Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Tenue de soiree. oh jee....

Ik heb binnenkort een zeer sjieke opening van een nog sjiekere winkel. De dresscode luidt: Tenue de Soiree. Na een Wikipediasessie ben ik er achter dat dat avondkleding is. Lang of kort. Maar waar haal je dat vandaan? Het mag niet al teveel kosten natuurlijk want zoiets draag ik ws nooit meer. Maar ik wil er wel mooi uitzien, dus het is me ook wel iets waard (200 euro ofzo?). Huren vind ik niet echt een optie. Ik heb er altijd visioenen van syntetische draken van jurken bij in ieder geval. En ik wil geen look-a-like van Beatrix zijn. Beetje hip. Beetje anders. Ik woon in Amsterdam. iemand een gouwe tip? Oh ja, ben ook niet echt graatje mager (mt 42)en blote bovenarmen is een no go.

Hellup! Swaen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Swaen

2e hands een optie voor je?
Ik heb eens voor een bruiloft, meerdere outfits moeten hebben, van gala, sjieke overdag kleding..en heb toen geweldige jurk gekocht in een 2e hands zaak in avond- en galakleding, was in Laren (NH), maar ook in A´dam ben ik in zo´n zaak geweest, erg sjieke winkel, met dure kledingstukken, die eenmalig gedragen zijn, dus als nieuw, en je voor een mooi prijsje kan meenemen.

succes,
gr Nora

Petra Kappers

Petra Kappers

12-11-2009 om 21:47

Adressen

-Daffodil in de Jacob Obrechtstraat (duur)
- een winkel op de hoek van de Frans Halsstraat en de Saenredamstraat, bende naam kwijt (veel goedkoper).
- Second Life in de Wolvenstraat

Kaaskopje

Kaaskopje

12-11-2009 om 22:30

Huren

Je kunt dit soort kleding huren.

Brianna F

Brianna F

13-11-2009 om 08:20

Ligt dit aan mij? ot

Ik vind het mag niet teveel kosten en 200 euro niet met elkaar overeenkomen.

Minet

Minet

13-11-2009 om 08:22

Brianna f

Of iets veel is hangt nogal af van je inkomen. Voor de een is 200 euro nou eenmaal niet veel, voor een ander is dat een half maandbedrag aan huishoudgeld.

liedewij

liedewij

13-11-2009 om 08:33

Wilmsmode.nl

wilmsmode.nl

Kun je online bestellen. Avondkleding rond de 100 euro. Ik heb er goede ervaringen mee. Bij mij zat er een foutje in de jurk. Gebeld en heel snel had ik een goeie jurk in huis.

Anja

Huren

Kaaskopje: "Je kunt dit soort kleding huren."
Lidwientje antwoordt met citaat uit startbericht: "Huren vind ik niet echt een optie."
Ik vul dat citaat aan: "Ik heb er altijd visioenen van syntetische draken van jurken bij in ieder geval. En ik wil geen look-a-like van Beatrix zijn."
Misschien tijd om je vooroordelen een beetje bij te stellen? Er zijn ook winkels die niet-syntetische niet-draken verhuren

Leuk

ach dan koop je toch een mooie rok die je voor andere feestelijke gelegenheden/theater oid, ook kunt dragen en doe je er een leuk bloesje van h&m ofzo erbij, mooie panty, hoge hakken, makeupje, klaar.

Libertine

Libertine

13-11-2009 om 14:27 Topicstarter

Het wordt al wat minder oh jee

Tweedhands is inderdaad een optie. Goeie adressen! Veel dank, ga volgende week eens op zoektocht.

En wat huren betreft: het is gewoon echt mn smaak niet. Ik hou van een beetje hippig, mooie stoffen en een beetje anders/opvallend. Dat vind je gewoon meestal niet bij huurjurken.

200 euri is niet mis. Maar de gelegenheid is dan ook niet mis. Er zal ook koninklijke familie bij de opening aanwezig zijn bijvoorbeeld. En dan heb ik het er echt wel voor over 200 uit te geven. Sterker nog: denk dat ik het er niet eens mee ga redden. Maar ik ben met dagelijkse kleding ook niet echt zuining qua uitgavepatroon. Ik knipper niet snel met zn ogen zeg maar. Ik draag wel alles jaaaaaaaren en denk dat ik uiteindelijk minder uitgeeft dan wanneer ik enkel goedkope niemandalletjes van de H&M zou kopen.

De H&M tip voor een jurk neem ik wel ter harte. Het is inderdaad wel het goede sjieke jurken seizoen. Nog helemaal niet bij stil gestaan!

Petra Kappers

Petra Kappers

13-11-2009 om 22:00

Swaen

Je bent wel geestig. Je wilt er niet uitzien als Beatrix, en het moet mooi zijn want er is ook koninklijke familie bij aanwezig. Ik wordt wel benieuwd naar die winkel ... Kun je een tip van de sluier oplichten?
Nog een tip: denk ook aan je sieraden (juwelen) en accesoires!

Petra Kappers

Petra Kappers

13-11-2009 om 22:04

Is die winkel

soms T?

Rieke

Rieke

14-11-2009 om 12:42

Esprit

Bij de esprit.nl heb je nu hele leuke feestkleding zag ik

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

14-11-2009 om 14:03

1888

Ik moest gelijk denken aan de reclame van nummerinfo: iemand knapt bijna uit zijn broek en vraagt om het nummer van een naaiatelier. Waarom laat je niet iets maken? Is helemaal niet zo duur. Kijk anders ook eens in bruidsmodezaken bij 'moeder van de bruid'.

Rosa

Rafelkap

Rafelkap

14-11-2009 om 15:40

Cora kemperman

Misschien is iets van Cora Kemperman wat voor jou? Er zit een winkel vlakbij het leidse plein.

Libertine

Libertine

14-11-2009 om 16:45 Topicstarter

Hmmm petra...

Hmm, goeie Sherlock ben je. Mits je de T van het blauwe doosje bedoelt. Hoe kom je daar zo op?

Wat Bea lool-a-like betreft: het hoeft er niet uit te zien als een royal (rather not!) maar ik wilde er een beetje het soort gelegenheid mee schetsen. BN-ers, van dat spul. En dan wil je niet uit de toon vallen of de kans lopen dat iemand bij jou drankjes probeert te bestellen. Toch?!

De kledingbuit is binnen trouwens. Bij de Vanillia nog wel. Vind ik normaal redelijk saai. Maar er was een zeer goeie verkoopster die een prachtige combi maakte. Zeer strak zwart jurkje met een wittig smokingjasje en daar over een brede lakriem. Heb nog een paar lak killer heels. That will do the trick... Bijna binnen mn budget gebleven en ik kan het best nog eens aan.

Qua juwelen hou ik het rustig. 2 ringen en een paar knopjes in de oren.

Groet Swaen

Petra Kappers

Petra Kappers

15-11-2009 om 00:25

Ja die

Ja die van dat blauw bedoel ik. Schoot me ineens te binnen (ik wist al wel dat die winkel binnenkort wordt geopend).
Je outfit klinkt goed. Veel plezier!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.