Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Tafeltje dat kan kantelen

Jaren geleden (ik denk wel een jaar of 25-30), toen mijn oma wat hulpbehoevend werd, hadden mijn ouder voor haar een handig tafeltje gekocht. Je kon het voor haar stoel zetten zodat het tafelblad boven haar schoot kwam en er bijvoorbeeld haar eten op zetten. Het blad kon ook kantelen, zodat ze er haar puzzelboekje op kon leggen of haar tijdschrift. Als je het tafeltje niet gebruikte klapte je het blad gewoon helemaal vertikaal en stond het niet in de weg (dan was het plat en stond het bij een muur). Een aantal jaren geleden was een dergelijk tafeltje ook te zien bij tell sell. Vader, moeder en kinderen van een blije familie hadden allemaal zo'n tafeltje: vader zat in zijn luie stoel met zijn laptop op het tafeltje, moeder had haar handwerkje op haar eigen tafeltje en de kinderen hun kleurboeken. Toen dacht ik nog: dat is net zo'n tafeltje als wat oma had, alleen dan moderner van kleur.
Inmiddels begint mijn eigen moeder last van haar handen te krijgen. Ze kan haar boek of tijdschrift niet zo lang meer omhoog houden. Het tafeltje van oma is allang verdwenen en ik kan nergens meer zo'n ding vinden voor mijn moeder. Alleen bij de zorgwinkel, waar ze ook krukken uitlenen en klossen voor onder je bed, hadden ze iets dergelijks, maar alleen voor de verhuur. Wie weet waar ik er eentje kan kopen? Mijn moeder zou zooooo blij zijn!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Pennetje

Pennetje

07-06-2009 om 14:00 Topicstarter

Table-mate

Ik ben er inmiddels achter dat het ding de table-mate heet. Maar ik kan 'm alleen maar op buitenlandse sites vinden.

Pennetje

Pennetje

07-06-2009 om 14:12 Topicstarter

Kom steeds verder

Ik sta nog steeds open voor tips, maar ik kom steeds verder...

Ik heb er een

vorig jaar heb ik er 1 besteld voor mijn moeder bij de postordershop.
www.postordershop.nl,ik heb er 34,95 voor betaald.
er is ook een site die heet ouderenwinkel.nl ,daar zou je ook eens kunnen kijken.

Pennetje

Pennetje

07-06-2009 om 14:47 Topicstarter

Ben ik weer

Mijn moeder wil er eentje die zeg maar van opzij over haar heen komt. Dat doet de table mate niet. Iemand tips?

Pennetje

Pennetje

07-06-2009 om 14:52 Topicstarter

Dank

Ik ga die sites eens bekijken.

Gevonden

ik heb het tafeltje gevonden wat jij bedoeld,
op http://www.comfortland.nl.
succes!

marie

marie

07-06-2009 om 22:22

Thuiszorgwinkel

Hallo
Lijkt me echt iets wat ze bij een Thuiszorgwinkel verkopen.
succes

Rembrand

Rembrand

08-06-2009 om 08:48

Thuiszorg.

Toen mijn man vorig jaar hernia had hebben wij zo'n tafeltje bij de thuiszorg kunnen lenen.
M.

Pennetje

Pennetje

08-06-2009 om 08:52 Topicstarter

Sus-anne

Super! Daar gaan we het wel vinden.
Lenen/huren voor bepaalde tijd kan inderdaad hier ook bij de thuiszorgwinkel, maar mijn moeders handen worden nooit meer echt goed, en hopelijk leeft mijn moeder nog wel zeker 15 jaar, dus wil ik liever zo'n tafeltje voor haar kopen. Maar zo gaat het zeker lukken!

Stoepkrijt

oke,succes ermee!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.