Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Suprise party kan niet doorgaan

Enkele weken geleden heb ik hier al verteld dat ik een suprise-party aan het regelen ben voor het 12 1/2 jarig huwelijksfeest van mijn man en ik. Ik dacht werkelijk overal aan gedacht te hebben, maar nu blijkt op eens dat op die dag mijn jongste dochter voor haar A-diploma op mag.(terwijl ze al 3 jaar op zwemles zit) Het gaat me of duizenden euro's kosten om alle reserveringen af te zeggen (taart, oldtimer, feestlocatie), of ik moet dochter vertellen dat ze niet op mag. (en de volgende keer is pas in oktober) Wat zouden jullie doen?

Dorry

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Meyke

Meyke

25-06-2011 om 14:31

Ik zou...

oma en opa of een leuke betrokken oom en tante/ vriend en vriendin vragen of ze intussen met je dochter willen gaan zwemmen. Het feest duurt vast langer dan het afzwemmen, dus iedereen komt ook nog op het feest en je dochter mag aan iedereen haar diploma laten zien.
Maar ik ben erg benieuwd wat anderen zouden doen. Misschien ben ik wel erg nuchter en vindt iedereen dat kinderen niet kunnen afzwemmen zonder hun ouders.

Poeh

lastig dilemma, zeker omdat ze al een lange tijd bezig. Toch een mooi moment.

Afzwemmen kost anderhalf uur tijd. Daar ga je niet een heel feest voor omgooien, denk ik zo. Zeker niet als het duizend euro of meer gaat kosten.

Zijn er niet een lieve opa en oma die met haar meekunnen gaan. Of anders een hippe tante, die daar blij gaat staan juichen.
Dochter zou ik voorstellen om het daarna nog wel groots te gaan vieren met een bezoekje aan Mac Donalds of een andere eettent die ze leuk vindt.

En niet vergeten....als ze weer op het feest komt met haar diploma, dan moet er voor haar even hard gezongen worden en polonaise gedanst!!

Voor ik het vergeet, geweldig dat ze trouwens mag afzwemmen!

groetjes van Purk

Dorry1

Dorry1

25-06-2011 om 14:44 Topicstarter

Nou....

We beginnen met taart om 10.00 uur thuis, het afzwemmen begint om 11 uur (half uur van te voren aanwezig zijn, kwartier rijden) en dan komt de cabrio om 11 uur en het feest is op minimaal 2 uur rijden. We kunnen er maar tot 18.00 uur in, dus is met het afzwemmen de hele middag weg. En ik vind het zoooo sneu voor haar als ze zonder haar ouders moet afzwemmen.

Dorry

Dorry1

Dorry1

25-06-2011 om 15:31 Topicstarter

Zo erg is het ook weer niet single lady

2 x 1000 zijn ook duizenden.... maar een werk wat ik mee gehad heb, en mijn eigen werk wat ik heb moeten omgooien en mijn man die dan niet kan werken. Al met al een vervelende kostenpost. Er blijft niks over van een mooie dag....

Dorry

Rieke

Rieke

25-06-2011 om 15:43

Uitleggen

kun je bij het zwembad niet iets regelen? proefzwemmen is toch een onofficieel afzwemmen, zou dat niet voldoende kunnen zijn bij wijze van uitzondering. Zal wel niet, maar ja ik zou het proberen.

margje van dijk

margje van dijk

25-06-2011 om 16:18

Nou, werkelijk

Ik merk nu dat ik blijkbaar volslagen harteloos ben, want ik zou er geen seconde over nadenken. Werkelijk, hoe belangrijk kan dat zwemmen zijn? Wil dochter dan zelf niet mee naar het feest?

Afzwemmen staat toch niet gelijk aan een olympische finale zwemmen, dat staat toch in geen verhouding tot wat je allemaal voor dat feest hebt geregeld.

