Niet lopen?

Hier gaan de kinderen met de trein of de bus naar school, en moeten daarna nog een aardig eind lopen. Zo heb ik het vroeger ook altijd gedaan. En toen moesten we nog op een beetje coole manier die suffe bruine boekentas onder een arm zien te dragen omdat een rugzak niet mocht . Zijn de tassen nu zoveel zwaarder dan vroeger?

Tesse

Volgens mij wel. Ik kan me niet herinneren dat ik zo'n zware tas had als mijn brugpieper. Met gymtas en al heeft hij eens op de weegschaal gestaan: 12, 5 kg. Vind ik niet echt normaal als je zelf rond de 40 kg weegt.Dat is bijna een derde. Ik zie mezelf al met 22 kg op m'n rug sjouwen. Overigens hielp het wel wat om mappen wat leger te maken en gestructureerd in te pakken, maar dan nog. Lopen lijkt me geen optie.

Tesse

Tesse

04-02-2009 om 11:53

Silone

Da's echt buitensporig zwaar inderdaad. Maar dan vraag ik me toch af hoe ze het hier doen, het is van het station naar school een minuut of tien lopen! Tegen die tijd moeten we maar zo'n folderkarretje voor ze regelen .

Mach

Mach

04-02-2009 om 17:58 Topicstarter

Lena

Het lijkt wel alsof hier een aantal jaren op de basisschool collectief is afgesproken dat ze een tas kopen die op dat opklaprekje past. Een jokapi dus. Sommigen hebben wel een eastpack, maar dan moet je inderdaad een ander rekje van de fietsewinkel hebben en met een spin bevestigen.
Maar hier dus geen probleem met het merk van de rugzak.

Mach

Mach

04-02-2009 om 18:00 Topicstarter

Aanvulling

het geluk wil dat in onze kleine dorpje wel een fietsewinkel is, die dus net die opklapdingen verkoopt met de bijbehorende rugzakken.

meg

meg

05-02-2009 om 09:13

Hier ook zo'n handig rekje

kon de rugtas (Kipling) rechtop vaststaan met de band achterop de tas. Maar het rek is tot ong. Kerstvakantie gebleven, daarna moest ie eraf. Dat is zo'n b'tje de tijd dat ze het zonder rekje doen, gewoon tassen op de rug dus. Alleen de brugpiepers hebben hier dus de eerste 3 maanden zo'n rekje...

Anja

Anja

05-02-2009 om 10:53

En hier..gewoon fietstassen

Brugklasdochter heeft heir gewoon mooie zwarte fietstassen op de fiets. Ze verdeelt haar zware rugzak toch meestal in twee tassen, stopt de ene helft op school in kluisje. Dus rugzak er in en aan de andere kant plastic tas met de rest van de boeken. Mooi in evenwicht. Gymspullen kunnen er ook nog bij of er bovenop. Klep dicht en de boeken blijven ook nog droog in de regen.

Mach

Mach

05-02-2009 om 15:04 Topicstarter

Hier

ook in de hogere klassen houden ze het rekje. Voordeel is dat hij opklapbaar is.Als je gewoon in het weekend fietst ligt hij plat en zie je hem niet En dat is die van Kipling niet.
Ik merk wel dat het erg dorpgebonden is. In dorpen die vanuit een andere rochting naar de stad fietsen zie je het veel minder.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.