Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Tango

Tango

17-05-2010 om 23:17

Teva's loopt dat lekker?

Ik ben op zoek naar een paar lekker zittende sandalen, waar je bijv. ook een dagje dierentuin op kan doen. Vind deze altijd lastig te vinden. Vaak zijn ze leuk, maar kun je er niet lang op lopen, of zien ze er lomp uit maar lopen lekker.
Nu zat ik te denken aan Teva's, maar ik heb geen idee of die lekker zitten. Wat vinden jullie?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

17-05-2010 om 23:47

Ja zitten heerlijk

ik heb 1 paar dat nu 13 jaar oud is, dat de hele wereld al gezien heeft en waar ik al vele honderden kilometers op gelopen heb. Ook dagafstanden van 25+ kilometer omdat ik zo slim was mijn wandelschoenen te vergeten.

Afgelopen week had ik ze veel aan omdat ik dan warmere voeten hield dan in mijn wandelschoenen. Ik zou ze niet meer willen missen.

Heb er net nieuwe bijgekocht de Tirra voor het wandelen en de mandalyn wedge ola voor de leuk.

Ook dochterlief van bijna 5 loopt de hele zomer op haar teva's. Haar eerste paar is nu 10 jaar oud en deze zomer loopt kind nr 5 er op.

Puck

Puck

18-05-2010 om 08:30

Jaaaaa

Ik heb vorig jaar (vooral naar aanleiding van enthousiaste verhalen hier op het forum) ook een paar Teva's gekocht en ze zitten zoals AMK al zegt heerlijk. Kan er echt hele dagen op door stadjes slenteren, stevig wandelen door het bos, etc. zonder ook maar een moment last te krijgen van mijn voeten. Ik vind ze bepaald niet charmant en elegant maar (zeker in de vakantie) weegt dat voor mij ruimschoots op tegen het comfort.

Inderdaad even inlopen, maar ik hoef niet anders meer.

maar een vriendin van me met smalle voeten vond ze niet fijn! Passen blijft dus noodzakelijk...

Inge M

Inge M

18-05-2010 om 18:51

Keen schoenen

Net bij Vrijbuiter sandalen gekocht van het merk Keen. Die zijn wat dichter (dichte neus) dan Teva's waardoor ze ook geschikt zijn om te wandelen in de bergen, wat minder lomp vind ik, en ik vind ze fijner lopen dan Teva's. Teva's heb ik ook.
http://www.plutosport.nl/epages/Plutosport.storefront/4bf2c45a00135130271dc0a800f10655/Product/View/510230&2D1

ijsvogeltje

ijsvogeltje

18-05-2010 om 19:14

Ik loop ook al járen op Teva's. Dus ja, ik vind ze lekker lopen. Teva-sandalen zijn er trouwens in alle soorten en maten, ook wat meer dicht (zoals de hierboven genoemde Keens). Bever Zwerfsport heeft een zeer uitgebreide collectie in de winkel. Veel wat betere schoenenzaken hebben ze ook, maar nauwelijks keuze.

Heerlijk....

mijn Teva's lopen heerlijk. Ik heb ze nu....even rekenen....13 jaar. Ze zien er nog prima uit. Ik heb één keertje het klittenband laten vervangen van het bandje dat bovenaan zit.
Het is dat deze nog prima zijn en dus niet vervangen hoeven te worden. Anders kocht ik direct nieuwe met een leuker design. Us bin suunig, ik weet het.

groetjes van Purk

p.s. kinderen hier lopen eigenlijk de hele zomer op Teva's en op de camping huppelen ze op crocsen, die schop je namelijk makkelijker uit bij het in- en uitgaan van de vouwwagen.

Tango

Tango

18-05-2010 om 21:11

Gekocht

Nou, jullie hebben me overtuigd hoor, ik heb ze gekocht en ze lopen inderdaad prima. Vanmiddag meteen naar de schoenenwinkel geweest. De kinderen waren ook mee, want moesten ook nieuwe schoenen en hebben nu allebei ook Teva's.
We hebben allemaal gekozen voor het open model. De andere vond ik ook eigenlijk niet zo mooi. Tangodochter ook niet, al probeerde de verkoopster haar wel een paar aan te smeren. Ook Tangozoon probeerde ze een wat meer gesloten model aan te smeren en hij vond het prima, maar ik vond ze echt lelijk. Toen een open model voor hem gekozen met oranje erin en dat vond hij helemaal prima, want dat is zijn lievelingskleur. Die van hem waren het duurst van allemaal, want hij moest een model wat wat smaller viel.
Alledrie hebben we er vanmiddag op gelopen en dit beviel dus goed.
Tangodochter zei overigens vanavond tegen mij dat ze al jaren zulke schoenen wilde. Ze was er dus erg blij mee. Hopelijk is dat van lange duur, want vorig jaar wilde ze vol overtuiging Lelli Kelli's maar die heeft ze volgens mij 5 keer aangehad. Erg zonde van het geld en dit jaar pasten ze dus echt niet meer.

