Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

alleen

alleen

27-08-2010 om 19:38

T-shirts die kriebelen

Mijn zoon wil alleen maar een bepaald soort t-shirt aan.
Want ze kriebelen allemaal zegt hij. Hij voelt aan de buitenkant bij de boord en bij de armen. Het is heel vervelend. Want vanmiddag ben ik met hem wezen shoppen maar geen enkel t-shirt voldoet aan zijn verwachtingen.
Wie herkent dit en weet de oplossing.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Nou dan niet

dan draagt hij niets, gaat hij bloot de deur uit.

Maxime.M

Maxime.M

27-08-2010 om 21:23

Eerst wassen

Hoi,

Mijn zoon vind soms een shirt ook kriebelen maar dat komt meestal doordat hij nog niet gewassen is (er zit dan nog wat stijfsel in) maar ja, je kan moeilijk riskeren dat hij het shirt wat je gekocht en gewassen hebt alsnog niet wil dragen. Wat draagt hij nu dan voor shirts? Welk materiaal? Anders kan je hem zeggen dat dit echt hetzelfde materiaal als het shirt wat hij normaal draagt en hem anders zelf maar vragen wat hij zelf dan voor oplossing kan bedenken hiervoor, hij kan moeilijk zonder kleding over straat.

Maxime

klaver

klaver

27-08-2010 om 21:26

Hier ook

Mijn zoon vindt ook maar een shirt 'lekker'. Okay, dan altijd hetzelfde shirt (en 's nachts wassen).

Emmawee

Emmawee

27-08-2010 om 22:31

Bamboe

Ik heb ooit eens een paar bamboe shirts besteld en die draag ik nog steeds graag. Ze voelen zacht als oude verwassen t-shirts, maar zijn mooi en blijven ook lang mooi. Kijk maar op www.mobboa.com, negeer de milieubewuste uitstraling en de prullaria (bamboe kerststal) en bestel eens een shirt uit de uitverkoop (€ 9,99) om te voelen wat het is.
Hm... ik kan zelf ook wel weer eens wat aanschaffen...
Groeten, Maw.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

27-08-2010 om 22:42

Overgevoelig?

Zou het kunnen dat hij gewoon erg gevoelig is? 'Tactiele overregistratie' heet dat in mooie bewoordingen. Een van mijn kinderen heeft daar ook last van, de prikkelverwerking gaat bij hem anders dan bij de meeste anderen. Hij voelt echt dingen die wij niet voelen, en kan heel slecht tegen bepaalde materialen, labeltjes in de kleding etc.
Zou dat bij jouw zoon ook aan de hand kunnen zijn?

Guinevere

Guinevere

27-08-2010 om 23:20

Hij kan

Hij kan de labels eruit halen, of de T-shirts misschien binnenste buiten dragen? Welke soort T-shirt draagt hij nu dan eigenlijk? Kun je die nog kopen wellicht?
Het komt trouwens vaak voor bij mensen met een tactiele overgevoeligheid. Ook bij sokken, broeken, schoenen....

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.