Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Margaretha

Margaretha

08-04-2009 om 09:43

Terugvordering no claim

Hallo,

Ik ben deze week onaangenaam verrast door een nota van de zorgverzekeraar. Het betreft terugvordering van no claim over 2007! Ik heb de regeling erop nageslagen dat de voorlopige uitbetaling van april 2008 definitief is per april 2009. Met de notadatum van 1 april heb ik de zorgverzekeraar voorgelegd dat ze te laat zijn met hun terugvordering. De reactie was dat ze half maart een brief hebben gestuurd betreffende de terugvordering. Deze heb ik niet ontvangen, hun probleem?. 'Ja, zo werken wij niet' was de reactie. Ik krijg hem nu per mail, maar heb gezegd niet akkoord te gaan. Rest mij nog een klacht in te dienen... Zouden jullie betalen?

Hebben nog meer mensen op het nippertje een terugvordering gekregen?

vriendelijke groeten, Margaretha

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Hanne.

Hanne.

08-04-2009 om 10:12

Hier ook

Ik heb de brief 28 maart gekregen. Het ziekenhuis bleek een factuur van juli 2007 "wat" laat gefactureerd te hebben.

Klacht indienen kan je doen, maar ik geef je weinig. "ik heb de brief niet gehad" is een argument dat iedereen kan aandragen, ook als je de brief wel hebt gehad. Daarmee zou er dus bij niemand meer teruggevorderd kunnen worden.

Bovendien..."per april is de voorlopige betaling definitief" 1 april is toch 'in april' Ik vind het een beetje muggenziften..

Ik zou dus betalen.

1 of 2 weken geleden kreeg ik inderdaad ook een brief van mijn zorgverzekeraar (OHRA), waarin stond dat er nog een bedrag geclaimd was uit december 2007 door mijn apotheek, en dat ik dat terug moest betalen ivm de no claim. In de brief stond ook nog dat ik 'binnenkort' daar een rekening voor krijg toegestuurd - nu snap ik waarom! Die brieven moesten voor 1 april bij de mensen thuis zijn, nu hebben ze nog even de tijd om de acceptgiro's te versturen.
Ik vind het behoorlijk suf, vooral van de apotheek. Overigens gaat het in mijn geval in een bedrag van minder dan een tientje, dus ik lig er niet wakker van, maar die apotheek heeft z'n financiële zaakjes ook niet op orde lijkt me.

Caroro

Margaretha

Margaretha

08-04-2009 om 14:31

Of ligt het aan de zorgverzekeraar?

Dat vraag ik me dus af. Is de nota echt zo laat gedeclareerd of heeft de zorgverzekeraar de zaakjes niet op orde en tot op het laatst gewacht met verwerken. Als het om een paar tientjes ging lag ik er ook niet wakker van, maar voor 160 euro wil ik de mazen van de wet wel opzoeken.

Ik werk in een branche waar de regelgeving ook nauw moet worden gevolgd en waar de klant aan alle kanten wordt beschermd. Nu ben ik die klant en vraag me gewoon af in hoeverre ik in mijn recht sta.

Margaretha

Tja

Het kan inderdaad ook dat de zorgverzekeraar alle claims die bij hun binnen zijn gekomen na de voorlopige uitbetaling van 2008 opspaart tot maart 2009 - zodat ze dan in 1 keer het totale restantbedrag bij ons kunnen claimen. Dat lijkt me inderdaad aannemelijker.
Voor jouw situatie zou ik nog een keer de regeling nalezen en kijken welke datum er nou precies staat: wanneer is de de voorlopige uitbetaling definitief? Per 1 april? Dan heb je een punt lijkt me.

groet,
Caroro

reina

reina

09-04-2009 om 06:55

Volgens mij

Hier ook elk jaar een terugvordering voor zoon, omdat het standaard was hield hij er al rekening mee. Altijd een rekening van hetzelfde ziekenhuis. De andere zaken waren wel op tijd afgehandeld, dus volgens mij ligt het echt aan het ziekenhuis.

Margaretha

Margaretha

14-04-2009 om 19:58

Toch maar betalen

Hallo,

Ik heb eigenlijk nooit gedoe met deze verzekeraar. Is ook wat waard, natuurlijk. Ik heb besloten maar gewoon te betalen. Ik ben ook niet zo'n zanikerd normaal gesproken.

Bedankt voor de reacties.

Margaretha

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.