Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

spijtoptant

spijtoptant

26-10-2009 om 13:18

Te donker gekleurd haar

Ik heb vorige week vrijdag thuis mijn haar gekleurd. Kleur middelbruin van L'Oreal. Het resultaat: heel donkerbruin, bijna zwart. Ik baal enorm!!!!!, ik doe het noooooit meer, thuis kleuren.
Wee heeft dit ook gehad?
En weet iemand hoe ik de kleur op een snelle manier kan laten vervagen. L'Oreal hulplijn gebeld, en die adviseert 'intensief wassen', door de shampoo 15 minuten te laten intrekken en het hoofd te omwikkelen met folie.
Wie heeft ook de ervaring dat de kleuring te donker uitvalt, en is er nog wat aan te doen?? (Behalve verven bij de kapper, maar dat vind ik ook weer een risico en dat moet vervolgens uitgroeien.)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Roos Vicee

Roos Vicee

26-10-2009 om 13:21

Head & shoulders

Wassen met Head & Shoulders schijnt je haar lichter te maken. Hoorde ik laatst mijn kapster zeggen tegen een andere klant. Je moet het wel een paar keer doen en even laten intrekken geloof ik. Maar het maakt het wel lichter. Succes!

Heel vaak meegemaakt. Mijn ervaring is echt dat je echt 2 tinten lichter moet nemen dan je denkt. Bijvoorbeeld: middenblond pakt altijd uit als middenbruin.
Dus ik zou de volgende keer als ik jou was middenblond nemen (ook donkerblond kan heel donker uitvallen).

Na een paar wasbeurten wordt het inderdaad wat lichter.
Wat je ook kan doen is bij de kapper wat highlights nemen, maakt het toch weer net wat lichter. Alleen moet je wel even een week ofzo wachten na het kleuren voor je highlights kan nemen.

Maxime.M

Maxime.M

26-10-2009 om 13:26

Head en shoulders

Hoi,

Ik heb altijd de tip gekregen om je haar dan vaak te wassen met head & shoulders.
Ik heb zelf ook eens zo'n verfdrama meegemaakt. Mijn donkerblonde haar had ik zelf geverfd, alleen was het bijna wit met een rood gloedje geworden (echt heel lelijk) zelf de dag erop asblond geverfd. Maar toen vond ik het nog niet mooi en ben ik toch maar naar de kapper gegaan. Zij hebben er toen coupesoleil doorheen gedaan, maar omdat ik door een leerling geverfd werd en ze ineens zei dat het klaar was (om 17.45) moest ik ontevreden naar huis met veel meer blond in een baan bovenop mijn hoofd en de zijkanten bijna niet (ik leek wel een stinkdier qua kleuren ;-( afijn de dag erop mocht ik terugkomen en hebben ze het geloof ik nog een keer opnieuw gedaan. En mijn haar heeft het nog overleefd ook.
Het gekke is alleen dat ik maanden later foto's van de 2e dag zag (met het asblonde kleurtje erdoor) en dat eigenlijk heel leuk stond... maar toen zag ik dat helemaal niet meer (door de stress ofzo) in ieder geval verf ik het inmiddels zelf wel weer, het is nooit meer zo misgegaan als de eerste keer.

Maxime

Maxime.M

Maxime.M

26-10-2009 om 13:28

Nog iets

Hoi,

Als je je haar verft en je laat het er te lang inzitten wordt het ook donkerder dan de bedoeling is, heb ik eens ergens gelezen (volgens mij gewoon op de verpakking of ik heb een keer gebeld met de informatielijn) en trouwens als ze zeggen dat de verf er maar 20 minuten in mag, dan moet je de tijd tellen vanaf de eerste pluk die je verft.. dus niet pas het wekkertje zetten als je klaar met insmeren bent) (ik ben nogal traag met haarverven, scheiding voor scheiding, dus probeer dat sindsdien zo snel mogelijk te doen)

Maxime

Gewone zeep

Hier een tip van een kapster: haar wassen met een 'gewoon' blokje zeep. Mijn man had laatst zelf zijn haar geverfd met zo'n snelwerkend product (dom dom, waarom vraagt ie dan niet eerst even aan zijn vrouw die kapster is hoe of wat te doen!!). Viel dus ook veel te donker uit. In de verpakking las ik dat je moet oppassen met gewone zeep, dus gewassen met gewone zeep (wel een paar keer geloof ik) en bijna alle verf was eruit. Dus je hoeft echt niet speciaal shampoo te kopen.

