Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

andrea2

andrea2

08-02-2011 om 10:56

Tafelblad vs kattenpootjes...

Hoihoi,

Ik zit met een lastig probleempje. Onze o zo lieve poes heeft de eettafel tot haar lievelings-uitkijkplek gemaakt. Ze zit daar hoog en droog te wachten tot ik weer thuis kom. Ze weet dat ze er niet mag zitten en springt dus gelijk op de grond als ik de tuin in kom. Als ik thuis ben zit ze er dus ook niet.

Heel schattig, maar haar pootjes maken een soort uitgebeten afdrukken in de toplaag. Dus als de zon erop schijnt zie ik tientallen niet af te poetsen kattenpootafdrukjes.

De tafel is koloniaal/gelakt. Iemand een idee hoe ik dat weer mooi kan krijgen. En hoe ik haar kan afleren op de tafel te springen? Ik heb een prachtige krabpaal staan , een vensterbank waar ik al plaats voor haar heb gemaakt (verwarming eronder aan, niks mis mee ;o)) maar madam zit toch liever waar ze niet mag. Is er een kattenpsycholoog in tha house?

Groet,

Andrea2

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

08-02-2011 om 11:08

Niet in woonkamer

Daarom mochten mijn katten nooit in de woonkamer als er niemand thuis was. Je weet het toch: "Als de baas van huis is dansen de katten op tafel.". Of ze slaan hun nagels in je bank, eetkamerstoelen, vloerkleed...

Maxime.M

Maxime.M

08-02-2011 om 11:32

Matje?

Oh ik zou gewoon iets neerleggen op die plek, zodat de kat daar kan zitten, een badmatje ofzo (anti-slip, anders ligt het zo op de grond), of een extra laag lak op de tafel? Ik weet niet of dat er overheen kan hoor, vraag dat eerst even maar ik heb bijvoorbeeld een grenen lage kast ooit in gebruik gehad als commode. Omdat je dan ook met babyolie en doekjes enz. aan de slag gaat heb ik de kast gelakt met lak op waterbasis (ei-glans) het was binnen een uur droog en de kast was meteen beschermd voor dat soort spul. Is dat misschien iets om de kattenpootjes te laten verdwijnen?

Fiorucci

Fiorucci

08-02-2011 om 11:50

Guinevere

Waar zitten jou katten dan???

Guinevere

Guinevere

08-02-2011 om 12:57

Fio

Momenteel liggen ze onder de zoden.
Maar toen ze er nog waren mochten ze op de gangen, op de trappen en op de zolder zitten. Of lekker de hele dag buiten. Streng he?

andrea2

andrea2

08-02-2011 om 13:49

Matje

ha ja, een oude placemat was mijn eerste idee, daar ging ze keurig naast zitten ;o)

Guinevere, ze mag van ons wel altijd in de woonkamer, want ze maakt niks stuk, zou nooit aan meubels iod krabben en ze slaapt altijd keurig op haar kleedje op de poef.

Verder is ze een voorbeeldig dier...een beetje ons derde kind. Ik vermoed dat zij dat ook denkt, zou dat kunnen?

Groet,

Andrea2

Guinevere

Guinevere

08-02-2011 om 14:10

Zooo

Zooo, die is goed opgevoed! Ik hoop dat je kinderen ook zo keurig zijn (en alleen op de tafel gaan zitten).
Van wijlen onze kat staan nog de krabkunsten in de kamerdeur gekerfd. Gelukkig is nu de schilder bezig, dat durf ik nu pas aan; sinds wij katloos zijn.

Fiorucci

Fiorucci

08-02-2011 om 15:18

Guinevere

Ah, ik wil ze juist niet boven hebben, en de twee jongsten komen niet buiten..

Polly Shearman

Polly Shearman

08-02-2011 om 16:19

Ductape

mijn zwager wilde de kat niet op het aanrecht, wat hij dus steeds wel deed als hij ging werken
Hij heeft toen een rand ductape met de plak kant naar boven.
Kat springt op aanrecht, met zijn pootjes op de plak, zit vast. springt dus snel weer van de aanrecht en probeert los te komen van het stuk ducktape.
Toen zwanger weer thuis kwam hoorde hij heel zacht : mauw

zag hij zijn kat met gekruiste poten helemaal vast in de ductape gerolt "mauw"

het was hylarisch en zielig tegelijk.
ductape is voorzichtig verwijderd, en katlief heeft nooit meer op de aanrecht gezeten.

Als het een echte kat is

dan moet je haar verbieden om op de vensterbank te zitten en op de krabpaal, als je er niet bent. En zeggen: je mag alleen op de tafel. Dan komt her waarschijnlijk wel goed. Maar je moet dat wel heeeel geloofwaardig brengen, want een beetje kat prikt zo door leugens heen.

Dekentje?

Misschien kun je ipv een placemat een fijn dekentje op de tafel leggen?
HIer mogen de katten ook niet de kamer in als wij er niet zijn, twee hebben de blaas nogal los zitten. 's Nachts zitten ze alledrie op zolder en 's ochtends gaat er eentje (een echte buitenkat) naar buiten. De andere twee blijven op zolder. Ik werk alleen ochtenden. Als ik thuis kom en de zolderdeur openzet komen ze vaak pas heel laat naar beneden, want ze vinden het daar prima. Er liggen her en der een paar poezenmandjes (die heb ik onlangs gewassen en nu ruiken mijn katten ook naar frisse was, hmmm), vandaar. Er staan ook veel dozen dus genoeg te klimmen en spelen. Maar goed, als je kat dat niet gewend is, gaat hij er ongelukkig van worden. En aangezien hij weet dat het niet mag (hij springt immers tijdig van de tafel) zou ik het houden bij een dekentje.

soepstengel

soepstengel

09-02-2011 om 10:06

Tafellaken?

mijn eerste gedachte was; tafel flink boenen met was en dan een glad kleed erop zodat kat met kleed en al doorglijdt maar ik vrees dat dat neit werkt bij een kat. heb je dadelijk een tafel met hele diepe krassen?
Maar als je nu een gewoon tafelkleed erop legt als je wegbent?
Dan zit ze daarop en dan kan het geen kwaad.( als het toch niet af te leren is dan, ik heb geen kat)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.