Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Bellefleur

Bellefleur

17-02-2009 om 11:40

Taarten

Mijn zoon is zaterdag jarig, en ik bak altijd zelf een taart. Alleen, wil ik nu wel eens iets anders dan de standaard appeltaart en kwarktaart. Wie heeft er nog een niet te moeilijk succesnummer?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
ishtar

ishtar

17-02-2009 om 12:01

Amandeltaart

heerlijk!
250 gr boter/margarine
250 gr suiker
2 eieren en 1 eiwit
beetje zout en kaneel
geraspte schil van 1 citroen
200 gr gemalen amandelen
250 gr bloem
1 tl bakpoeder
250 gr jam. in het recept staat zwarte bessenjam, ik doe meestal iets van bosvruchten- of 4 vruchtenjam
1 losgeklopte eidooier
boter gladroeren en met de suiker, eieren en eiwit schuimig kloppen. de citroenschil en de gemalen amandelen erbij doen. Bloem met bakpoeder mengen en erdoorheen roeren. Springvorm van 24 cm invetten. 2/3e deel van beslag erindoen en gladstrijken. Jam daarover uitsmeren. Rest van beslag in spuitzak doen en een rand en rasterwerk mee spuiten. (loopt nog erg uit) Bovenkant met de losgeklopte dooier bestrijken.
ongeveer 75 minuten in oven op 175 graden. Ook warm erg lekker!

(uit het brio-bakboek)

ishtar

ishtar

17-02-2009 om 12:02

De kaneel

en het zout moeten gelijk met de eieren en de suiker.

Chocoladetaart

Heerlijk en makkelijk:
Bak chocoladecake met bakmix van bijvoorbeeld 'home made'. Volgens mij in elke supermarkt verkrijgbaar. Je hoeft alleen water toe te voegen. Laat afkoelen en snij horizontaal door.

Klop 250 ml slagroom + schep suiker bijna stijf. Smelt 100 g pure chocolade (70% cacao) au-bain-marie, dus kom in pan met heet water, tot een dikke lauwe saus. Niet te heet laten worden. Roer de chocola voorzichtig door de slagroom zodat je chocolademousse krijgt.

Smeer een laag chocolademousse op de onderste laag cake/taart. 'Deksel' erop en daarop nog een laag chocolademousse. Versier met geschaafde chocola, hagelslag, vlokken oid. In koelkast verder laten opstijven.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.