Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

naomie p

naomie p

09-02-2009 om 11:23

Taalcursus frans?

Hallo,
Wij hebben weer een vakantie naar Frankrijk geboekt, en kan echt maar 10 woorden frans, het is een crime...... ik zit er over te denken om een taalcursus wellicht online te doen, wie heeft dit al eens gedaan? en wat is het resultaat...
Alvast bedankt, Naomie

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Kwartetspel

Ik vond laatst in het winkeltje van Hotel New York een kwartetspel in het Frans. We spelen het thuis met veel plezier, vooral om de schroom van schoondochter wat te doorbreken. Hilarisch lollig, veel moeilijker dan gewoon kwartet, maar ook nog bijzonder leerzaam.
Als je het een beetje kunt spelen, dan kun je alles wat je op vakantie doet spreken en lezen. Verstaan is weer iets anders, maar dat komt dan vanzelf wel.
Ik denk dat dat kwartetspel ook wel te koop is bij Intertaal of andere taalwinkels.
Groet,
Miriam Lavell

Guinevere

Guinevere

09-02-2009 om 12:36

Kwartet?

Is dat een gewoon kwartet of speciaal bedoeld om een vreemde taal te leren?
Ik wil namelijk ook over een kleine maand vloeiend een andere taal kunnen spreken (italiaans)....

Guinevere

Guinevere

09-02-2009 om 15:24

Cool cobi!

Cool, bedankt, ik ga gelijk aan de slag vanavond. Ik begin niet helemaal vanaf 0 want ik kan een aardig bord spaghetti bestellen in het italiaans! En ik weet wel heel wat zinloze woordjes...
Maar ik heb over een maand een etentje waar italiaans ws. de voertaal zal zijn, dan zit ik daar zo dom stil te zijn en het niet te snappen. Een goede reden om het nu "even" te leren.

Jesse_1

Jesse_1

09-02-2009 om 15:59

Ander idee?

Online talencursus ken ik verder niet, maar bij 'onze' Volksuniversiteit hebben ze ieder jaar een vakantiecursus Frans (en ook andere talen), waarbij je dus snel even de 'gewone' dingen leert voor de vakantie zeg maar.
Jesse

Inge M

Inge M

09-02-2009 om 18:54

Cdrom en nintendo

Er zijn best aardige cdroms met 'wat en hoe in het frans'.
Er is ook een nintendo spel (voor ds) om frans te oefenen.

Petra-

Petra-

09-02-2009 om 20:39

Welk nintendo spel

is dat Inge?

Inge M

Inge M

09-02-2009 om 23:01

My french coach

Ik geloof dat het 'My french coach' was. Ondertussen staat die niet meer op mijn kaartje dus ik kan het niet meer nakijken.
Het spel werkt wel vanuit het Engels, dat is wat onhandig. Maar het is wel een leuk spel. Ik heb het vooral de weken vóór de zomervakantie gespeeld en in de auto onderweg naar Frankrijk.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.