Brr.. Koud! Check onze hacks om je kind lekker warm én gezond te houden
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Tailleomvang

Gut, ik zit net te kijken op zo'n bmi-site of ik met mijn gewicht in de gevarenzone zit (26, net dus) en daar kun je ook je tailleomvang opgeven. Met mijn tailleomvang tussen de 80 en 88 cm zit ik in de categorie 'gevarenzone nadert, maar nog geen verhoogd risico'. Maar dat mijn taille na twee zwangerschappen zeg maar voor het grootste deel is verdwenen, wil toch niet per se zeggen dat ik ook te zwaar ben?

De aanleiding voor het gezoek was trouwens een maattabel op een kledingsite waarin ik qua taille opeens zelfs niet meer in XXL zou passen terwijl ik normaal maat 40-42 draag.

Wie weet meer over de zin en onzin van tailleomvang als graadmeter voor een gezond gewicht?

Chris

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

12-03-2010 om 13:01

Indicatie

tailleomvang is een indicatie voor de hoeveelheid buikvet. Vet op de billen is minder 'gevaarlijk' als vet in de buikholte.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

12-03-2010 om 13:15

Inderdaad

zo heb ik het ook altijd begrepen: buikvet is 'gevaarlijker' dan vet aan de billen.

Yep

Ik werk (o.a.) op de poli cardiologie. Daar meten we lengte, gewicht, daaruit de bmi en daarnaast de buikomvang, vanwege hoger risico op vaatproblemen bij veel buikvet.
Trouwens, als je meet, doe het dan goed. Midden tussen de onderste ribbenboog en je bekkenkam en houdt het meetlint evenwijdig aan de vloer. Ga het dus niet boven- of onderlangs je buik meten. (Beste is als iemand anders meet die recht voor je kan staan).

Vic

Vic

12-03-2010 om 17:55

Silone

Dat is lekker, dat is precies het dikste gedeelte! Ik meet altijd net boven mijn navel, onder mijn ribben, en dan heel diep inademen, buik in, 62

Ja vic

Die truc kennen we
Patiënten trekken ook vaak de buik in, vooral mannen
Geduld is een schone zaak, er komt een moment dat ze weer moeten ademen. Overigens weegt de weegschaal op de poli ook áltijd zwaarder dan die van thuis....

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.