Herfstvakantie tip: deze avontuurlijke gezinscamping midden in de natuur is magisch
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Polly Shearman

Polly Shearman

19-07-2011 om 18:17

Sushi maken voor mezelf

Ik kwam terug van mijn werk vandaag met een enorme zin in sushi ( geen idee waarom) aangezien ik manlief en kinderen daar niet blij mee kan maken, maar het toch af en toe wil eten, heb ik het gewoon lekker voor mezelf gemaakt! IK ga ze zo snijden en er dan lekker van genieten, met een ijskoud wit wijntje, wasabi, en sojasaus.
Wat maak jij voor jezelf? wat je gezin niet lust?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Mosselen!

Jammie...een hele grote pan vol! Man en kinderen eten alle soorten vis & schaaldieren, maar voor mosselen lopen ze niet warm. Dus als ik te lang mossel-loos ben wegens niet uit eten of zo dan kook ik ze helemaal alleen voor mezelf!

Eet smakelijk trouwens...of heb je het al op??

Gesmolten geitenkaas

Sushi en mosselen is beide niet aan mij besteed, maar wel een vers gebakken broodje met beenham, gesmolten geitenkaas, honing en pijnboompitjes. Ben de enige in huis die dat lust dus geniet er af en te heerlijk van, in mijn eentje

Roosje Katoen

Roosje Katoen

19-07-2011 om 21:36

Pittig

Als ik alleen eet kook ik meestal spicy, dat lusten de kinderen niet. Vaak een thaise salade met verse peper en limoengras ofzo.

Polly ken je ook die geschaafde ingemaakte gember voor bij de sushi? Is ook heerlijk!!

Ze lusten hier alles

Nou ja, niet iedereen lust hier gelijktijdig alles wat op tafel komt, maar ik kan weinig verzinnen wat ik alleen voor mezelf zou hoeven maken.
Ja, msschien dan toch een Picassobroodje. Doe ik wel eens. Een lekker broodje vol pitten en noten bij de bakker halen, en idd met verse geitekaas en honing even onder de grill en dan wat rucola erover. Daar kan ik verder niemand voor wakker maken.
O ja, en rabarbermoes maak ik ook alleen voor mezelf. De rabarberplant doet het goed, dus dat maak ik regelmatig.

Puck

Puck

20-07-2011 om 08:58

Ook geitenkaas

Grappig, ik kan hier ook niemand warm laten lopen voor een vers knapperig broodje met geitenkaas honing en pijnboompitjes uit de grill.
Verder maak ik voor mezelf wel eens simpele pastasaus: spelblokjes uitbakken, gorgonzola en slagroom erbij en klaar. De rest noemt het enge kaas saus en eet dan gewoon pasta met vieze prut saus (zelfgemaakte roux, bouillon, blikjes tomatenpuree en boterhamworst.)
En verder maak ik voor jongste en mezelf nog wel eens witlof met ham en kaas uit de oven als ik voor Puckman en oudste spruitjes maak.

amk

amk

20-07-2011 om 17:46

Niks

want helaas lust mijn gezin alles.......

Behalve 12 dagen fantasieloze kindermenu's (friet met: kipnuggets, worst of hamburger, spagetti bologneze of wat er op moet lijken, piza)

Amk-ot

begrijpelijk ben je blij dat je dochter altijd gezellig mee-eet en dat ze graag eten wil proeven. Toch wil ik aan je kwijt dat ik me mateloos kan storen aan de triomfantelijke en belerende toon die je dan aanslaat in de postings daarover.
Doe er mee wat je wilt en ik weet dat het niet hoort om een posting te plaatsen die op meta-communicatieniveau is, maar toch wil ik het je meegeven.

groetjes van Purk

Vic

Vic

20-07-2011 om 22:45

Gut

Mijn kinderen eten alleen doperwtjes/worteltjes, sperziebonen, appelmoes, witte bonen in tomatensaus, pasta met rode saus. Jongste is nog lastiger met eten dan oudste, die hoeft zelfs geen saus door de pasta (alleen geraspte kaas). Als de kinderen er niet zijn, en dat is gelukkig regelmatig, maak ik altijd wel iets lekkers voor mezelf. Als ik alleen met jongste ben, fröbel ik een pastasalade in elkaar. Dan krijgt zij de pasta met kaas en evt kipfilet, en doe ik er voor mezelf lekkere dingen doorheen (artisjokken, gedroogde tomaatjes in knoflookolie, ansjovis, geroosterde paprika, of zelfs simpele geroerbakte spinazie met knoflook

Terpi

Terpi

20-07-2011 om 22:48

Ik maak niks

ik maak helemaal niets voor mezelf, ik hou ook eigenlijk helemaal niet van koken. Noodzakelijk kwaad zegmaar... Wat ik wel doe is voor mezelf eens een kindermenu (met speeltje) halen, mijn gezin lust dat niet!

amk

amk

20-07-2011 om 23:09

Purk ot

zo is het niet bedoeld, dat lees jij er gewoon in.
Ik denk alleen dat kinderen meer lusten dan deze dingen die ik 12 dagen lang in alle restaurants waar we op de kaart hebben gekeken als enige als kindermenu heb gezien.
Zelfs kinderen die weinig lusten.

