Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Sinilind

Sinilind

28-11-2009 om 14:30

Surprise idee nodig, geen inspiratie

We vieren Sint bij vrienden en ik heb de moeder (een vriendin van mij) getrokken. Als kado krijgt ze een hele collectie kaarsen in alle maten en vormen. Nu was ik eerst van plan om een huis te maken met een aanbouw (ze gaan in het voorjaar verbouwen en maken een grote serre-aanbouw achter hun huis) maar het is veel werk en ik heb niet veel tijd. Wat zou leuk kunnen zijn? Ze is huiselijk, houdt van koken, een wijntje, fotografie, computeren. Ik heb helemaal geen idee dit jaar
Sini

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Kaarsen

pak een paar wc rollen, keukenrollen (althans, de hulzen) en maak een mooi plateau met kaarsen. Rolletjes bekleden met mooie kleuren papier, je kunt allerlei soorten en maten maken. Compleet met vlammetje van papier.

En onder dat plateau dat je maakt verpak je je echte kaarsen. Je maakt er een mooi gedicht bij, dat is natuurlijk ook een mooie afleidingsmanouvre als de surprise toch niet helemaal mocht lukken.

Succes!

reina

reina

28-11-2009 om 15:51

Ik weet niet wat de maten van de kaarsen zijn, maar als je een paar flessen met wijde hals op de kop kunt tikken ( melkflessen bijv), kun je daar, als het past, de kaarsen in doen en er mbv mooie zelfgemaakte etiketten en kurken van karton wijnflessen van maken.
Of je maakt van een doos waar je de kaarsen indoet een digitaal fototoestel, lens kun je maken van stukje toiletrol.

Sini (o.t.)

Hihi, doe het zoals mijn moeder. Stop een doos vol met rommel, naam erop, gedicht erbij - klaar.

Ze snapte niet dat er ook een 'echt' kadootje in hoort.

Wij hebben het maar opgegeven na een paar jaar . Kortom, gefeliciteerd met je hoge inburgeringsgraad!

maan.

maan.

28-11-2009 om 17:55

Toch het huis?

Toch maar een huis maken dan? Het eerste idee is meestal het beste idee.. en een huis is op zich niet moeilijk. Een vierkante vorm dus perfect.. daarbovenop een dak, tja moet lukken. Met neutraal papier beplakken (of een neutrale doos zien te vinden) en daarop dan raampjes van gekleurd papier, deurtje van gekleurd papier.. voor de lol zou je er nog een kartonnen bodemplaat bij kunnen doen dat zou dan de tuin zijn.. even wat groene verf ofzo.. en daarop een lege ruimte 'hier komt de serre' ofzo..

heb je knutselkinderen.. die vinden het vast geweldig om te helpen (raampjes tekenen... gordijntje en plantje in het kozijn... enz enz.. )

wat het ook wordt, veel succes.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.