Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

linda bakker

linda bakker

16-06-2009 om 11:06

Tilapia filet

Hoi, mijn man heeft talapia filet meegenomen, wij hebben het nog nooit gegeten. Iemand een lekker recept voor me? Bedankt alvast.
Groetjes Linda

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Tilapia

is het volgens mij.je kunt er alles mee doen wat je met andere 'algemene' witvis doet. Succesnummer hier is Kruiden & in de oven met een bekertje slagroom eroverheen. Kun je op allerlei manieren opleuken. Met mosterd (vis insmeren). of met tomaten in plakken en mon chou er overheen. of met spinazie erbij.

Wat ik ook vaak doe is een visragout maken. Roux-tje, visbouillon erbij (van blokjes), vis erbij, wat room erdoor en klaar. ook lekker met wat garnalen of andere zeevruchten erdoor, evt wat diepvrieserwtjes of champignions, uitje...jammie!

Ingrid

Wij

Doen het even in de grillpan om en om Ondertussen in de wok wat knoflook en en ui bakken.Dat gooi je overje vis als je beide kanten gegrild hebt en een scheut ketjap erover beetje sambal voor de liefhebber rijst en wokgroente heerlijk.

Holiday

Holiday

16-06-2009 om 18:55

Heel makkelijk en snel klaar

Insmeren met zout, peper, knoflook en olie. Even bakken en serveren met warme kruidenkaas (boursin cuisine of philadelphia of zo).

doe hem ontdooien,afspoelen en droogdeppen, dan met zeezout erop, en dan beiden kanten bakken,grillen plusminus 5 min per kant.
eet smakelijk krulleke

Ef

Ef

16-06-2009 om 22:56

In alufolie uit de oven

Tilapiafilet op een vel alufolie leggen bedruppen met (olijf)olie,zout en peper, eventueel knoflook, uitje, stukjes paprika, of andere groente. Alufolie dichtvouwen tot een paketje en 15 a 20 vminuten in de oven op 200 graden. Veel variaties mogelijk met kruiden naar smaak. Kan ook goed op de bbq.

Julia64

Julia64

16-06-2009 om 23:00

Ook in alufolie of bakpapier...

... maar dan met: plakjes courgette, plakjes voorgekookte aardappel, plakjes trostomaat, drupje olijfolie, tijm en een flinke kwak rode pesto erop (vis onderop leggen).
Oventijd hetzelfde als hiervoor genoemd. Heerlijk! Kan ook prima met pangasiusfilet, trouwens.

grt
Julia

wendelien

wendelien

17-06-2009 om 13:05

Curry

met pepertjes en cocosmelk etc. (kijk even in het huishoudelijk archief hier voor recepten)

Ef

Ef

17-06-2009 om 20:49

Julia,

Die ga ik van de week proberen!

Ef

En wat zou linda nu met haar vis gedaan hebben?

als het verse was moet ie toch nu wel tot een of ander spannend gerecht verwerkt zijn...

Ingird

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.