Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Pietenmoeder

Pietenmoeder

16-11-2009 om 15:06

Surprisedraadje

Op school zijn de lootjes getrokken. Misschien kunnen we elkaar helpen met tips?

Iemand ideeën hoe je zo mooi mogelijk een bok (van de gym) kan maken? Welke materialen?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Chantelle

Chantelle

16-11-2009 om 15:16

Een bok...

Dat lijkt me niet vreselijk moeilijk. Een doos met ongeveer de vorm (kleine wasmiddeldoos) omwikkelen met bruin papier of stof. Vier rollen keukenpapier beetje schuin afsnijden. Dit worden de poten van de bok. Klaar!

calien

calien

16-11-2009 om 16:43

Tips gevraagd

Dochter heeft meisje getrokken die als hobby musical en gitaar heeft. Dochter had zelf al bedacht dat ze wel een podium wilde maken. Ik heb al even mee zitten denken en op zich is dat wel leuk. Maar hoe? Een dubbele bodem (podium), gordijntjes, maar wat verder? Achtergrond decor misschien, maar hoe of wat.
Een gitaar maken kan ook, maar vind ik zelf weer wat moeilijker om te verzinnen hoe.
Kortom welke creatieve ool-er wil even mee denken?
Alvast bedankt!

Sneeuwwitje, de musical

Nou, Calien, als je boodschappen doet bij AH en een zootje van die plastic poppetjes hebt plak je gewoon de cast van "Sneeuwwitje, de musical"op dat podium.

Groeten,

Temet

Of...

... je knipt een foto van een artiest uit een of ander tijdschrift en laat die 'optreden'. Even op karton plakken en dan blijft het wel staan.
Mijn dochter kreeg ooit als surprise ook een soort podium gemaakt in een doos, veel glitterfolie was er gebruikt voor de gordijnen, en een plaatje van een Bratz pop met een gitaar was de artiest. Zag er heel leuk uit.

lies

lies

16-11-2009 om 20:30

Surprise

dochter mag dit jaar voor het eerst een surprise maken, voor een jongetje dat ik niet zo goed ken. Op het papiertje staat dat ie van lego en schaatsen houdt... ik kom niet verder dan van een paar lege tissuedozen, een paar legoblokken maken in verschillende kleuren... is dat leuk genoeg of weten jullie een leuker idee??

Lies

Lies

wat dacht je van een ijsbaantafereel. Ijs kan je maken van aluminiumfolie. Daarom heen sneeuw, koek- en zopietent. Of anders zeg maar de baan van Thialf. En, ik heb geen idee of dat lukt, legopoppetjes die baantjes schaatsen op de ijsbaan.

Maar goed, legobolkken vind ik ook leuk. Waarschijnlijk ook makkelijker om te maken, schat ik zo in.

groetjes van Purk

Lou

Lou

16-11-2009 om 21:34

Nog meer tips gevraagd

Mijn dochter mag dit jaar ook voor het eerst een surprise maken. Ze heeft een jongetje getrokken dat .... ziek was vandaag. Het briefje is dus leeg. Dochter komt niet verder dan dat hij van voetballen houdt, en na enig nadenken houdt hij eigenlijk wel van buiten spelen in het algemeen. Dusssss. Een voetbalschoen van een kartonnen doos kan ik bedenken, maar verder kom ik niet! Of is dat al prima?

groet,

Lou

Linda99

Linda99

16-11-2009 om 21:40

Hier ook

Dit jaar voor het eerst. En ik vraag me dus af: jullie maken die surprises toch niet voor je kind, dat doen ze toch gewoon zelf?

Linda99

Linda99

16-11-2009 om 22:44

Pelle

Ik heb dus een heel net en knutselig kind. Kan daar als chaotische knutsel-leek echt niks aan toevoegen Knapt de surprise echt niet van op (liet het vroeger ook bij voorkeur aan anderen over). Maar ik snap dat dat in andere gezinnen niet zo is

Bastet

Bastet

17-11-2009 om 07:17

Dubbelop

Wij maken thuis voor elkaar een surprise,en dochter maakt er een voor op school...voor een feyenoord/voetbalfan.....ideeen welkom!!
Groetjes,Bastet