spijtoptant

spijtoptant

26-10-2009 om 16:43

Roos vicee en maxime

Bij de hulplijn zeiden ze dat ik bij het zgn. 'intensief wassen' juist geen antiroosshampoo moest gebruiken, want daar kon je huidproblemen van krijgen. Maar 'gewoon' wassen met head & shoulders kan volgens jullie wel? (ik ben heel onzeker geworden namelijk.)
Maxime, oh dat lijkt mij ook behoorlijk traumatisch wat jij hebt meegemaakt. Inderdaad door de stress ga je het zelf steeds verschrikkelijker vinden en zie je alleen nog je verschrikkelijke haar..

spijtoptant

spijtoptant

26-10-2009 om 16:46

Pilsje!

"In de verpakking las ik dat je moet oppassen met gewone zeep, dus gewassen met gewone zeep (wel een paar keer geloof ik) en bijna alle verf was eruit. Dus je hoeft echt niet speciaal shampoo te kopen."
- Maak je nou een grapje? (mijn man maakt ook grapjes maar daar kan ik nu even niet tegen.)
- En wat bedoel je met "gewone zeep"???
- shampoo heb ik trouwens wel standaard in huis hoor. of is dit ook een grapje?
Ik heb pas het klokje gezet nadat we klaar waren met aanbrengen, waar we wel zo'n 15 minuten mee bezig zijn geweest. Dat zal het probleem zijn geweest.
Niettemin, ik ga nooit meer thuis haar kleuren, ben een enorme angsthaas (geworden). dat trucje van wassen met handzeep, zou dat vandaag (3 dagen later) nog helpen?

Angie

Angie

26-10-2009 om 16:48

Vandaar!

Ik veeg gemorste verf (je weet wel, zo'n streep die ineens ergens op je wang verschijnt) weg met wat handzeep end at werkt altijd prima.

Angie

Maxime.M

Maxime.M

26-10-2009 om 17:45

Zou ik wel durven

Hoi,

Oh dat zou ik wel durven proberen met handzeep. Wel daarna lekker veel cremespoeling erdoor (en ook even laten intrekken) want ik denk wel dat het je haar erg uitdroogt.

Maxime

ps. over een paar jaar durf je vast wel weer te verven...of doe tegen die tijd dat je weer durft eens een kleurspoeling,...dat is na 8 wasbeurten weer weg

Geen grapje hoor

Ik ben echt kapster en ja je kunt gewoon zeep, je weet wel zo'n stuk zeep ( is dat echt zo ouderwets dat niet iedereen dat in huis heeft?) gebruiken. Ik weet niet waarom je denkt dat ik grapjes maak maar dat doe ik dus niet. Oh ja, mijn zin over de shampoo klopte niet helemaal, ik bedoelde dat je geen speciale (antiroos)shampoo hoeft aan te schaffen. Ook na 3 dagen werkt dit nog en je kunt rustig je haar zelf verven hoor, hoewel ik liever heb dat mensen mij het laten doen. Bedenk gewoon dat verf eerder donkerder dan lichter uitpakt en dat verf na ong. 30 minuten uitgewerkt is, dan maakt het dus niet uit als het een kwartier of halfuur langer zit. Korter maakt wel uit, dan kan je haar minder gekleurd zijn als je het te vroeg uitspoelt. Tip; ga naar kapperswinkel, die zitten in alle grotere steden, en laat je gewoon een kleur en goeie verf adviseren. Als je een tube koopt en losse waterstofperoxide en je hebt kort haar, dan ben je misschien wel voordeliger uit dan bij de drogist. Met echt kort haar kan je wel 3 tot 4 keer doen met een tube verf.
Geloof je me nu???

Nasha 1st

Nasha 1st

26-10-2009 om 19:40

H&s

ja, dat schijnt de truuk te doen....ooit, toen ik nog bij de thuiskapster ging om te kleuren, nam ik altijd mijn eigen shampoos mee (scheelde kosten). Dus ik braaf mijn H&S mee....Terwijl ze mijn haar uitspoelde pakte ze mijn fles.....oei.....H&S....laat ik dat maar niet doen....oh? Nou, op de kappersschool is dat al een welbeproefd middel om mislukte verfkleur zo snel mogelijk weer weg te krijgen....vandaar...

Jessica O

Jessica O

27-10-2009 om 06:34

En als je wast

tussen 2 wasbeurten door je haar even drogen, wat gel/lak oid erin, dan is je haar weer 'vies' en heb je het er sneller uit.

Ik hoop voor je dat het nu goed is.

Jessica

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.