Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Thee vraagje (voor yta?)

Vorige week bij Simon L. weer flink wat losse thee ingeslagen. Kinderen (die van zoet houden) hebben ook eea uitgezocht, waaronder 'Aloe Vera groene thee' die heeerlijk zoetig rook, en zo ook moest smaken. heb het nu 2 keer gezet, en het smaakt echt afgrijselijk bitter. Brrr. Wat doe ik fout? Moet groene thee 9die ik normaal nooit drink) met niet-kokend water? of moet er extra weinig in? Moet het korter trekken? Alle andere thee smaakt altijd uitstekend (ik zet het in zo'n dubbelwandige pot, met een los inzetfilter waarin de thee heerlijk ruim kan trekken)

Alvasr dank!!

Ingrid

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Yta Chalne

Yta Chalne

22-09-2009 om 18:11

Ik typ het net in het draadje hierboven; groene thee moet nooit met kokend water, dan wordt het dus bitter Een flinke mok koud kraanwater toevoegen aan een liter water en je hebt de ideale zettemperatuur. En niet te lang laten trekken, een minuut of twee, tweeënhalf is genoeg. En dan is het inderdaad een echt kindersmaakje

IngridT

IngridT

22-09-2009 om 19:36 Topicstarter

Ha! dank!

Ik dacht al zoiets. heb wel eens eerder thee gekocht (witte??) die met niet-kokend water meost, maar dan zeiden ze dat er netjes even bij (en schreven het zelfs op het zakje!). Ga het vanavond gelijk proberen! dank!

Ingrid

Puck2

Puck2

22-09-2009 om 20:02

Yta, dank

Ik vind groene thee ook altijd bitter en niet lekker, maar met jouw tip om het water niet kokend te laten zijn wil ik het toch weer eens een keer proberen. Probleem krijg ik alleen bij mijn melange waar zowel zwarte als groene thee in verwerkt zit. En IngridT, ken jij de theefabriek in Hauwerzijl (of is het Houwerzijl?) Daar hebben ze ook heel veel lekkere melanges en een leuke theeschenkerij met heerlijke lekkernijen.

Siena

Siena

23-09-2009 om 19:42

Ook een vraag

als we toch over thee bezig zijn, en misschien kan Yta helpen.
De aller-aller-lekkerste thee vond ik de lapsang-limoenthee die bij AH te koop was, gewoon theezakjes. Het is sinds een paar jaar uit de handel helaas. Kan ik dat met losse thee namaken en welke moet ik dan nemen? Lapsang uiteraard, maar wat erdoor? Bestaat limoenthee? In welke winkel moet ik zijn?

Yta Chalne

Yta Chalne

24-09-2009 om 07:35

Proberen

Ik zou gaan voor een 90% citroen 10% lapsang souchong mengsel. In de builtjes van AH zat geen echte limoen (maar korreltjes smaakstof), dus echte citroenthee is minstens zo lekker. Elke theewinkel kan je helpen, je kunt de soorten best allebei los kopen en zelf een beetje experimenteren met de verhoudingen. Niet ter plekke mengen, maar de dag van tevoren, zodat de smaken een beetje aan elkaar kunnen 'wennen'.

Siena

Siena

24-09-2009 om 18:43

Dankjewel yta

Ga ik eens proberen. Weet jij een goede theewinkel in het midden des lands? In Utrecht zit Simon Levelt dacht ik, zijn anderen beter of is SL eerste keus?

Yta Chalne

Yta Chalne

24-09-2009 om 19:29

Tja

Naa mijn mening is Sl de beste, en dan zéker die in U., maar je kunt mij nauwelijks objectief noemen...

Engelandvaarder

Engelandvaarder

25-09-2009 om 14:30

Veel groene thee schadelijk?

Ik heb onlangs een verslaving ontwikkeld voor groene thee met munt. Ik ga er maar steeds vanuit dat ik beter liters hiervan kan drinken dan van zwarte thee of koffie, maar is dit eigenlijk wel zo? En hoe zit het met het cafeinegehalte? Op de verpakking staat dat er 'organically grown gunpowder green tea and spearmint' inzit.
Jose

Yta Chalne

Yta Chalne

25-09-2009 om 16:05

Ach

In de plant op zich zit natuurlijk wel dezelfde hoeveelheid cafeïne, groene thee (in dit geval gunpowder) wordt van dezelfde struik gemaakt als zwarte thee, maar als je groene thee op de juiste manier zet (niet met kokend water) dan komt er een stuk minder cafeïne in je kop terecht dan bij zwarte thee, en een stuk meer anti-oxidanten. Dus best gezond, ja.

Puck2

Puck2

26-09-2009 om 10:44

Ook ach

Ach, bij teveel inname is alles schadelijk, zelfs water. Kun je beter ook niet 10 liter in een uur van nemen. Ik zou de schadelijkheid van groene (en zwarte) thee maar laten voor wat het is.

Engelandvaarder

Engelandvaarder

27-09-2009 om 00:18

Slurp

ik slurp lekker door

Tijgeroog

Tijgeroog

27-09-2009 om 19:59

Borstvoeding/zwangerschap

Een canadese vriendin vertelde dat het in Canada wordt afgeraden om tijdens de zwangerschap en borstvoedingsperiode groene thee te drinken, in verband met de anti-oxidanten. Het anti-verouderen zou voor de babies ongezond zijn, omdat die moeten groeien. Zoiets. Ik heb het gewoon gedronken.

Yta Chalne

Yta Chalne

27-09-2009 om 21:28

Jaaa, canada

Het land van de huistrollen met Uggs. Geldt het ook voor sinaasappelsap, in Canada? Ráre jongens die Canadezen.

Tijgeroog

Tijgeroog

28-09-2009 om 10:53

Canada

Die huistrol he... In die tijd had ik vaak de neiging om te reageren omdat mijn vriendin heel andere dingen vertelt over hoe het daar met bv gaat dan huis Voorheen Toosje deed.
Ik zal het eens vragen van de sinaasappelsap. Ze is een klein jaar geleden hier in nederland van de 2e bevallen, en die krijgt nog steeds bv. Maar ze had in het begin een heeeele lang lijst met dingen die niet mochten ivm krampjes. En heel andere dingen die nioet mochten tijdens de zwangerschap. En een speciaal kussen om te voorkomen dat ze tijdens de zwangerschap op haar rug zou slapen, want dat is ook gevaarlijk.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.