Algemeen

Ik ben nogal knutselcreatief (zegt men), mijn knutsels schijnen altijd erg goed te zijn....gevolg....iedereen komt met z'n ideeén bij mij (of ik even tips wil geven) en meestal weet ik tegen 5 december aan wel wie mij in ieder geval niét heeft.
Maar mij valt op dat iedereen zulke ingewikkelde 'vormen' neemt en zulke moeilijke ideeén.
Houd het simpel! Dát is de truc van een mooie en herkenbare suprise. Neem als basis een doos, een stapel w.c. rollen of keukenrollen en maak van die basis de suprise. Een voetbalschoen of bal is heel leuk en best wel te maken (met papiermache b.v.) maar erg lástig qua vorm. Al die rondingen en dan de noppen nog op zo'n schoen....
Véél simpelere is b.v. een schatkist (doos beplakken) een mijter (platte doos beplakken en aan de bovenkant laten uitsteken) een staf (grote kartonnen rol van b.v. poster, stuk of 3 en dan de bovenkant van w.c. rollen en met goudfolie beplakken en met ijzerdraad verbinden). Een toneel of voetbalveld kan weer wel als je een doos als basis neemt en daarop werkt.
Het kado moet er nog wel in kunnen namelijk! En meestal vindt iedereen het het leukste als de suprise erna ook nog enzigzins toonbaar is (dus niet helemaal kapot hoeft) zodat je 'm thuis kan laten zien.
Ook altijd succesvol is zoveel mogelijk dozen oplopend in grootte en die in elkaar allemaal ingepakt in kado-papier en met strikken erom.
Ik bewaar tegen sint-tijd aan ook altijd bijzondere kartonnen verpakkingen. Met rare vormen of met uitsparingen...komen altijd wel 's van pas.
Dus de truc is gewoon een 'simpele vorm'.
groeten albana

Polly Shearman

Polly Shearman

17-11-2009 om 09:05

Ik heb ook hulp nodig, sancy?

Ik heb een collega getrokken en die is fan van de films van SAW. Wij hebben er samen al een aantal gezien.
Ik ben dus van plan zo;n pop te maken ( wit gezicht, bolle wangen) en met een memorecorder om de nek. Die meme recorder heb ik al. dus daar moet ik dan een tekst op inspreken en kan daar sancy's hulp ook wel voor gebruiken..

Hello XXXX I want to play a game!!

mensen die saw kennen snappen me wel.
Maar hoe maak ik zo'n pop?? iemand een idee??? ik ben best crea maar kan nu even niks bedenken.

groet, polly

Tango

Tango

17-11-2009 om 09:22

Precies wat ik zoek

Dit draadje. Tangodochter moet ook voor het eerst een surprise maken. Nu ben ik ook niet erg creatief op dat gebied, dochter gelukkig iets meer. Bovendien heb ik echt een hekel aan papier maché, dus daar gaan we niets mee doen.
Tangodochter heeft een van de juffen getrokken (haar lievelingsjuf, dus ze was helemaal blij). De juf houdt van met de hond wandelen en paarden verzorgen. Het zal dus een hond of paard moeten worden, maar hoe maken we dit.
Gedichten schrijven, vind ik geen probleem, Tangodochter ook niet, ze had zo al 4 van de 8 regels bedacht. Maar dat geknutsel, nee daar ben ik nou echt geen ster in. Wie helpt?

Tango..

neem een lap stof, teken er een hond of een paard op, knip m dubbel uit en laat je dochter hem aan elkaar maken met naald en draad( je zou nog eerst even met de naaimachine erover kunnen gaan.) Vullen met een oud kussen of zo.
De ogen erop naaien en wat vlekker erop laten naaien. Een doos als mand of stal en daar het kadootje in.
Succes!

Lou

Een voetbalschoen is prima hoor; een grote doos als schoen,papier erom heen of verven, een paar veters haken van wol en de noppen van een eierdoos.
Succes!

Bastet

Bastet

17-11-2009 om 10:22

Pelle

Leuk idee,blaasvoetbal,ik gooi het in de groep!!!
Groetjes,Bastet

Sancy

Sancy

17-11-2009 om 10:32

Heu polly

Geen idee wat je van me verwacht, maar je weet mijn adres toch?

Lou - voetbalveld

mocht je een blaasvoetbalveld maken, dan is het misschien een leuk ideetje om er kleine spelers op te zetten. Die kan je dan een hoofd geven door van de klasesfoto de hoofdjes van de kinderen te knippen en die op de poppetjes te plakken.
Ik heb het een keer gezien bij een buurjongetje, zag er erg leuk uit.

groetjes van Purk

Tip voor de niet knutselaars....

een van de lolligste surprises die ik met (ook niet knutselige zoon) ooit heb gemaakt was een kado dat we een keer of 6 hadden ingepakt met op iedere laag een nieuw naam & gedicht. De gedichten waren allemaal sinterklaasliedjes met alternatieve tekst, die dus gezongen moesten worden ipv voorgelezen. Grote hilariteit. Zoon en ik houden wel van dichten en rijmen. Hadden er een paar kinderen (en de juf) uitgepikt waar we op een leuke manier mee aan de slag konden.

