Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Carmen

Carmen

25-11-2009 om 11:02

Taai taai maken

Ik heb afgelopen week voor het eerst zelf taai taai gemaakt. Het was best lekker, maar hij is nog niet perfect. Wie kan mij vertellen wat ik het best kan veranderen? De binnenkant was goed maar de randen op sommige plekken keihard. Is dan de oven te heet geweest? Of is het te lang gebakken? Of kan ik beter geen hete lucht stand gebruiken?
En ik vond het veel te zoet. Bij andere taart, koek en toetjes recepten laat ik altijd zeker de helft van de suiker weg. Maar in dit geval is de suiker geen suiker maar honing. En juist door die honing ontstaat het deeg, als ik het domweg weglaat wordt het te droog. Zou ik een gedeelte van de honing kunnen vervangen door water?

Carmen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Carmen

Carmen

27-11-2009 om 20:58

Geen taai ervaring?

Nee toch? Ik ben toch niet de enige taai taai bakker van OOL?

Petr@

Petr@

27-11-2009 om 21:49

Waarschijnlijk wel ))

Heb je het beslag ook zelf gemaakt?
Ik bak zelf brood en heb bij de molen wel eens een taai taaimix zien liggen, maar nooit de behoefte gehad om het zelf te bakken.
Misschien kun je het aan de bakker vragen?

Carmen

Carmen

28-11-2009 om 22:28

Reactie

Ja natuuuurlijk had ik het deeg zelf gemaakt! Anders is het toch niet "zelf taai taai bakken"?! Ja, ik weet het, een kant en klaar zakje mix is voor veel mensen wel zelf bakken/koken
Te lang gebakken dus waarschijnlijk. Okay. Ik kan het inderdaad ook aan een bakker vragen. Maar ik geloof eigenlijk niet dat wij hier "echte" bakkers in de buurt hebben.
En ja, het hoort zoet te zijn. Zoals heel veel dingen zoet horen te zijn. Maar ik vind veel dingen veel te zoet, en daarom pas ik mijn recepten aan! Meestal is dat niet zo moeilijk, gewoon suiker weglaten. Maar dat is nu dus niet mogelijk.
Enne, beslag is echt niet het juiste woord hoor! Eigenlijk is het woord deeg niet eens ladingdekkend. Het is heel erg stevig deeg. Ik heb het door de pastamachine gehaald om het een beetje kneedbaar te maken.
Ik ga het maar gewoon proberen met minder honing en dan water toevoegen tot het deeg vergelijkbaar is. En korter bakken.
Thanx!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.