Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

lennest

lennest

22-07-2009 om 21:33

Telefoonnummer

Ik bel nog heel ouderwets met KPN. Nu word ik nogal eens een keer gebeld door Ziggo, Tele2 of ik niet wil overstappen op internetten, bellen en/of tv kijken in 1 pakket. Maar wat ik me nu afvraag is het volgende: stel ik ga bellen via Tele2 en ik ga verhuizen van Limburg naar Utrecht, krijg ik dan een nieuw nummer? Van wie dan? Vroeger kreeg je namelijk je telefoonnummer van KPN, hoe zit dat nu?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
ishtar

ishtar

23-07-2009 om 11:04

Dan krijg je gewoon

een nieuw nummer van degene met wie je dan belt. Wij bellen met Alice, en hebben dus ook een nummer dat van Alice is. Vers gekregen na de verhuizing. KPN heeft blijkbaar de rechten op een bepaald soort nummers (in ons geval nummers die beginnen met xxx overgedragen aan andere maatschappijen.

Kaaskopje

Kaaskopje

23-07-2009 om 21:35

Verhuizen

Als je van het ene kengetal naar het andere kengetal verhuisd krijg je sowieso een ander telefoonnummer. Als je verhuisd en je neemt direct een abonnement bij Ziggo, Tele2 of wie dan ook krijg je voor het nieuwe adres een nummer van de desbetreffende maatschappij. Als je binnen je eigen kengetal verhuisd kun je je telefoonnummer laten overnemen door een nieuw bedrijf. In dat geval moet je je oude abonnement niet zelf opzeggen anders verstoor je het ´nummerbehoud´-proces.

Francis

Francis

25-07-2009 om 13:29

Tele2 en @kaaskopje

Stel dat je overgaat naar Tele2 dan kan je je eigen nummer behouden, die wordt dan overgenomen door Tele2. Daarbij krijg je nog eens een extra nummer van Tele2. Dus je krijgt bij Tele2 standaard 2 nummers.

Hun regelen alles met KPN hoef je zelf niet te doen.

@kaaskopje : het is nu zelfs mogelijk om ook buiten je regio je nummer mee te nemen. Wij zijn met bedrijf verhuisd van (020) naar (036) en bellen nog met het 020 nummer terwijl we in Almere (036) zitten.

Groetjes, Francis

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.