Ingrid

amar

amar

17-11-2009 om 11:55

Een snoephuisje

...verschillende keren gemaakt door beide kinderen in andere settings en in verschillende gedaantes.
Komt neer op een kartonnen doos(je), deuren en ramen uitknippen en beplakken met speculaasjes, spekkies, dropjes,zure matten en ga zo maar door.Kado binnenin verstoppen van te voren!
En vorig jaar heeft mijn man met zoon een huisje gebouwd van suikerklontjes, die met gesmolten chocolade ( euroshopperchocola) aan elkaar 'gecement' werden.Een heidense klus,maar het resultaat was erg mooi.
amar

Tango

op wim's frobel pagina, staat bij de sint suprise's hoe je heel simpel een paard kan maken met 2 dozen, ik heb het gedaan en het is super gemakkelijk.
hier staan veel leuke simpele suprise's op die je gemakkelijk kunt maken
groetjes krulleke

Fiets

Ha, heerlijk zo'n draadje. Heb ik meteen een vraag aan de knutselpieten alhier: hoe maak je een fiets als surprise? Of wordt dat nu echt te ingewikkeld voor iemand die eigenlijk niet kan knutselen??
n@nny

Sieradendoosje

ben ik nu met dochter aan het maken, met een sigarendoosje, geschilderd bespoten met glitter(is nu weer vollop te koop)van binnen met fluweel stof beplakt, buitenkant is versrierd met leuk versierseltjes, is superleuk geworden.

groetjes krulleke

maan.

maan.

17-11-2009 om 16:35

Tango, misschien..

Voor Tango die een hond in gedachten had.. je kunt het ook simpeler houden.. maak een hondenhok, naambordje erop, voerbakje eraan vast met wat 'voer' erin: is eenvoudiger dan een hond te maken en kan ook erg leuk zijn.

maan.

maan.

17-11-2009 om 16:35

Tango, misschien..

Voor Tango die een hond in gedachten had.. je kunt het ook simpeler houden.. maak een hondenhok, naambordje erop, voerbakje eraan vast met wat 'voer' erin: is eenvoudiger dan een hond te maken en kan ook erg leuk zijn.

maan.

maan.

17-11-2009 om 16:36

Eentje is genoeg hoor..

Nou zie ik ineens dat mijn hondenhok twee keer staat.. nou eentje lijkt me meer dan genoeg!

(heb ik te snel geklikt? Geen idee...)

Lou

Lou

17-11-2009 om 18:53

Leuk zeg

Bedankt Pelle, wat een leuk idee. En Purk, briljante aanvulling! Lilian ook bedankt voor de geruststelling. Mocht het niet lukken om een of andere reden, dan wordt het toch gewoon de schoenendoosvoetbalschoen.

groet,

Lou

Tango

Tango

17-11-2009 om 21:19

Leuke tips

Ik kan hier echt wel wat mee. Tangodochter houdt van borduren, dus stoffen hond dichtnaaien met naald en draad vindt ze misschien ook leuk. Ik ben zelf niet echt een naaister, dus naaimachine hebben we niet, maar samen lukt het vast wel.
Hondehok vond ik ook een leuke tip en op die knutselsite ga ik ook nog even kijken. Ik had al een beetje gegoogled, maar vond alleen hele lastige paarden met inderdaad papier maché.
Zelf had ik inmiddels ook al bedacht een soort van manege te maken met paarden. Een grote platte doos met een bak waar de paarden in kunnen lopen en stallen ernaast. Hier kleine kartonnen paarden o.i.d. inzetten en de juf als poppetje erin (foto van de juf als hoofd). Leek me ook wel grappig.
Ik ga alle ideeen met Tangodochter doornemen en dan zien we wel wat het gaat worden.

Zomaar een simpel idee

dochter kreeg vorig jaar een stekelvarken als surprise,dat vond iedereen hier zo leuk,dat het varken na kerst nog in de huiskamer stond te pronken.

en zo simpel gemaakt:

een sesam vloerbrood ,uithollen ,kado erin,en het hele brood volsteken met coctailprikker,twee knopen erop plakken als ogen ét voila.

Hier ook een paard

hier ook een meisje getrokken dat van paarden houdt. Ik had bedacht (en zoon was gelijk enthousiast) dat we een stokpaardje gaan maken. Van een oude witte handdoek maken we de kop, goed vullen met krantensnippers en kadootje, zoon kan hem versieren met manen, vlekken, ogen en leidsel en dan een stok et voila. Gedicht kan gaan over dat Sint ook zo van paarden houdt etc.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.