Hanne.

Hanne.

21-07-2011 om 00:12

Ander restaurant kiezen (ot)

dan zou ik voortaan toch gaan uitkijken naar een ander restaurant. Hier ook gebakken tong, spare ribs etc al in diverse restaurants gezien.

en dan weer on topic

Ik maak eigenlijk niets aparts meer voor mezelf. Niet dat de rest alles lust, maar als we eten eet iedereen met de pot mee. Ik ga niet voor één iemand iets aparts maken.

Maken jullie dan ook een gerecht wat alleen door 1 specifiek kind gegeten wordt klaar?

Sancy

Sancy

21-07-2011 om 07:22

maak voor mezelf zuurkoolschotel. De rest van het gezin blieft dat niet. Ik maak het trouwens vrijwel altijd als de kinderen bij hun vader zijn en man niet op tijd thuis kan zijn voor het eten. Wat ik overhoud vries ik lekker in voor een andere gelegenheid.

amk

amk

21-07-2011 om 09:04

Hanne (ot)

Dit was de keuze bij zo'n 60 restaurants! Gezellig in zo'n badplaats in de canarische eilanden.
Ik zou als restaurant eigenaar juist denken wat anders op de kaart te zetten om me als zodanig te kunnen profileren.

Hanne.

Hanne.

21-07-2011 om 09:30

Kindermenu verplicht (ot)

Maar waren kinderen ook verplicht om een kindermenu te nemen? Als ze dat niet lekker vinden kiezen ze toch iets van de gewone kaart. En als dat te veel is nemen ze een voorgerecht of delen ze een portie of vraag je of ze ook een kleine portie kunnen maken....

amk

amk

21-07-2011 om 09:46

Gelukkig niet (ot)

maar het is wel de kaart die ze in hun handen gedrukt krijgen met de leuke plaatjes etc.
Maar de andere gerechten waren nou ook niet zo bijzonder. En veel van hetzelfde, nog net geen fastfood. Daarom ook zoveel kaarten bekeken voor we gingen eten.

Margriet*

Margriet*

21-07-2011 om 10:36

Tja

aan Lanzarote en eten op dat eiland heb ik ook niet zoveel goede herinneringen. Behalve de vis.
Ik verbaas me hoeveel uitzonderingen hier worden gemaakt voor kinderen. Bij mij lusten ze ook niet alles en daar wordt in bepaalde mate rekening gehouden maar ik ga dan niet alles in onderdelen op tafel zetten of expres dingen weglaten. Als je het niet aanbiedt gaan ze het ook nooit eten is mijn motto.
Wat ik wel als afwijking heb is dat als ik een keer alleen ben een stoommaaltijd van de AH koop, maar meer voor het praktische dan voor de lekker. De laatste keer dat ik alleen at heb ik een biefstuk bij de slager gekocht en heel veel bietensalade erbij gemaakt. Oudste eet eigenlijk alles dus er komt steeds minder wat ik niet eet omdat de rest het niet lust. Ja zuurkool maar dat ga ik niet voor mij alleen maken.

Kobalt

Kobalt

21-07-2011 om 11:06

Zoo veeel

Mijn man lust ook veel dingen niet, ik kook regelmatig iets lekkers voor mezelf erbij.
Spruitjes bijvoorbeeld, rode bieten, of snijbonen, of bij de taco's: kidneybonen. Blauwe kazen, brie, geitenkaas, artisjokken en zuurkool eet ik ook als enige. En heel soms koop ik voor mezelf lekker griesmeelpudding.
Mmmmm, ik krijg honger van dit draadje....

amk

amk

21-07-2011 om 13:25

Pelle (ot)

Was het daar niet noodweer de afgelopen weken?

Dan liever mooi weer en wat minder lekker eten.

Polly Shearman

Polly Shearman

21-07-2011 om 19:03

Cobi

ALs je niks in huis hebt, kan je het beste een start pakket bij de AH kopen, wat gerookte zalm en komkommer, of andere ingredienten als je dat lekker vind...

heerlijK!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.