Biene M.

Biene M.

18-05-2010 om 22:06

Zitten ze allemaal zo lekker?

Zitten de minder lelijke modellen ook zo lekker, zoals deze? http://tinyurl.com/2w6odp2

Yta Chalne

Yta Chalne

18-05-2010 om 22:23

Tjee

Altijd weer verbazend hoe eensgezind de Ouders Online lezertjes zijn met alles. Maar ik haak hier af Persoonlijk kan ik bést een dagje dierentuin doen op mooie laarzen ofzo. Of desnoods met hakken. Geen probleem. De hele dag op die teva's, dat zou ik echt niet trekken. 't Zijn nog net geen crocs

Teva kayenta

Google maar eens op Teva Kayenta.
Da's echt niet lomp en ze hebben vorig jaar met gemak mijn 2 weken Afrika en 2 weken Italië plus álle zomerse dagen thuis overleefd...

amk

amk

19-05-2010 om 08:33

Het idee

van de Teva is dat oude model, maar de nieuwere modellen zijn echt veel eleganter. Ik krijg inmiddels verbaasde reacties over mijn Tirra's. Zijn dat ook Teva's dan!!! Ja, dit zijn ook Teva's hele echte nog wel.

En Purk: die van mij hebben idd ook alleen nieuw klitteband gekregen, maar dit jaar wilde ik toch echt nieuwe.

Yta

Ik kan moeilijk liegen dat ze vreselijk zitten als ik er zomer in, zomer uit op loop... Over het al dan niet mooi zijn wil ik geen uitspraak doen, maar ze lopen echt lekker. Zo vinden ook mijn kinderen.

Puck

Puck

19-05-2010 om 10:58

Levensduur

Ik ben pas vorig jaar overstag gegaan voor Teva's en ben verbaasd over de levensduur die jullie noemen. Boven de 10 jaar! Ideaal, hoef ik voorlopig niet te zoeken naar nieuwe. En AMK, zitten die Tirra's net zo lekker als de lompe modellen (volgens mij heb ik Pretty Rugged of de Terra) en zoek nog wel een elegantere zomersandaal die ook leuk staat onder een jurk maar waar ik ook lekker comfortabel op kan lopen.

amk

amk

19-05-2010 om 11:01

Beter

want nu komt mijn kleine teen niet steeds in dat ellendige driehoekje. Mijn schoonzusje had het zelfde probleem en gaat nu ook over op de Tirra. Maar de Kayenta is ook nog een elegante optie.

Lou

Lou

19-05-2010 om 12:00

Biene

Ja, precies die heb ik. Binnen de categorie Teva inderdaad nog tamelijk elegant en ze zitten boven verwachting goed.

Hahaha

Voor de leukerig- en charmantigheid heb ik ze niet en ik draag ze ook alleen in mijn vakantie als ik in het buitenland ben

Ik heb ze nu ook al 5 jaar, zwarte leren en ik wil niet anders meer. Ieder jaar probeer ik het weer, leuke sandaaltjes mee en leuke ballerina's maar het loopt voor geen meter lol.

Hmm.

Ik heb even gegoogeld en moet eerlijk zeggen dat ik de fusie tussen 'wandelzool' en 'semi-elegante bovenkant' niet zo heel geslaagd vind. Maar ik zou zelf, als het niet voor de leuk of charmant is maar puur voor de 'lekkerloop' gewoon echt ruige schoenen aandoen.

Ingrid

rozenstruikje

rozenstruikje

19-05-2010 om 19:55

Ecco zou ook kunnen

Vorig jaar heb ik deze gekocht:
http://www.ecco.com/nl/nl/collectie/dames/casual/43393/00201/detail.do
Het is een 'casual' volgens de site, en ik vind het prima staan onder een rokje/ jurkje. En ze lopen superlekker!
Teva's vind ik toch vaak wat minder netjes, alhoewel de tirra en kayenta erg mooi zijn op de site. Teva loopt in elk geval heerlijk! Mijn eerste paar teva's heb ik wel na een paar jaar weg gegooid, vanwege de enorme geur (stank) van de binnenzool en die geur bleef ook na weken en wassen in de soda.

