Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Mama Appelsap

Mama Appelsap

06-06-2010 om 12:53

Themafeest 'ik hou van holland'

Mijn zoontje heeft binnenkort het eindfeest van zijn school. Het thema is dus 'Ik hou van Holland'. Kinderen mogen verkleed komen. Ik kom niet verder dan iets Nederlands Elftallerig.

Hebben jullie misschien nog andere ideeën voor een zelf te creëren uitdossing?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Jesse_1

Jesse_1

06-06-2010 om 13:31

Hoe oud is hij?!

Lijkt me redelijk essentieel....

Jesse_1

Jesse_1

06-06-2010 om 13:38

Ah...

Bij eindfeest dacht ik eerst aan een jongen van 12 .
Een boer is ook erg Hollands.
Jesse

Rafelkap

Rafelkap

06-06-2010 om 18:31

Titel

Wat een titel! Zeker een witte school? In dat geval zou ik mijn zoontje als negertje (zwartepietpruik)oid laten gaan. Of als een kleine Prins Willem Alexander (gewoon in pak, maar wel met kroon). Helemaal in het geel gekleed kan ook, met geel gezicht: als echte Hollandse kaas.

Margriet*

Margriet*

06-06-2010 om 21:55

Kan dat nogwel

'negertje'?
Ik krijg daar toch altijd wat nare gedachten bij.
Je kunt hem ook als 'allochtoon' kleden, veel leuker ;=(.
Een boerenkiel met klompen en een rode zakdoek is wel zo makkelijk.

Rafelkap

Rafelkap

07-06-2010 om 07:31

Ook

bij een niet witte school ook. Ik word gewoon erg melig bij zo'n thema. Jij niet blijkbaar.
Maar ik zou mijn zoontje van 5 zelf laten kiezen. En ik denk dat hij als prins wel geweldig vindt (alhoewel ik het erg eenvoudig zou houden, zonder colbert, alleen met kroon)

Rafelkap

Rafelkap

07-06-2010 om 07:33

Ja hoor

negertje mag je niet meer zeggen.
Bij barbapapa praten ze een soort Chinezentaal tegen de Chinezen, lekkel tlommelen. Dat mag eigenlijk ook niet meer.

Rafelkap

Rafelkap

07-06-2010 om 19:08

Associaties

Nou, mama Appelsap. Het punt is dat ik dat thema van jullie juist wel meteen associeer met Trots op Nederland, BZN en hossende hooligans. Ik ben erg blij dat onze school niet zulke drakerige thema's verzint. Dat is toch niet meer van deze tijd! Vandaar mijn ironisch en hypotetisch bedoelde idee, waarbij iedereen klaarblijkelijk valt over het woord 'negertje'. Wie hier -in dit verband- iets racistisch in ziet is zelf vreselijk ongesteld. Is er dan niemand bij wie een thema bij wie "ik houd van holland" de broek afzakt (bij wijze van spreken)?

Meer ideeën komen niet voorbij. Ik dacht zelf nog aan stroopwafel (ronde plaat karton op buik en rug), maar dat zal je zoon ook wel niet leuk vinden. Als indiaan kan natuurlijk ook, met rood, wit en blauwe veren.

toja

toja

07-06-2010 om 20:36

Rood/wit/blauw

Je hoeft het niet zo moeilijk te maken hoor. Doe iets rood/wit/blauw aan en evt aangevuld met iets oranjes (ligt nu genoeg van in de winkel) en klaar ben je.
Succes

Oranje is zo afgezaagd

Met al het oranjegeweld dat je nu overal al ziet vind ik een oranje uitdossing persoonlijk echt het onorigineelste afgezaagdste wat je een kind kunt aandoen.

Voor een Holland-thema (vind ik op zich wel leuk) zijn er zat andere dingen te bedenken.
- als molen of met molentjes
- als tulp of met tulpen
- als volendammer visser
- als boer
- op klompen of als klomp (helemaal in het knalgeel en dan het rood-zwarte veter motief op het gezicht schmincken
- als snowboarder, als eerbetoen aan Nicole Sauerbrei
- als Pieter van den Hoogenband (gewoon in zwembroekje en met goggels op)

Annet

Annet

08-06-2010 om 21:39

Voor kinderen is oranje niet afgezaagd

Mijn kinderen (12 en 7) zijn helemaal blij als ze de zooi uit de doos kunnen rukken van 'Hup Holland hup'. Zij vinden dit helemaal niet afgezaagd. Wij willen ons huis niet vol hebben met al deze troep dus ze zijn blij als het ergens anders wel van pas komt.

Chippie

Chippie

09-06-2010 om 16:17

Mama appelsap

Tja, jij vindt die twist leuk (pruik Gullit) maar je kind kent Gullit niet eens. Laat je jochie aantrekken wat hij wil.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.