Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Relithe

Relithe

19-06-2011 om 10:35

Teddy konijntjes binnen of buiten?

Wij gaan volgende week twee Teddy dwerg konijntjes halen bij de fokker, leuk!
Maar ik ben er nog niet over uit of we ze nu buiten of binnen moeten gaan houden, of een combinatie, overdag buiten en 's avonds binnen, of alleen 's winters binnen.
We willen wel dat de konijnen een zo fijn mogelijk konijnenleven zullen hebben, dus voor buiten zat ik te denken om een standaard hok met binnenhok te kopen, van twee etages en daar om heen een grote ren te bouwen met zandbakje, tunnels en ander leuks (ideetjes zijn welkom).
Ik zit te denken of zoiets binnen ook te realiseren is en dan wat kleiner en omdat het oog ook wat wil, enigszins passend in het interieur Misschien een kast ombouwen ofzo? Ik heb alleen wat ideeen of plaatjes nodig want ik kom er zelf niet zo goed uit (nog weinig inspiratie).
Persoonlijk denk ik dat konijntjes het fijnst buiten leven maar als het slecht weer is, zoals nu, hebben wij er zelf dan zo weinig aan en dat vind ik ook weer jammer.
Dus.. konijnenhouders en liefhebbers, kom maar op met jullie ideetjes!!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Keuze maken

Konijntjes kunnen niet binnen én buiten. Hun vacht past zich aan aan de situatie.

Het gaat om het welzijn van de konijntjes, niet om hoe leuk het voor jullie is (even hard gezegd) maar ik lees al dat je prachtige ideeen hebt over hun leefruimte dus dat komt wel goed! Het is fijn als ze kunnen rennen en graven (dus gaas een eindje ónder de grond, anders graven ze hun gang naar de buren .

Mijn idee: investeer in buiten. Dat je ze bij minder mooi weer dan wat minder ziet/vasthoudt/kunt aaien is vers twee.

Veel plezier met de konijnen.

merene

merene

19-06-2011 om 16:02

Buiten

Ons konijn zit buiten in een hok met benedenren en met grote ren, waar hij bijna de hele dag in zit. Hij kan daar graven en in potten kruipen.
Hij kan ons ook goed zien als we binnen aan tafel zitten en reageert ook dan op ons.
Erg gezellig vind ik.

Leandra

Leandra

19-06-2011 om 16:15

Binnen!

Mijn ervaring is dat er buiten op den duur weinig naar de konijntjes wordt omgekeken. En teddy's moet je ook borstelen. wij hebben een Nederlands Dwerghangoor konijn. Deze is binnen. Is een klein soort en is dus goed te doen. Als we thuis zijn, staat zijn hok open en hij huppelt uren door huis. Is heel gezellig. Hij hupt je ook achterna. Voor zomers kun je een rennetje op het gras zetten en ze zo nu en dan buiten laten. Maar voor ons nooit meer een buitenkonijn!

Groetjes Leandra

Afgeknabbelde stoelpoten

een kennis van me had ook zo'n gezellig loslopend binnenkonijn. Tevens afgeknabbelde stoel- en tafelpoten. Nou was dat wel in de grenentijd, misschien scheelt dat.

Leandra

Leandra

19-06-2011 om 18:27

Bromvlieg

Heb denk ik een heel braaf konijn. Hij heeft alleen aan een paar viltjes genabbeld, met toestemming. Schoenen leg ik wel weg, want die vindt hij interessant.Tussendoor gaat hij ook gewoon zijn hok in en uit. Nu ligt ie daar bv. te slapen. Vind het heel gezellig zo'n binnenkonijn .

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.