Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Teambuilding (dus echt training!) en teamevent, wie heeft tips?

Voor klein bedrijf (zo'n 17 man) organiseer ik net als de afgelopen jaren een teamevent. Hiervoor komen ook de collega's van ons buitenlandse kantoor over.
Afgelopen jaren al een dag gehad met schermclinic, quadrijden, kanovaren en paintball (op 1 dag haha), en vorig jaar na Solextoch met GPS op strand van IJmuiden aan het kitesurfen geweest. Dat laatste was op zich leuk maar veel te individueel. Dat moet dus dit jaar anders, we willen echt iets in 2, of 3, teams zodat ook de buitenlandse en nl. collega's gemixt worden en elkaar beter leren kennen. Duur: 1 dag, liefst een zaterdag.
Dat is 1.

Omdat mn de communicatie en samenwerking wel eens te werken overlaat wil ik er dit jaar (bv op de vrijdagmiddag) een paar uur teambuilding/teamtraining aan vast plakken. Dat mag hier op kantoor, maar lijkt me beter op een andere locatie. Bijv in een af te huren pand, waar we dan ook overnachten en waarvandaan we vertrekken voor het teamevent (ws. in Noordholland).
Wie heeft wel eens zo'n training gevolgd, en was enthousiast over de trainer of het trainingsinstituut? Het zijn hier IT-ers, dus het is niet de meest 'open' groep laten we zeggen

Dus ik zoek tips op 3 terreinen eigenlijk;
1) tips mbt teamevents, vooral veel actie en teamwork,
2) tips mbt training
3) tips mbt goed overnachtingspand waar evtl ook training gehouden kan worden.

Ik hoop op jullie tips, dank alvast!
Mare

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mayte*

Mayte*

10-02-2009 om 14:20

Zelf laatst ingehuurd

Ik heb zelf laatst voor de opleiding die ik organiseer Herman Wittockx ingehuurd (1,5 dag). Een Belg (filosoof en psycholoog) met een eigen opleidingspand in de Ardennen. Ik had een groep mensen uit verschillende organisaties (wel heel open overigens). Wij hebben het over 'waarderend organiseren' gehad. (Hoe je vanuit de kracht en successen kan organiseren in plaats vanuit de problemen en knelpunten). Ik vond het zelf heel inspirerend. Ik merkte ook aan de groep dat er heel veel energie ontstond.

Als je op de naam van deze meneer googled vind je vanzelf zijn site.

Voordeel vond ik dat het niet alleen maar 'doen' was, maar ook gedegen theoretische onderbouwing. Bovendien een prettig docent.

Ik heb hem overigens naar een locatie in Nederland laten komen. Maar ik heb foto's gezien van zijn pand in de Ardennen en dat vond ik er erg goed uitzien.

Polly Shearman

Polly Shearman

10-02-2009 om 14:35

Welke sector?

Ligt een beetje aan welke sector je werkt, maar misschien is dit wel wat:
www.bakkietroost.nl

Polly Shearman

Polly Shearman

10-02-2009 om 14:35

Welke sector?

Ligt een beetje aan welke sector je werkt, maar misschien is dit wel wat:
www.bakkietroost.nl

angel3

angel3

10-02-2009 om 16:18

Bedrijfsuitje.nl

ga es kijken op die site. Daar staan zoveel ideeen!
Wat wij een keer gedaan hebben is een kook workshop. Heel leuk, gezellig en samenwerkend.
Een leuke overnachtingsplek zijn de liniehutten bij woudenberg.
Wat wij dit jaar gaan doen is zelf een speelfilm maken op het mediapark. Het toppunt van samenwerking zie ook bedrijfsuitje.nl.
Tja er is zoveel te verzinnen!

Sbp outdoor

in bergeijk heeft leuke programma's, survival en ook creatief.

Koken is ook leuk om samen te doen.

Mare

Mare

11-02-2009 om 15:03 Topicstarter

Dank voor suggesties...

Bedrijfsuitje ken ik, heeft idd wel leuke zaken.

Het is een IT-bedrijf, vrijwel alleen maar mannen. Computernerds, die zaken als koken, schilderen en dergelijke honend weglachen. En ook simpelweg niet meedoen. Ik wil er niet voor niets ook een 'echte' training aan vasthangen want echt nodig.

Daarnaast wil ik niet het Teamevent er doordrukken maar juist iets vinden wat voor de meesten echt leuk is. En dat zal iets moeten zijn met veel actie en vooral heel veel samenwerking. VLotten bouwen, dat soort zaken. Alleen kunnen we niet naar de Ardennen ivm tijd.

Zal site van SBP outdoor ook nog even bekijken.
Zou nog meer tips wel waarderen!

Mare

Heel lang geleden

ben ik eens met een IT-afdeling naar Garderen geweest voor een soort survival-parcours. Volgens mij was het bij de tulip-inn, misschien vind je er hier meer over:
http://www.tulipinngarderen.nl/sos-events.26332.aspx
En mij lijkt een dropping of zoiets ook leuk.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.