Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Champagne

Champagne

27-12-2009 om 14:46

Teakhout

Wij hebben een teakhouten tafel. Na verloop van tijd krijg je er toch wat kringen en vlekken op. Hoe maken jullie dit schoon? Licht schuren?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
bibi63

bibi63

27-12-2009 om 14:55

Champagne

Hoi,
Wij hebben ook veel (onbehandeld) teakhout. Mooi, maar het grootste probleem zijn vetvlekken. Die krijg je er absoluut niet uit met een sopje, al pak je het direct aan. Je kunt het inderdaad licht opschuren. Maar wat ook wel wil helpen (iets minder radicaal dan schuren), is met jif en een schuursponje de tafel behandelen. Daarna goed schoonmaken met gewoon water, want anders blijf je een wittig laagje zien van de jif. Dus een paar keer met water naboenen.
Groetjes,
Bibi

Femke:-)

Femke:-)

27-12-2009 om 15:17

Glassex en schuursponsje

Heb ik van mijn buurvrouw....vond het de eerste keer ook eng, maar het werkt.

Spuit je tafel in met glassex..(lekker veel), schuursponsje erover en daarna met vochtige doek afnemen...en je vetvlekken zijn verdwenen!

Champagne

Champagne

27-12-2009 om 18:37

Proberen

Inderdaad wel eng maar ik ga het proberen. Ik vind Glassex minder eng klinken dan Jif.

Femke:-)

Femke:-)

27-12-2009 om 19:04

Als je het niet vertrouwt

gewoon even op een plek proberen dat niet in het zicht zit, bv de onderkant of een tafelpoot? Heb ik ook gedaan.

Want elk teak is volgens mij ook niet hetzelfde. Ik heb ongehandeld oud indonesisch teakhout.

Champagne

Champagne

29-12-2009 om 16:22

Teak

Wij hebben een middenkleur (beukenkleur zou ik zeggen, onbehandeld en vorig jaar geolied.

100%mama

100%mama

05-01-2010 om 12:21

Licht opschuren

dat is wat wij 1x per jaar doen, heel fijntjes opschuren....

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.