Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

MaximeM

MaximeM

01-02-2009 om 22:20

Teveel reclame mag dit?

Hoi,

Ik doe net een poging om "ghost whisperer" te kijken op rtl 5, alleen er is IEDERE 7 minuten reclame! (een reclame van 2,5 minuut) mag dit wel? Ik vind dit echt belachelijk veel. Ik heb daarnet even gegoogled en vond een berichtje uit 2006 dat een blok tussen de reclames in minimaal 30 minuten moet duren. Maar ik kan nergens de huidige regels vinden, misschien zijn ze wel veranderd. Het is niet op rtl 5 maar op net 5 en ik vond net een berichtje hierover:

http://www.telegraaf.nl/prive/3120862/__Net5__SBS_starten_reclame-overdosis__.html?p=3,2

Ik hoop dat die proef snel ophoudt want dan zijn ze mij als kijker kwijt!

Maxime

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Hd recorder

Ik heb een HD recorder. Even knippen en de reclame verdwijnt als sneeuw voor de zon . Dan kijk ik gewoon achteraf reclamevrij TV. Ideaal.

Damajo

Lys Lionne

Lys Lionne

01-02-2009 om 23:46

Hd recorder 2

Inderdaad, aan het begin van het programma even op 'pauze' zetten voor zo'n 7 minuten, koffie inschenken, kind naar bed brengen, wasje doen, plassen, op 'play' drukken en dan lekker in één ruk je programma afkijken!

Hd recorder vraagje?

Wij hebben ook een dvd recorder met HD functie. Begrijp ik het nu goed dat als je een programma opneemt, je tijdens het opnemen het programma al kan gaan kijken (als je even een minuut of wat wacht nadat het begonnen is) ?
groetjes, Sonja

Yep

Ideaal. Opnemen en later invallen dus. Niks om half negen lopen haasten, gewoon rustig aan, je spoelt een stukkie terug en valt er gewoon in. Het programma wordt in zijn geheel opgenomen. En inderdaad, de reclame sla je gewoon over.

Ik snapte het in het begin ook niet hoe het werkte, maar ben er superblij mee!

Linda

Aha, en ...

Kun je dan ook terwijl je HD iets opneemt iets anders kijken wat al eerder opgenomen is, of kan dat weer niet? Goh, zo kom ik nog eens ergens achter !
groet, Sonja

Ja kan ook

Ja hoor, terwijl je iets anders opneemt, kan je ook iets bekijken dat je al eerder hebt opgenomen.

Zo fijn.

Linda

Wat ook kan

Dvd-tjes maken van alle kinderfilmpjes die je opgenomen hebt en die tijdens de vakantie op de DVD-speler in de auto afspelen.

Goh ...

wat handig zeg. had ik járen eerder al moeten weten
Die tip van Damajo is ook handig. Heb alleen geen dvdspeler in de auto, maar is te onthouden voor ooit ...
groet, Sonja

Oh ja

wat vreselijk irritant was dat gisteren..... ik heb het einde ook niet gehaald. Had er helemaal de balen van. Hopelijk is die proef dan inderdaad snel afgelopen anders zijn ze hier nog een kijker kwijt!

rosa

rosa

03-02-2009 om 09:13

Overtuigd

Hier zitten we al eeuwen te wachten tot die videorecorder het eindelijk eens gaat begeven, maar jullie berichten over de HD-recorder overtuigt me meteen. Wat een uitkomst.

rosa

sumiya

sumiya

03-02-2009 om 15:53

Hd recorder met schotel?

Werkt dat ook, want wij wonen in het buitenland en kijken NL televisie op de schotel, dus niet via kabel
Sumiya

ayla

ayla

04-02-2009 om 10:40

Even opletten

want dit kan niet met alle hd recorders. Met onze oude Medion kon je niet tegelijkertijd opnemen en bekijken. Vrij irritant. Met onze nieuwe sony kan dat wel, ideaal, je neemt idd op doet op je gemak alle dingetjes en begint later met kijken en je slaat de reclames over.
Wij hebben trouwens wel vaker dat we halverwege de film toch alweer gelijk lopen met de originele uitzending. Dan zitten we dus weer vast aan de reclames

Rafelkap

Rafelkap

04-02-2009 om 18:48

Gelukkig

snap ik dit probleem niet. Want films op zenders met veel reclame vind ik over het algemeen niks Wel handig die hd recorders met reclamewissers, maar waar moeten die commerciële zenders straks hun reclame-inkomsten vandaan halen??

Met schotel

volgens mijn man kan je ook met schotel gebruik maken van een hd-recorder. Het gaat om het signaal.

Linda

meg

meg

05-02-2009 om 09:07

Opnemen en kijken tegelijk

maar ik neem een programma op HD op, omdat ik er op dat tijdstip dan niet ben... Kijken achteraf, reclameloos. Maar soms is reclame tussen een film ook wel ff lekker, even anders gaan zitten, drinken inschenken, kids luisteren, poes binnenlaten, wc, nachtpon al aan doen, of juist een dekentje pakken. Poes op schoot nemen en nog wat lekkers halen... Dan kijk ik op 1,2 of 3 en mis ik soms een pauzetje En oh ja, hier gaat het geluid UIT als we in een reclameblok zitten. Heerlijk rustig en we praten eens ergens anders over.