Ik zou inderdaad het zwembad bellen, en als er niets anders mogelijk is dan zwemt dochter gewoon de volgende keer mee af. Ik vind het ook belachelijk dat zwembaden zichzelf zo belangrijk vinden dat een afzwemdatum domweg meegedeeld wordt, en dat je daarin geen mogelijkheid tot overleg hebt. Alleen al dat maakt me eigenlijk zo pissig dat ik nog liever mijn kind uberhaupt niet meer zou laten afzwemmen dan me daar naar te voegen. Maar goed, dat is natuurlijk lastig aan je kind uitleggen, dat snap ik ook wel.

Margje

Tirza G.

Tirza G.

25-06-2011 om 17:51

Regelen

In mijn ervaring kun je gewoon de woensdag er na afzwemmen, in je uppie, effe noncha met de gewone badmeester op de kant. Je diploma ligt al voorgedrukt klaar, het is zó'n wassen neus dat afzwemmen, niet te filmen.
Even bellen en wat anders regelen. Er zijn geheid kinderen ziek of op vakantie. En anders heeft dochterlief pech, dan is ze straks als school weer begint, meteen de eerste in de klas met een diploma.

Tirza

Henriette123

Henriette123

25-06-2011 om 17:51

Dorry

Ga langs het zwembad,(niet per telefoon), en leg daar de situatie uit. Vraag dan of het mogeljk is dat je dochter met een andere vereniging oid mee af kan zwemmen. Vaak zijn er toch meerdere verenigingen in een zwembad? Of is het mogelijk dat ze met schoolzwemmen van haar school mee af kan zwemmen?

Cecile

Cecile

25-06-2011 om 22:25

Ja, feest voor laten gaan!

Nog even zodat je nog wat meer "harteloze" mensen hoort (nee hoor, dat vind ik dus niet): ik zou ook niet twijfelen. Wel balen natuurlijk, maar voor zoveel geld zou ik het feest niet annuleren.

Hopelijk is er iets te regelen (op korte termijn) en kan je er dan voor haar ook een leuk feestje van maken.

En geen feest meer plannen als haar B-diploma eraan zit te komen .

Vic

Vic

25-06-2011 om 22:30

Afzwemmen is ceremonieel

Toen mijn oudste afzwom kreeg ik een brief waarin stond dat het afzwemmen ceremonieel en 'voor de lol' was. De kinderen hadden allemaal al bewezen dat ze aan de diploma-eisen voldeden, dus ook een onverwachte gat-weigeraar zou gewoon zijn diploma krijgen. Ik sluit mij aan bij de harteloze moeders, en zou ook het feest door laten gaan. Mocht er niets te regelen zijn, dan is het wel vreselijk jammer (liever voor de vakantie het diploma dan erna natuurlijk).

Feest, absoluut!

Eens met meeste dames hierboven.

First; dat A-diploma is eigenlijk al binnen als ze horen dat ze mogen afzwemmen, toch? En ik kan me uit de periode dat mijn kinderen zwemles hadden herinneren dat na A binnen 6 weken meestal het B diploma werd gehaald omdat dat in essentie hetzelfde was alleen wat banen meer of zo. Dus binnen 6 weken was er weer afzwemmen. En is dat niet bij je huidige zwemschool, dan zoek je een andere waar ze eventueel wel af mag zwemmen op korte termijn? Als je duizenden euro's uitgeeft aan het feest is het wellicht ook nog een optie om te switchen van zwemschool (zal je wellicht wat maanden dubbel moeten betalen, maar dat maakt op dat bedrag dan toch ook niet uit?)

Mocht dat niet kunnen; vertel je kind dan dat ze het A-diploma heeft, maak met powerpoint een mooie verklaring, vier het eventueel na haar laatste zwemles voor het afzwemmen dus voor jullie feest. En vertel haar dat ze het later nog een keertje extra mag laten zien voor de opa's en oma's (- die 2e afzwemmogelijkheid).

Als je zoveel geld uitgeeft/al uitgegeven hebt is het duidelijk dat je het echt graag wilt vieren. Je bent blij met elkaar, gelukkig met je huwelijk, en wilt daar graag bij stilstaan met dierbaren om je heen. Dat is zoveel waard; dat zwemdiploma komt dan wel!