Rozenstruikje

Guinevere

Guinevere

19-05-2010 om 21:39

Deze zijn wel leuk

Ik voel persoonlijk meer voor deze Teva's: http://www.omoda.nl/shop/details/zwarte-teva-sandaal-ventura-cork-2-wedge-rialto/14450
Die Kayenta's vind ik ook een typische combi in boven- en onderkant.

Guinevere

Guinevere

19-05-2010 om 21:41

Hoe vallen ze eigenlijk?

Vallen die dingen (Teva) eigenlijk gewoon op maat? Of zijn ze ruimer of krapper?

*proest* emma

'ik draag ze alleen als ik wandel in rivieren met kiezels"

Hahaha! Dat doe jij wekelijks? Gepland? (als je je teva's er thuis al voor aantrekt...)

Ingrid (met gewone bergschoenen. Maar die doe ik niet aan onder een elegant zomerjurkje. En zolang ik niet door rivieren met kiezels hoef te wandelen voldoen ze uitstekend. En gek genoeg zitten ze ook heerlijk als het warm is. Met bergschoenen, slippers en 1 paar sjiekige sandaaltjes kom ik in principe elke vakantie door)

Julia64

Julia64

20-05-2010 om 13:27

Niet zo gek hoor

Als wij kamperen in Frankrijk wandel/zwem ik ook dagelijks in rivieren met kiezels, en dan zijn Teva's toch wel erg handig.

grt
Julia

tonny

tonny

20-05-2010 om 17:00

Goeie tips...

maar nu zoek ik iets luchtigs zonder al te blote tenen wegens zeer ontsierende schimmelnagel die nog wel enig geduld vereist...

Tips?
Ik heb geen zin om de hele zomer weg te zweten in dichte schoenen!

Puck

Puck

20-05-2010 om 18:00

Tonny

Als het 1 nagel is kun je dan niet gewoon een pleister over je nagel doen. Dan kun je gewoon allerhande hippe schoentjes aan. Wordt natuurlijk een minder goede optie bij 10 schimmelnagels.

Tonny

Ik heb ook "lelijke" nagels en heb 3 paar Wolky sandalen met (semi)dichte neus. Ben niet op de hoogte van de 2010 collectie, maar afgelopen jaren een aantal sandalen in verschillende kleuren gekocht.
Ik heb ook Teva's maar alleen voor weekenden/ vakanties.

Heirthe

Heirthe

21-05-2010 om 10:00

Sommige best elegant toch?

Ik heb es gekeken op de Teva shop maar ik vind de casuel lijn best leuk en elegant en als ze dan ook nog zo lekker lopen is het toch fantastisch? Vind ze een stuk leuker dan die Crocs iig!

amk

amk

21-05-2010 om 23:23

Emma

die campers in de laatste link vind ik niet mooi, dat vind ik mijn Tirra's dan weer wel.
Maar ik houd niet van slee hakken en daar gaan deze campers wel heel erg naar toe.

Grote Voet

Grote Voet

21-05-2010 om 23:28

Biene m.

"Zitten de minder lelijke modellen ook zo lekker, zoals deze? http://tinyurl.com/2w6odp2"

Ik heb deze, maar dan de niet-leren versie, en ze zitten mij zalig. Maar niet alle modellen zitten mij goed, je moet dus wel zorgvuldig passen. Ik heb met dit model alleen nog nooit echt lange wilde wandelingen gemaakt.

Ik heb een paar oudere zwart leren Teva's die er wat op lijken (iets slomer/stoerder, maar niet dat lelijke basismodel), en die zijn werkelijk onverslijtbaar, ik heb daar al heel wat lange wandelingen met blote voeten in gemaakt...

Grote Voet

Grote Voet

21-05-2010 om 23:30

Guinevere en emma b.

"Ik voel persoonlijk meer voor deze Teva's: http://www.omoda.nl/shop/details/zwarte-teva-sandaal-ventura-cork-2-wedge-rialto/14450"

Die zitten mij helaas niet goed, ik heb ze vorig jaar in de winkel gepast.

En net als Emma B. ben ik een groot liefhebber van Campers, maar niet voor lange wandelingen...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.