Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Strepen op het novilon

Leuke laarzen die ik deze winter heb gekocht, alleen maken ze nogal wat strepen op onze vloer die ik er maar moeilijk afkrijg. Er ligt novilon op de vloer. Wie herkent dit en wat gebruiken jullie om het eraf te krijgen?

Tuurlijk, beter is het om met sloffen aan te lopen of in ieder geval binnenshuis die laarzen uit te laten. Maar het is al gebeurd en dus wil ik kijken hoe het weggaat. Gewoon andy werkt niet, net een beetje azijn door het sop ging redelijk.

Bedankt voor jullie tips!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

En anders...

misschien met een beetje wasbenzine?

Chris

Thinner

Ik heb dezelfde vraag een tijdje geleden ook gesteld, en de genoemde tips bleken niet te helpen. Inmiddels ben ik er zelf achter gekomen: een beetje thinner op een doekje en de strepen verdwijnen. Wel even in een hoekje proberen want misschien laat het doffe plekken achter. Bij de vloer die wij hadden overigens niet, dus ik heb er vrolijk op los geboend.

Puck

Puck

04-03-2010 om 14:29

Thinner

Thinner is smerig stinkend spul dat als oplosmiddel en schoonmaakmiddel voor verf gebruikt wordt. Overigens is voor alle methodes die je wilt gaan gebruiken het raadzaam om op een onopvallend plekje of een stukje reserve eerst te testen of je geen schuur, kleur of andersoortige reacties krijgt. Wat je ook zou kunnen doen is wasbenzine gebruiken of kijken of het met een balboblokje weg gaat.

Wasbenzine, terpentine, thinner

In oplopende volgorde van aggressiviteit. Dus eerst altijd proberen of de vlek weggaat met wasbenzine, als dat niet lukt terpentine proberen en als laatste redmiddel de thinner uit de kast trekken. En inderdaad, eerst testen op een onopvallend plekje.

Chris

Gewoon met dezelfde laars

even overheen poetsen met de zool onder de neus van de laars, meestal verdwijnt die streep dan als sneeuw..

Net als mien*

Inderdaad gewoon met je schoenzool even wrijven

Net als mien*

inderdaad gewoon met dezelfde zool. Of juist met een voet, waar je sokken aan zitten er even overheen poetsen.
Liefs, timsmama

MariaV

MariaV

05-03-2010 om 14:54

Gum

Voordat je met chemische middelen aan de slag gaat, kun je eerst eens proberen of de strepen eraf gaan met een doodgewoon potloodgummetje. Werkte hier prima.
Maria (en sorry als dit al genoemd is, ik heb niet alles gelezen)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.