Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Brianna F

Brianna F

15-10-2010 om 14:47

Studenten ov

Even nog over de chipcard. Mijn dochter reist met een OV chipkaart en moet sinds kort in en uit checken. Dat vergeet ze de helft van de tijd of er staat zo'n rij dat ze het niet doet, want anders mist ze de trein. Stel je voor, station waar honderden studenten in en uit moeten checken, dat duuuuuuuurt.
Hoe logisch is het dat ook studenten dit moeten en als ze dit niet doet kan ze dan een boete krijgen ondanks het feit dat ze een geldig vervoersbewijs heeft?
de ene conducteur zegt van niet, de andere wel, de ene conducteur heeft het opgegeven en keurt alles goed, de andere steekt een preek af.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tirza G.

Tirza G.

15-10-2010 om 16:26

Dochter

checkt in de trein nooit in en uit. Daar zit ze tóch gratis, komt er controle dan glimlacht ze zich door de preek dan wel de nonchalance heen. De hele coupe zit dan meestal zonder ingecheckte OV te treinen
Een probleem wordt het pas bij metro-poortjes enzo die niet opengaan, dán checkt ze wel even in.

Tirza

Kaaskopje

Kaaskopje

16-10-2010 om 00:03

Ik kan het nergens vinden

maar ik neem aan dat studenten niet voor niks moeten in- en uitchecken. Er zal op de een of andere manier toch wel een verband zijn tussen dat in- en uitchecken en hoe de NS hiervoor gecompenseerd wordt door de Overheid (via de IB-groep?).

Tirza G.

Tirza G.

16-10-2010 om 14:42

Nee

volgens mij niet. Volgens mij krijgt de NS sowieso geld van iemand, of jouw kind nou met de trein reist of niet. Die OV kost geld, vertegenwoordigt een bepaalde waarde (en moet je ook gewoon terugbetalen als je je diploma niet haalt); ik neem aan dat daar gewoon een soort van verdeelsleutel op zit.
Vóór het chippen werd dat toch ook niet bijgehouden? Dan liet je alleen maar een plastic kaartje zien en hield de NS ook niet bij waar je in-uitstapte.

Tirza

Kaaskopje

Kaaskopje

17-10-2010 om 22:38

Dat is waar.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.