Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

ander nikje

ander nikje

10-08-2009 om 10:51

Studie beginnen?

Nu mijn jongste naar school gaat over 2 weken (onze 4e) krijg ik veel meer tijd, ik werk 2 dagen.Ik ben nu 40 geworden en zit er sterk aan te denken om een HBO-Deeltijd studie te gaan doen,MBO heb ik 20 jaar geleden afgerond en werk al 20 jaar bij hetzelfde bedrijf. Ik heb al 20 jaar geen studieboek meer gezien,ben dus erg aan het twijfelen of ik zoiets nog kan.
Wie van jullie is op "latere leeftijd" aan een(HBO) studie begonnen, en wat is jullie ervaring?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Linda99

Linda99

10-08-2009 om 11:03

Pittig

Ik doe een redelijk korte studie en ga maar 1 dag per maand naar school maar toch vind ik het pittig. Maar als je goede afspraken thuis maakt, een eigen plek hebt om te studeren en gemotiveerd bent is het te doen.

Anonix

Anonix

10-08-2009 om 11:54

Net ingeschreven

Ik heb me toevallig gisteren ingeschreven voor een deeltijd HBO-opleiding (2 avonden per week).

De afgelopen 3 jaar heb ik een wat meer praktische opleiding gedaan, dat was 1 zaterdag per twee weken (en dan nog het nodige huiswerk), en dat was eigenlijk nauwelijks moeite. Ben er fluitend doorheen gegaan. Alleen het afstudeerproject was wel tijdrovend.

Man heeft de jaren ervoor ook 2x 'n avondopleiding gedaan (allebei meerdere jaren), en als ik me nu niet had ingeschreven, dan was man vast weer gaan studeren.

Ik moet zeggen dat ik er enorm veel zin in heb om te gaan beginnen, en natuurlijk zal het soms best pittig zijn of schuiven worden. En er zullen lessen zijn die ik niet bij kan wonen (of waarvan ik vind dat ik ze niet bij hoef te wonen ). Maar daar laat ik me niet door weerhouden.

Manus

Manus

10-08-2009 om 19:05

En ik!

In september start ik met de eerste graads opleiding Nederlands. Drie jaar lang, op woensdagmiddag en -avond college volgen. De overige 4 dagen van de week blijf ik les geven op een school voor voortgezet onderwijs.
Ik ga weer studeren omdat ik mijzelf vakinhoudelijk wil verdiepen (literatuurgeschiedenis, taalwetenschappen enzo!), maar ook graag verder wil; dus les geven in de bovenbouw van het havo en vwo of eventueel doorstromen naar het hbo.
Overigens moet ik er wel bij vermelden dat mijn enig kind over twee weken naar de middelbare school gaat en mijn man de woensdagavond vrijgeroosterd heeft, zodat ik mij nergens druk over hoef te maken.
Ik heb er zin in!

Manus

ander nikje

ander nikje

10-08-2009 om 19:27

Toelating

Ik heb niet voldoende onderwijs voor toelating, ik heb Mavo D, daarna een 3 jarige MBO opleiding.Ik ga voor de opleiding maatschappij en mens. Door mijn 20 jarige werkervaring in de zorg als consulent mag ik een toelatingsexamen doen en op die manier toegelaten worden. Ik moet dan 30 aug. op havo niveau examen doen in exacte vakken, daar struikel ik op, dat weet ik wel zeker.
Nu kan ik gaan studeren voor het toelatingsexamen en het examen in november gaan doen........ boekenlijst heb ik al gekregen. Ik twijfel nog wel, vind het ook een boel geld,stel dat ik niet slaag heeft het mij al honderden euro's gekost!
Er is nog een tussenweg om MBO 4 te gaan halen, dat moet mij in een jaar ook lukken, dan voldoe ik aan de toelatings eisen. Helaas kan ik daar nog niemand bereiken i.v.m. de vakantie.
Maar ik heb er zoveel zin in!

100%mama

100%mama

12-08-2009 om 19:57

Begin 11 september

Welliswaar eentje die aansluit op mijn werk op de praktijk, maar heb ook al 13 jaar geen studieboek gezien! Ik ga de ene week 2 dagen naar school en de andere week 1 dag. Daarbij werk ik ook nog de overige uren (school uren worden als werkuren gelukkig gezien) dus pittig zal het worden, maar.....heb er zin in!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.