Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Tango

Tango

03-11-2009 om 21:14

Supermarkt en mexicaanse griep

Vanmiddag laat liep ik nog even snel de C1000 in. Daar stuitte ik direct op een pompje met w.s. desinfecterende vloeistof bedoeld om de duwstang van de winkelwagen mee te reinigen. Ik heb dit niet gedaan en het viel me op dat de meeste andere mensen het ook niet deden. Hangen bij jullie ook al deze pompjes in de supermarkt. Het zal vast voorgeschreven zijn van bovenaf, maar zoals ik het nu zag, weinig effectief.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Dendy Pearson

Dendy Pearson

03-11-2009 om 21:37

Hier bij ah

hadden ze in de zomervakantie ook ineens overal van die pompflesjes voor de klanten staat. Ze stonden echt overal. Na een week stonden ze alleen nog bij de klantenservice, want niemand maakte er gebruik van. het was idd voorgeschreven van bovenaf.

Dendy

Kaaskopje

Kaaskopje

03-11-2009 om 23:51

Bij onze c1000 ook

Maar ik vond het om eerlijk te zijn een beetje potsierlijk om daar gebruik van te maken. Ik heb gister naast een collega gezeten die in de loop van de dag zieker en zieker werd. Haar kan ik ook niet ontsmetten. Het is zo betrekkelijk allemaal. We gaan al jaren om met het begrip griep en nu opeens komen er allerlei voorzieningen. Handen wassen en tussendoor niet op je vingers kluiven lijkt mij genoeg, als je ziek moet worden wordt je het toch wel (sprak ze fatalistisch).

Puck2

Puck2

04-11-2009 om 09:29

Ik doe niets anders dan andere jaren

Ik geloof dat ik überhaupt niet de discipline op zou kunnen brengen om zoiets te doen. Ik doe eigenlijk niets anders dan andere jaren en neem geen extra maatregelen. Ik zie nog steeds weinig verschil met de griepepidemie die iedere winter rondraast, dan doen we ook niet zo moeilijk en zie je ook geen handpompjes en griepkits in de winkels.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

04-11-2009 om 10:08

Kennen jullie

al iemand met de mex. griep? Ik lees overal dat steeds meer mensen het hebben, maar ondertussen ken ik nog steeds niemand. Ook bij dochter op school niet. Blijkbaar zit het hier nog niet in de regio (betuwe) ofzo.

Dendy

Tijgeroog

Tijgeroog

04-11-2009 om 10:28

Ja, hier

Waarschijnlijk hebben wij mexicaanse griep gehad. Hoewel het niet zeker is, de assistente zei dat het wel mexicaanse griep zou zijn. En ik herken me wel in de omschrijvingen.
M'n tante schijnt het ook te hebben. Een vriendin van me heeft het mogelijk gehad. En bij "gezondheid" schrijven nog meer zieken, en ouders van zieke kinderen.

Voor de statistieken: ik woon in Brabant, de vriendin ook. Tante woont in de buurt van Rotterdam. En m'n moeder in de Betuwe kent niemand bij haar in de buurt die het heeft/gehad heeft. Maar wij komen komend weekend wel even langs.

amk

amk

04-11-2009 om 10:58

volgens de assistente van de huisarts grote kans dat dochterlief het nu heeft. Is dat dichtbij genoeg? Midden van de randstad.

Ze is wat hangerig en heeft verhoging/koorts, en hoest ook nog wat.

Maar volgens de assistente heeft bijna iedereen die nu griep/griepachtige verschijnselen heeft zeer waarschijnlijk de mexicaanse griep, de gewone seizoensgriep moet nog starten volgens haar.

Lou

Lou

04-11-2009 om 12:14

Betuwe

Toevallig ken ik iemand in de Betuwe met een zoon die gisteren wel in een heel klein klasje zat, want van de 26 kinderen hadden er 16 griep! Zowel de gewone als de Mexicaanse viert daar hoogtij.

groet,

Lou

Regio Haaglanden

Regio Haaglanden

04-11-2009 om 12:28

Ja hoor

Ken er al een flink aantal, ook een aantal met als complicatie longontsteking. Ik vind het dus inmiddels niet meer op een gewoon seizoensgriepje lijken. Heb nog nooit eerder gezonde kinderen met longontsteking gehoord tijdens de seizoensgriep. Wij wassen allemaal onze handen zodra we het huis binnen komen. Die duwstang had ik nog niet aan gedacht, maar wel alle andere dingen waar je aankomt, vandaar dat ik gelijk bij thuiskomst handen was. Ook na het sporten, dan pak je op de sportschool ook gewichten enzo.

Bastet

Bastet

04-11-2009 om 14:29

Tuurlijk wel

Mijn zoon,nu zeventien,had als vierjarige al eens een longontsteking tijdens een griepperiode,hij hoefde niet naar het ZH,maar de kinderafdeling had er op dat moment zat liggen,kinderen met longontsteking,waaronder zijn vriendje.Dus zo uniek is dat niet.
Groetjes,bastet

Jacoline29

Jacoline29

04-11-2009 om 15:19

Vriendin van collega man

De vriendin van een collega van manlief heeft de mex griep.Helaas zit manlief geloof ik dicht bij die collega,maar is collega thuis gebleven,de mex griep moet ons huis voorbij gaan,heb 3 astmatische kinderen en zie ook nog niet zo snel die vaccinaties komen.jongste heeft al eens 2x aan toeters bellen en zuurstof gelegen en de 2e keer moest ze bijna beademd worden.

Jacoline29

Jacoline29

04-11-2009 om 15:20

Ik heb nog geen pompjes zien hangen in de supermarkt waar ik mijn boodschappen doe.

Gut

Ik las laatst in de Volkskrant de column van Sylvia Witteman (woont tegenwoordig in Washington) over die handpompjes die je dus in Amerika overal tegenkomt. Haar kinderen moeten op school te pas en te opnpas verplicht hun handen wassen met die gel. Ik dacht dat we hier minder hysterisch waren, maar ze duiken hier dus ook op in de supermarkt.

Ik heb het zelf nog niet gezien, maar volgens houd je er een griepbesmetting echt niet mee tegen.

Chris

Bastet

Bastet

04-11-2009 om 18:17

Ik ook

Bij de tandarts liggen geen tijdschriften meer,vanwege de griep...maar je krijgt er gewoon een hand..
En geen hygienepompje te bekennen.De controleman vd ziektewet wil geen hand meer geven,maar pakt wel gewoon de deurknoppen vast....
Bastet

Margriet*

Margriet*

05-11-2009 om 16:08

Bij ons stond

in de krant dat 95% van de griep die nu voorkomt het de mexicaanse griep is.
Bij dochter in de klas desinfecteren ze al weken hun handen met die gel. Bij mijn twee zonen in de klas niet......
Wat een flauwekul......

Het moet toch niet veel gekker worden....

Jongens wat een flauwekul! Ik ben het helemaal met fladderbeestje eens.
Wat ik ook zo grappig vind is het plaatsen van antibacteriële zeep tegen het griepvirus.....

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.