Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Guinevere

Guinevere

04-02-2010 om 12:48

Thuis plastic scheiden is inefficient

http://www.telegraaf.nl/binnenland/5954294/__Nascheiding_plastic_goedkoper__.html?p=1,1

Fijn, daar zitten we dus voor te prutsen en te wrotten met al dat plastic. Ik hoop dat de gemeenten dit ook lezen en dat alles weer in één bak mag.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kaaskopje

Kaaskopje

04-02-2010 om 12:58

Eerlijk opbiechten

Na mijn eerste enthousiasme ben ik weer gestopt met het plastic scheiden. Al met al is het best veel en ik heb echt niet de tijd om een volle zak weg te brengen, dus dan staat dat ding hier te staan tot we naar de winkel gaan waar de container naast staat. Ik zou het daarom helemaal niet erg vinden om container nummer vier in de tuin te zetten, áls ze er ook maar iets mee doen. GFT afval scheiden is trouwens ook een wassen neus hoor. Sinds mijn man een rondleiding bij de vuilverbranding heeft gehad met de klas van mijn dochter zijn we er niet meer zo strikt in als daarvoor. Die methode zou duurder zijn... Ik weet het niet. Zou én én niet nog beter zijn?

Guinevere

Guinevere

04-02-2010 om 13:15

Hier

Ik beken ook. Lang niet alles gaat hier bij het plastic. De grote dingen (flessen van wasmiddel etc) en de kleine schone dingetjes wel, maar met die viezige dingen ga ik gelijk richting de gewone vuilnisbak.
En niet alles wat biologisch afbreekbaar is komt hier in de groenbak. De grote dingen wel, bijvoorbeeld een oude bos bloemen en een lading konijnezaagsel ofzo. Maar voor een uienschilletje heb ik geen zin om veel moeite te doen.
Wat was de ontdekking dan bij de excursie naar de vuilverbranding?

Brianna F

Brianna F

04-02-2010 om 13:43

Plastic scheiden

Ik zou het toejuichen als het hier ingevoerd wordt, inefficient of niet. Ik heb er de ruimte niet voor om het in de restafvalbak te doen. Nu leur ik elke 2 weken met een paar vuilniszakken bij buren en vrienden.

Voorkomen

Leuk hoor, al dat recyclen. Volgens mij is het een stuk voordeliger om te VOORKOMEN dat we zoveel plastic in onze maag gesplitst krijgen.

Vera*

Vera*

04-02-2010 om 16:06

Goedkoper

Hier betalen we per kliko aan de straat. Sinds het plastic appart wordt opgehaald staat de grijze bak niet 1 keer per vier weken maar meestal na 8 weken aan de straat, het is wel 7 euro per keer. Dat het voor de gemeente duurder is daar zit ík natuurlijk niet mee .

Petr@

Petr@

04-02-2010 om 16:33

Hier niet goedkoper

Dat dacht ik wel, dus ik ben ijverig aan het scheiden geslagen. Elk plastic flintertje belandt bij ons in de zak. Maar nu blijkt dat de gemeente toch iets gaat verzinnen om het geld wat zij nu niet ontvangen op een andere manier te gaan innen, grrr...

Dendy Pearson

Dendy Pearson

04-02-2010 om 19:02

Ik scheid

voornamelijk om de grijze kliko te ontzien. Daarom heb ik in het keukenkastje een zak voor papier en een zak voor glas staan wat ik regelmatig deponeer in de daarvoor bestemde kontainer die bij school staat.
Het plastic scheiden is hier goed geregeld, met regelmatig ophalen en zakken die je bij elke super gratis kan meenemen. Dus ik doe er enthousiast aan mee, maar eigenlijk niet zozeer voor het milieu. Als ik niet scheid loopt mijn kliko over en moet ik een extra kliko bestellen en die kost geld.

Dendy

Kaaskopje

Kaaskopje

04-02-2010 om 20:31

Guinevere

In de vuilverbranding aangekomen werd het gft-afval bij afval uit de zwarte bak gemikt en samen verbrand.

Guinevere

Guinevere

04-02-2010 om 22:09

Tsss

Tsss, dat is wel stuitend inderdaad. Ik mag hopelijk wel aannemen dat die werkwijze inmiddels is verbeterd...

Tirza G.

Tirza G.

04-02-2010 om 23:07

He verdeurie

Heb ik nét een nieuwe hobby (plastic apart houden) is het weer nergens goed voor. Dat heb ik dan weer. Moppermopper grumbl grumbl. En dan is het óók nog februari. Die maand is zo kort, dat het salaris alweer gestort wordt voordat het vorige op is. Dat geklier ook altijd.

Tirza

annemoontje

annemoontje

06-02-2010 om 12:18

Totaal eens met dirksmama

en het bespreekbaar maken bij de winkels; dat ik het vreselijk onhandig en tijdrovend vind zoveel verpakkingsmateriaal meteen weg te moet mikken tijdens het uitpakken van de boodschappen..
ik probeer ook hiermee bewuster te kopen, kinderkoek voor school? gewoon een rol koek kopen, ik heb thuis wel een klein (plastic ;-( ) schaaltje waar een koekje in past...drinkpakjes? heel zelden worden ze gebruikt, een schoolbeker werkt prima en er kan meer in! en ga zo maar door....alle beetjes helpen...

Kaaskopje

Kaaskopje

06-02-2010 om 13:38

Markt volgt de consument

Vaak bedenkt men een markt en de consument volgt wel, de markt volgt ook de consument. Verpakte koekjes komen niet uit de lucht gevallen, het was waarschijnlijk een antwoord op een 'behoefte'. Wat te denken van St.Maarten? Ouders gooien taaitaai weg omdat het onhygiënisch is zo zonder verpakking. Het is maar een klein voorbeeld. Ik leef nog steeds ondanks St.Maarten met onverpakt snoep.

Zijvakken

Volgens mij zijn voor dit soort perikelen de zijvakken in het leven geroepen. Veel rugzakken (zelfs Eastpacks) hebben wel een vakje aan de zijkant, al is het maar een netje.

amk

amk

06-02-2010 om 21:40

Lege beker mee

wij moesten gewoon een lege beker mee naar school nemen en dan kon je voor een dubbeltje of 2 je beker vol laten gieten. Beste deal was natuurlijk de halve liter beker. Werd voor dezelfde prijs gevuld als een gewone beker.

Bij mijn dochter op school zorgt de school voor de melk en de bekers tijdens de lunch. Betaal je 20ct per beker voor. Ik denk dat er zeker 250 ml in geschonken wordt.

Kaaskopje

Kaaskopje

07-02-2010 om 02:01

Keuze inhoud?

Amk, ik vind het een geweldig idee om het zo te doen, maar mogen ze ook voor iets anders dan melk kiezen?

Bastet

Bastet

07-02-2010 om 09:53

Hier mee gestopt

Hier zijn ze juist gestopt met het schenken van drinken tijdens de overblijf,vanwege het tekort aan overblijfkrachten.het drinken schenken stamt nog uit de tijd dat alle overblijvers nog in de aula pasten..
Nu eten ze in hun klas.
Groetjes,bastet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.