Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Tip rookmelders

Vanaf vandaag zijn er rookmelders (en meer brandveiligheidsproducten) bij de Aldi te koop: 2 voor een tientje, het zijn goedgekeurde optische melders.
Sinds Tihama ons regemaltig oproept, hangen ze bij mij, wie weet vanaf vandaag bij weer wat meer mensen

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Bibi72

Bibi72

03-10-2009 om 23:54

Nog goedkoper!

Bij de Digros (en Dirk,Bas) 2 voor 6,99! En een blusser voor 8,99 en een branddeken voor 4,99!

angel3

angel3

04-10-2009 om 11:56

Let op

een poederblusser schijnt niet aan te raden te zijn, begreep ik van iemand die er verstand van heeft. Die zijn meestal wel het goedkoopst. Poeder verpoedert....schuim is gerichter. Het is al shit als er een brandje is maar als dan ook nog alles onder de poeder zit dan ben je niet blij....

Nooit doen, poeder

Poeder blust op zich prima, veel beter dan CO2 zelfs, en is ook geschikt voor veel soorten branden, dat is het probleem niet.

Het punt is ook niet dat alles daarna onder de poeder zit, maar dat dat poeder ál je electronische apparaten aantast (de boel gaat oxideren). Dus niet alleen in de kamer waar de brand was. Tv, computer etc. kun je echt weggooien dan, het geeft meestal veel meer schade dan het brandje zelf.

Dit is me verteld door een brandweerman op de BHV-cursus, ik ga ervan uit dat die man er verstand van heeft

Laatst had de Lidl ook poederblussertjes in de aanbieding, ik heb hem maar gauw laten staan.

Zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Brandblusser voor meer info (klik vooral ook het stuk over brandklassen even aan).

En hier gaat 'ie sinds vanmiddag achter elkaar af!

Wonen in nieuwbouwhuis. En vanmiddag uur of 5, zonder enige aanleiding, begint een werkelijk oorverdovend gepiep en geloei. Schrok me wezenloos.

Jongste was boven in haar kamer maar kwam ook meteen met schrikogen naar buiten. Als een gek door het hele huis gerend, maar helemaal niets. Ik heb ooit in een brand gezeten, dus het is echt mijn angstplek en ik loop altijd als eerste snuffend door het huis 'mmmm ruikt 't hier raar, ruiken jullie niks?'. Als er dus iets was geweest had ik het wel geroken.
Ik zat beneden krant te lezen, jongste was huiswerk aan het maken. We hebben geen open haard, geen kaarsen aan, er draaide geen was- of droogmachine. Ik was niet aan het koken, kortom; een raadsel.
Koolmonixide heb ik nog aan gedacht... maar kan me eigenlijk niet voorstellen. Hadden op zolder 3 ramen openstaan, dus ventilatie genoeg.
't Was wel de brandmelder op de 2e verdieping overigens, dus de ruimte waar de ketel is. En boven de trap, in een ruim 4.80 hoge ruimte. Heeeeel fijns (not), want ik kon er dus niet bij.
De nieuwe buurman was gelukkig thuis en die heeft vervaarlijk op de trap op een andere trap met een bezemsteel het 'reset' knopje ingedrukt.

....ah.... stilte! Tot een kwartier later, toen begon het weer. Nu zelf met behulp van dochter op die trap staan prikken met de bezemsteel tot ik 'm kennelijk raakte want rust. En daarna nog een keer.
Nu is het al een uur stil... maar begrijp er niks van.

Kan merk ook niet zo snel ontdekken en oh ja waar! is de gebruiksaanwijzing? (Volgens buurman nooit gehad overigens).
Als manlief thuis is hem er maar op af sturen. Moet niet s nachts gebeuren zeg.

Het positieve; het doet het UITSTEKEND! Het was zelfs IN het huis van de buren (= geschakeld via de garages!) te horen.
Ook toevallig dat ik net nu dit draadje lees zeg.

amk

amk

06-10-2009 om 21:20

Mare: tijd voor nieuwe batterijene

dit is namelijk het kenmerk van lege batterijen. De melder waarschuwt dat het tijd is om ze te vervangen. Moet eigenlijk elk jaar.

Anneque

Anneque

07-10-2009 om 07:32 Topicstarter

Yep batterijen

Hier gaan ze ook piepen als ze (bijna) op zijn.

amk

amk

07-10-2009 om 10:23

Maar pandia

er staat niet bij hoelang ze al in dat huis wonen. Een nieuw bouwhuis zegt op zich niet zo veel.

En je weet ook niet hoelang die dingen al met batterij en all op de plank bij de aannemer hebben gelegen. Die kopen meestal groot in want ze gaan toch wel op.

Regelmatig piepende brandmelders 99.9% van de tijd zijn het de batterijen.

Haha, jullie hebben het helemaal goed hoor!

We wonen hier idd pas sinds 1e week juli. De melders zijn aangesloten op het lichtnet; maar toen ik alle stoppen probeerde bleef het gewoon doorgaan. Mogelijk zitten er ook batterijen in; als er immers brand oid is in de meterkast of wat kortsluiting veroorzaakt is het logisch dat de melders het gewoon moeten blijven doen.

Maar; uit ons vorige huis weet ik dat de melders als het tijd was voor nieuwe batterijen een soort piepjes gaven. Absoluut niet te vergelijken met het helse, alles doordringende geluid van gisteren. En; het was er niet 1, maar ze gingen allemaal af, dus door het hele huis. Dat zal het dus niet zijn vrees ik.
Ongelukkigerwijs is het de melder die dus op die onmogelijk plek zit. Man en ik hebben met veel gevaar en een trap op de trap er zo'n blauw plastic hoesje omgedaan wat je wel eens krijgt in een zwembad, om om je schoenen te doen? Dat werkt nu, maar ja is geen oplossing op lange termijn natuurlijk want als er nu brand ontstaat op de 2e verdieping werkt het alarm niet.
Maar kijken of we de bouwers (ze zijn nog bezig hier in de buurt) eens kunnen vragen.

Dank voor het meedenken! En grappig dat de trouwe forumbezoeksters zo weten wanneer ik ben verhuisd, haha!

groet
Mare

amk

amk

07-10-2009 om 20:50

En hier uit blijkt

maar weer een hoog OKO gehalte van het dorpje dat OO heet. En toch heb ik dus iets gemist.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.