Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Bonny

Bonny

25-05-2009 om 20:34

Strijkplank

Mijn strijkplank is aan z'n laatste dagen bezig, er moet nu echt een nieuwe komen.
Maar welke?
Er zijn van die extra brede, zijn die handig?
Ik schuif vaak shirtjes van de kinderen over de strijkplank, met zo'n brede lijkt me dat lastig.
Help! Wie geeft me advies?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

25-05-2009 om 21:13

Geen

Ik heb langdurig overwogen om mijn strijkplank gewoon de deur uit te doen. Ik strijk ongeveer 1x per jaar.
Sinds kort heb ik een tafelstrijkplank. Je klapt de pootjes uit en zet 'm op tafel. Jihaa, eindelijk de goede hoogte voor mijn rug.

Hiervoor had ik er een waar een rekje onderzat, nooit gebruikt. En ook het stopcontact op het ding zelf was erg onhandig. Ik heb 'm door geschoven naar mijn moeder.

Niet strijken is gewoon nog steeds de beste strategie. De was niet te droog laten worden en dan goed strak opvouwen. Ik vind mijn kleding er vaak minder gekreukt uitzien dan die van collega's die wel alles braaf strijken. Want als ik strijk ben ik wel een vreselijke pietlut.

25 gulden blokker

Ooit 20 jaar geleden ofzo, hebben a.s. man en ik de goedkoopste strijkplank die er toen was (i.v.m. geldgebrek) gekocht bij blokker. Hij kostte 25 gulden. En die heb ik nu nog. Simpel, maar doeltreffend. Gewoon klap en 1 zo'n ijzeren rekje voor je strijkbout. Er zitten zelfs nog verschillende hoogte standen aan..of je nu 150 of 190 bent, deze kan je op de hoogte stellen die jij wilt.
Dus ik zou gaan voor de allersimpelste die je kan vinden. Daar kan ook niks aan kapot gaan. Hoef je nooit meer een nieuwe.
groeten albana

mirreke

mirreke

27-05-2009 om 10:46

Ook geen

Ik strijk nooit. Ik vouw goed strak op, als de was nog net niet helemaal droog is, net als amk. Strijken brrr.
Mijn lief strijkt af en toe wel, dus we hebben wel een strijkplank. Gewoon, de simpelste, met meerdere standen en zo'n ijzeren rekje, hebben we zeker al twintig jaar (nog nooit een nieuwe aangeschaft) en gaat niet stuk.
Kortom, ik sluit me aan bij amk en albana.

Petr@

Petr@

27-05-2009 om 17:28

Blokker!

Mijn strijkplank stond ook op het punt van instorten en ik had al een strijkplank in de aanbieding bij Blokker gezien: € 69,00. Ik vond het wel een uitgaaf, maar er moet toch gestreken worden.
Tot ik dit draadje zag en het advies las om de goedkoopste bij Blokker te kopen. En dat heb ik dus net gedaan: voor € 15,00! (kan ik voor het verschil iets leuks kopen ))
gr.
Petr@

Linda99

Linda99

27-05-2009 om 18:12

Aldi

Ook hier wordt weinig gestreken. Onze plank komt van de Aldi. Ooit een aanbieding voor weinig. Werkt prima. Tis zo'n brede van aluminium ofzo. Weegt lekker weinig en dat scheelt me opruimen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.