Je moet de feesten vieren zoals ze vallen

Die ga ik hier nog 100 keer herhalen als het moet.

Citaat van mijn moeder, geen idee waar ze het vandaan had maar ze had gewoon hartstikke enorm gelijk.

12,5 jaar getrouwd, gelukkig en gezond, dat moet je toch vieren! En dan te bedenken dat je er al zoveel werk in hebt zitten. Geweldig trouwens dát je dat hebt geregeld.

Nee, blup, dat zwembad dat komt wel..

Inge M

Inge M

25-06-2011 om 23:46

Laat dochter kiezen

Of afzwemmen tijdens het feest zonder ouders maar met ander familielid of vriend.
Of afzwemmen in oktober maar in de zomervakantie wel behandeld worden als een kind dat een zwemdiploma heeft.

Inge M

Inge M

26-06-2011 om 00:27

Dochter kan alleen een keuze maken over het afzwemmen

zie mijn reachtie. Uiteraard niet over het feest!

+ Brunette +

+ Brunette +

26-06-2011 om 00:37

In aanvulling op voorgangsters.

Kun je het je dochter niet voorleggen? Kan ze kiezen tussen: zonder ouders, op een ander moment buiten haar groep om, of in oktober.

Leony

Leony

26-06-2011 om 10:04

Overleggen met het zwembad

Leg je probleem uit aan het zwembad. Jouw situatie zal vast wel eens vaker voorkomen.
Misschien is er een mogelijkheid dat ze op een andere dag met een andere "ploeg" of school kan afzwemmen. Haar groep zal toch vast de enige niet zijn?
Je zou ook nog kunnen proberen haar bij een ander zwembad te laten afzwemmen als daar de datums beter uitkomen.
Leony

Feest

In dit geval zou ik voor het feest gaan, en daar hoort dochter bij te zijn. En dan afzwemmen een andere keer met ieg een van de ouders erbij.
Ik zal mijn kinderen eens vragen naar hun herinneringen over het afzwemmen. Over feesten van vroeger hoor ik ze nog weleens, maar over het afzwemmen niet.
En wat betreft het diploma voor de vakantie, je weet nu toch dat kind kan zwemmen?

Dorry1

Dorry1

26-06-2011 om 11:03 Topicstarter

Hoera! opgelost!

Het hele zielige verhaal heb ik gedaan bij de leiding van de zwemvereniging. En ze hebben super met me meegedacht! Ze mag de zaterdag ervoor afzwemmen, want de diploma's worden vandaag toch al gedrukt.
En dat in ruil voor een appeltaart met slagroom! Ach, daar draait CuliDorry haar hand niet voor om.
En inderdaad; dit draadje heeft me doen beseffen dat wat minder plichtsbesef ook best kan. Ik had anders inderdaad het feest door laten gaan. Afzwemmen kan altijd nog.

Bedankt allemaal!

Dorry

ps. ben toch blij dat ik het hele gebeuren niet heb hoeven op te biechten, anders was de supriseparty geen surprise meer geweest. Man en kids weten dus nog steeds van niks!

Dorry!! heb je wel de zwemleiding allemaal ingelicht

dat het een surpriseparty is... anders zouden ze het misschien onbedoeld kunnen verklappen?

Veel plezier!!

Vic

Vic

26-06-2011 om 11:31

Fijn!

Goed opgelost zo. Maar vind je het niet heel spannend dat man en kinderen van niets weten? Straks komt je man ineens met een onverwacht geplande afspraak die hij niet kan afzeggen, ofzo. Of heb je hem wel gezegd dat hij die datum vrij moet houden?

Chippie

Chippie

26-06-2011 om 15:57

Dorry

Ik heb niet de hele draad gelezen. Maar hier is het zo dat je moet proefzwemmen. En iedere keer was er wel één kind (of meer) die dan alvast hun diploma kregen. Het is iets mminder feestelijk maar je kun je er wel van maken. Moet je alleen tegen dochter en man een smoes verzinnen waarom het niet kan doorgaan....

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.