Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Tafel leuk verven

Ik ben bezig de kamer van mijn dochter, 11, op te knappen. Ze wil er meer een tienerkamer van maken met een bureautje er in. Er is inmiddels behoorlijk opgeruimd en de muren zijn geverfd.
Nou heb nog een tafel op zolder staan, zwart gefineerd met stalen poten. Het zou mij goed uitkomen (vooral financieel) als ik daar eem bureau van kan maken, maar de kleur is natuurlijk niet leuk.

Zou ik die kunnen verven, misschien eerst met primer en dan verf? Of wordt dat niks?
Iemand nog een tip om er iets leuks meet te doen, zodat we er voorlopig een bureau van maken dat er apart uitziet?

Double4

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ja hoor

Gewoon verven! Licht opschuren, en dan met een rollertje lakken. Omdat het zwart is zal het zeker niet in één keer dekken (ligt aan de kleur die het moet worden natuurlijk) maar het lukt zeker. Heb hier thuis een spuuglelijk kastje (met beukenfineer) weer helemaal hip en uptodate gemaakt, en onze TV-kast gepimpt met zilververf-accenten. Succes! Suuz

Inge M

Inge M

17-09-2010 om 19:26

Plastic folie in een leuk patroontje

daarmee maak je echt een leuk bureau. Nog wat bijpassende accessoires erbij en het is helemaal af.

Zilverplakfolie

Past mooi bij de poten en vinden een heleboel tienermeiden leuk...
gr.albana

Puck

Puck

18-09-2010 om 10:34

Zilverplakfolie erg kwetsbaar

Ik heb bij het pimpen van de kamer van mijn brugmug zilverfolie gebruikt en het ziet er echt heel gaaf uit. Kastdeuren mee geplakt, kopse kanten van de boekenkast, voorste plank van zijn bed, de ventilatorbladen zijn nu helemaal hip. Maar voor een bureaublad weet ik eigenlijk niet of ik het zou gebruiken. Ik vind het namelijk wel heel erg kwetsbaar. Het is een heel zacht soort van aluminium lijkt het wel en als je er een potlood of je geodriehoek met de punt op laat vallen zit er al een buts in (dat overkwam mij namelijk toen ik het aan het uitmeten was). En op een tafelblad is dat niet prettig als je een ongelijk gebutst vlak krijgt met allemaal beschadigingen. Als je er dan iets overheen schuift heb je er volgens mij heel snel een echte scheur in.

Hamerslagverf

Wat ook een apart effect geeft is hamerslagverf (hammerite, of eigen merk van de bouwmarkt). Dat is eigenlijk voor metaal maar kan ook prima op hout. Dan ziet het blad er uiteindelijk uit of het van metaal is. Ik zag dit al 15 jaar terug bij een vriend, en heb later zelf mijn bureau zo gedaan. Alleen beging ik de fout een fijne lakroller te gebruiken en dan valt het hamerslageffect tegen. Maar de kleur was goed, en de verflaag houdt zich ook goed.

Schuren, gronden, en dan de verf erover. Dekt denk ik wel in éen keer. De verf is alleen vziw niet echt heel goedkoop, dus de optie van Pelle is ook te overwegen.

Groeten,

Temet

soepstengel

soepstengel

18-09-2010 om 18:17

de rand zwart laten en dan midden in haar zelf wat laten doen? dan weet je zeker dat ze het leuk vindt. Bv met restjes verf vlakken maken in de kleur van de kamer?Bovendien is de rand vaak het kwetsbaarste.

Parketlak

wat wij hebben gedaan: schuren,primer,nog een keer licht schuren,verf,en daarna twee lagen parketlak erover.
oersterk en krasvast.

Onze zilverplakfolie

Onze zilverplakfolie is toch anders..is meer grijze zilverkleur glanzende plakplastic ofzoiets. Net zo als gewone plakplastic. En het geeft een beetje mee...dus niks scheuren erin. Jongste heeft het op een boekenplank en d'r vensterbank en haar nachtkastje en nog nooit een kras of scheur erin gehad. En die is toch niet écht van de voorzichtigsten.
Dit komt gewoon van de GAMMA, wel al zeker 1,5 jaar geleden. En het lag bij het behang dat wij voor d'r kochten (zilvergrijzig met roze patronen), er waren ook kussens en een poef en verf etc. in diezelfde kleuren/patronen. Je kon er dus een hele kamer mee doen. Een soort doe-het-zelf-comi die ze bij elkaar zetten.
groeten albana

Puck

Puck

20-09-2010 om 09:03

Oke albana

Dat wat jij beschrijft is dan toch anders en veel geschikter. Maar er zijn dus 2 verschillende zilverfolie in omloop dus wel van belang dat je de goede hebt. Die van ons ziet er als geborsteld aluminium uit, voelt ook koud aan als aluminium en geeft in het geheel absoluut niet mee. En is Megaduur : 25 euro voor een rolletje van een paar meter.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.