Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Suffe vraag: opbergen & maat dozen

Wij hebben de kinderen een oude(rwetse) kast van mij vroeger gegeven. Een kast met deurtjes en geen standaard maten (met de hand gemaakt). Nu is het de bedoeling om daar speelgoed in dozen in op te bergen (doos met lego, doos met auto's). En bij gebrek aan plek (kan geen boekenkast meer bij) boeken ook in dozen: op school is dat ook in bakken. Maar nu passen onze oude dozen niet handig in deze kast: net geen drie. Daarbij zoek ik voor de boeken dozen die niet zo hoog zijn. Dan kan je de voorkant per boek zien zonder dat je de doos uit de kast hoeft te halen. Nu ben ik aan het zoeken op sites naar 'dozen' en merk dat je per stuk moet bekijken in plaats van dat je maten opgeeft en dan bekijkt wat er het dichtste in de buurt komt. Het lijkt zo simpel: je zoekt een doos voor in een kast maar eh.. nee dus. Iemand een tip ? Ik voel me zo suf, mis ik nu iets ?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Maxime.M

Maxime.M

12-03-2011 om 13:20

Denk het niet

je kan bij office centre en viking enzo wel veel dozen vinden, ik krijg altijd hun catalogus en dan zie je heel veel soorten en maten, maar ze zijn daar altijd erg duur!. Ik zou zelf toch een keer een zoektocht beginnen of ook wat andere mensen vragen eens voor je te kijken bij winkels als Action, Wibra, Blokker, Xenos, Hema, Ikea, etc. om de maten van die bakken te weten te krijgen. Dus geef een maximale breedte en maximale hoogte op voor de bakken dje je nodig hebt. Ik vrees dat de winkels bellen niet zo veel zin zal hebben, tenminste, ik heb daar geen goede ervaringen mee.

Gat in de markt...

...wat mij betreft. Stel je voor: een site met keuze uit meerdere soorten dozen, bijvoorbeeld, plastic, karton, riet, met of zonder decor, op kleur gesorteerd en vervolgens ook nog een afmeting die je door kan geven.
Het bestaat niet. Ik heb me wezenloos gezocht naar manden voor in onze kast. Uiteindelijk kwam het er op neer dat ik met een briefje en rolmaat op stap ging en in elke winkel (Hema, Blokker, Macro, Xenos etc) de dozen en manden ging meten. Dat is erg behelpen.

maan.

maan.

12-03-2011 om 14:30

?plasticbakken of knutselen

misschien heeft een xenos oid een geschikte maat plastic bakken?

anders misschien een idee om zelf aan de gang te gaan, in de supermarkt uit de dozenbak geschikte maat/materiaal zoeken, en dan thuis evt gedeeltelijk loswurmen, op maat maken en met een lijmpistool in elkaar zetten. Leuk inpakpapier of behangpapier eromheen plakken en klaar.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.