Sja

Meestal doe ik ook het geluid uit tijdens reclame en ga Teletekst kijken. Wel jammer dat er bij Veronica niets zinnigs op staat, dus tijdens de reclames van Top Gear ga ik meestal maar even een columnpje lezen. (Hee, wat ziet dat er mal uit... columnpje. Columnnetje? Nee...).
Maar om de 5 a 7 minuten reclame doorbreekt het verhaal zo vervelend, dat dit ook niet meer helpt. En om nou speciaal daarvoor een HD-recorder of ander opneemapparaat aan te schaffen vind ik helemaal van de zotte. Zo belangrijk is het niet. Ik zal House wel op een andere manier zien, vermoed ik. Eigenlijk heb ik hoop dat de publieke omroep hem weet binnen te halen. House zonder reclame! Oh, zaligheid! En dan staat hij tenminste ook gewoon op uitzendinggemist...

meg

meg

05-02-2009 om 09:50

House zonder reclames

http://www.watchtvsitcoms.com/
hier kun je je series terugkijken, of zelfs vooruit (!) kijken. Wel even irritante (pop-up) reclame wegklikken, maar dan: je favo serie in één keer zónder reclame (maar ook zonder ondertiteling) Handig als je ze gemist hebt, of niet kunt wachten wat er komt, of nog es wil kijken (zoals ik bij Grey's anatomy )

Tnx!

Dank je Meg. Nu kan ik SBS wel deprogrammeren

Blgh

Gisteren ook al bij criminal minds zo vaak reclame..... echt niet leuk meer!

Duurt een maand

ik las net op sbs.nl (http://www.sbs.nl/publieksinfo/sbs-6/faq-sbs-6) dat het gaat om een proef van een maand:
"Vanaf 5 februari voert SBS 6 een maand lang een proef uit met een nieuwe indeling van de reclameblokken, die mogelijk is dankzij een aanpassing in de mediawet. Op de donderdagavond worden de reclameblokken tijdens de series 'The Mentalist' en 'House' korter en frequenter uitgezonden, maar met hetzelfde maximum van 12 minuten per uur. Er wordt dus evenveel reclame uitgezonden, maar de kijker hoeft per blok minder lang te wachten tot het programma hervat wordt. Deze proef wordt ook gedaan bij NET 5 tijdens de serie 'The Ghost Whisperer' en bij Veronica tijdens de series 'Criminal Minds' en 'Numbers'

Na afloop wordt deze proef geëvalueerd. Daarbij wordt ook de mening van u als kijker meegeteld. U kunt uw mening sturen naar [email protected]. Wij danken u voor uw reactie."

Nou, dat lijkt me duidelijk: allemaal mailen naar sbs! Ik kan me echt niet voorstellen dat er mensen zijn die dit fijner vinden dan de oude situatie.

Caroro (wachtend tot House begint)

ishtar

ishtar

06-02-2009 om 09:31

Ook mailtje gestuurd

en nu maar hopen dat het gauw ophoudt! Wat een vreselijk gedoe zeg!

Ook gestuurd

Wat een verschrikking zeg toen we gisteren avond naar The Mentalist zaten te kijken. Heb dus net een mailtje gestuurd. Bedankt voor het adres Caroro, had het nog niet opgezocht.

Groetjes, Pinkelot

siem-p

siem-p

06-02-2009 om 12:41

Achteraf

Achteraf gezien (nu dus) hebben we hier een hele avond lekker zitten kletsen. Door al die reclame kwamen we niet goed in het verhaal ofzo en hadden we dus tijd zat om gewoon een gesprek te voeren op en tijdstip dat meestal volledig om de tv draait.
Niet dat we anders geen gesprek voeren maar meestal niet op donderdag avond tussen half 9 en half 11 zeg maar.
Misschien dat ik even mail naar sbs om ze complimenteren met het initiatief dat ze genomen hebben. Nederland zal er zeker bij gebaat zijn. Ouderwets (net als vroeger toen er nog geen tv was) samen de avond door brengen.
En als vriend er eens een keer niet is ga ik gewoon lekker lezen, iets waar je ook niet snel aan toe komt :o)
Toch lief van ze!
En nu snel naar marktplaats voor zo een hd-recorder!

Tirza G.

Tirza G.

06-02-2009 om 14:57

Siem-p

Briljant, briljant. Opsturen, doen!

Tirza

Wat is een goede hd-recorder?

Allemaal reacties van mensen met HD recorders. Welke hebben jullie en bevalt ie?

amk

amk

06-02-2009 om 16:50

Sbs is al tot inkeer gekomen!

Stop maar, zij doen het ook al

http://www.ad.nl/cultuur/2980118/SBS_staakt_proef_reclameblokken.html

Ha ha ha ha ha!

Geweldig!. Binnen hoeveel dagen?
Nou ja, wel een snelle en klantvriendelijke actie, dit.

Heel mooi, dit zal iedere zender met vergelijkbare snode plannen meteen genezen.

Groeten,

Temet

Fijn

dat ze bij SBS zo snel tot inkeer zijn gekomen. Ik heb gisteren ook House gekeken, en werd helemaal knettergek van de reclame. Wel iets van 6 keer. 6x 2¹/² minuut is toch meer dan de 12 minuten die mogen en dan ook nog reclame erbij voor een of andere programma wat later op de avond komt of de volgende dag ...
Blij toe dat het dus alweer over is

Hoezee!

Was het het sturen van de mail toch waard.

Inge M

Inge M

07-02-2009 om 21:18

Nieuwe draad over hd-recorder (rinkie)

Ik heb dezelfde vraag als Rinkie dus het lijkt me handiger een nieuwe draad te beginnen.
Zie hieronder...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.