Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

NaShA

NaShA

26-06-2011 om 18:42

Strijkijzerzool schoonmaken

de zool van het strijkijzer (ja, ik heb hem nog wel!) is helemaal smerig, zwarte smurrie zit er op. Iemand een idee hoe dit er af te krijgen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Chippie

Chippie

26-06-2011 om 19:05

Daar heb je z'n speciaal dingetje voor

Daar heb je z'n speciaal dingetje voor. Een cremklurige,vettige staaf waar je overheen strijkt. Geen idee, hoe het heet of waar het te koop is.
Ik zou gewoon zachtjes proberen te krabben.

Marlou H.

Marlou H.

26-06-2011 om 20:23

Blokker

Inderdaad, zo'n cremekleurige staaf. Werkt als een tierelier, maar stinkt enorm. Gewoon bij Blokker gekocht.

+ Brunette +

+ Brunette +

27-06-2011 om 02:43

Ik sluit me bij mijn voorgangsters aan.

Zo'n staaf is dé manier, al zullen er vast wel methodes zijn om hetzelfde effect te krijgen maar ik ken ze niet.

Staafje

Werkte hier helemaal niet. Wel een schuursponsje met azijn, strijkijzer lichtjes warm, sponsje in azijn en zachtjes aanslag wegwrijven. Bij mij werkt het krasloos, maar als je het niet durft niet doen hoor!

NaShA

NaShA

27-06-2011 om 23:25

op naar de Blokker. Zou Marskramer het ook hebben? Ik ga het proberen! Lukt het niet, schuurspons kan altijd nog

T staafje stinkt echt heel erg

dus ik doe het tegenwoordig buiten, ik werd er gewoon misselijk van.

NaShA

NaShA

28-06-2011 om 16:27

Van hg...

en ook bij de Marskramer. We gaan het zien...

NaShA

NaShA

28-06-2011 om 22:22

Helaas...

de geur viel me alleszins mee, maar de zool is nog steeds pikzwart....ik ga maar wat rigoreuzer te werk denk ik met een schuurspons...

Vic

Vic

28-06-2011 om 22:40

Hoe kan dat dan?

Ik heb mijn strijkijzer gekregen toen ik het huis uit ging, in 1991. De zool is wel eens wat vies geweest, maar dat ging er met een doekje en wat allesreiniger prima vanaf. Ik denk dat ik hem in 20 jaar (jeetje, wat een tijd!) drie keer heb schoongemaakt. Wat doe je ermee dat hij zo vies wordt en niet meer schoon te krijgen is?

NaShA

NaShA

28-06-2011 om 23:13

Goeie vraag

ik heb geen idee waar dat zwarte spul vandaan komt, hooguit kan ik me voorstellen dat er weleens wat van een plaatje op een t-shirt aan blijft hangen?

Valkyre

Valkyre

05-07-2011 om 19:41

Maar nasha

Plaatjes mag je niet strijken hoor! Of alleen binnestebuiten.

(Ik strijk trouwens nooit T-shirts. Zonde van m'n tijd...)

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.