Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Jetske

Jetske

27-12-2009 om 21:54

Taartendecoratie-vraag

Hoi,
Ik zie in dit forum vaak kooktips voorbij komen, dus ik hoop dat er ook een aantal taartenbaksters bij zitten. Mijn zoontje wil heel graag een 'taart van Abel' maken (zoals in de tv-serie). Het lijkt me leuk om te doen en met een beetje fantasie komen we er wel uit (hij hoeft niet perfect), maar ik kan 1 ding maar niet vinden via internet; waarmee plak ik decoraties op de taart?? Ik wil de taart mer marsepein bekleden, en dan allemaal dingen erop laten plakken (snoepjes, marsepeinvormpjes etc.). Iemand advies?
Jetske

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Nasha 1st

Nasha 1st

27-12-2009 om 21:56

Suikerwater

heb ik weleens gehoord....

Lou

Lou

27-12-2009 om 22:15

Glazuur

Je maakt glazuur met poedersuiker en een beetje water. Let wel op, het wordt heel snel hard. Maar het lijmt wel prima.

groet,

Lou

Tirza G.

Tirza G.

27-12-2009 om 23:09

Icing

werkt véél makkelijker dan marsepein. Maar ik zit me suf te verzinnen waar je dat ook weer koopt. www.taartenwinkel. nl ofzoiets, of google op taarten van Abel. In alle kleuren leverbaar

Plakken doe je met glazuur inderdaad.

Tirza

Luna

Luna

28-12-2009 om 01:12

Hangt ervan af

Als je decoraties maakt van marsepein kun je die gewoon met een heel klein beetje water vastplakken. Als je wat zwaardere dingen op wilt plakken (snoepjes bijvoorbeeld), dan is het handig om icing te gebruiken, of misschien glazuur van poedersuiker met een heel klein beetje water.

Veel plezier!

Aïda

Aïda

28-12-2009 om 09:48

Pas op met water

marsepijn lost op/smelt van water, dus heel weinig water gebruiken.

Kijk ook eens op...

www.deleukstetaarten.nl
geweldige site!

marie

marie

28-12-2009 om 14:56

Glazuur van citroensap

Hallo
Lekkere glazuur krijg je ook door een klein beetje citroensap te nemen en daar poedersuiker doorheen te doen.
succes

Jessica O

Jessica O

28-12-2009 om 19:34

Met van alles

Als het marsepein is kan water, marsepein smelt niet, fondant wel (maar een heel klein beetje water gaat bij fondant ook goed)

Icing (eventueel kant en klaar uit een tube)

Lijm, gemaakt van water en tylose

Jessica

Mari-Anne

Mari-Anne

29-12-2009 om 18:53

Heel klein beetje water

Of het nou marsepein is of rolfondant, met een héél klein beetje water (gewoon met een penseeltje) plakt alles prima op elkaar. Hoofdbestanddeel van marsepein en rolfondant is suiker, en suiker op suiker plakt prima met een klein beetje water dus.
Ben trouwens benieuwd wat Tirza bedoelt met 'icing werkt veel makkelijker', want op een taart icing is niet echt makkelijk... Maar misschien denk ik dan weer aan wat anders, met icing kan tenslotte héél veel worden bedoeld..

Jetske

Jetske

04-01-2010 om 10:04

Bedankt voor alle reacties!

Gisteren een taart gemaakt, en hij is erg leuk geworden! Inderdaad gewoon met een beetje water figuurtjes van marsepein plakken. En ik had ook een zakje icing warmgemaakt om de smarties en tumtummetjes te plakken. Kleurige taart geworden, en ook best lekker (wel een beetje zoet met al die snoepjes ).
Jetske

Tegenwicht

Als tegenwicht voor zo'n zoete snoepjestaart kan je er bijvoorbeeld een laagje lemoncurd (in pot bij broodbeleg/jam in de supermarkt) of iets anders lichtzurigs tussen smeren!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.