Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Stortkoker wasgoed en centraal stofzuigsysteem

Mooi gebouw gekocht wat wordt omgetoverd tot een woonhuis. We hebben misschien de mogelijkheid om er een centraal stofzuigsysteem en een stortkoker te plaatsen. Lijkt me eigenlijk wel lekker luxe.

Heeft iemand hier ervaringen met stortkoker of het stofzuigstysteem? Ben benieuwd daar naar!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Chippie

Chippie

02-08-2011 om 23:41

Stortkoker had ik graag gewild maar het was niet logisch om badkamer en berging onder elkaar te plaatsen (dus dan gaat het niet). Centraal stofzuigersysteem vond ik in het begin lariekoek (man wilde het per se) en ik vind het super. Nooit meer die net-stof-gezogen-lucht, stof is echt weg, 1 keer per half jaar de stofketel legen (dan kijk ik ook even of er legoblokjes achter zijn gebleven), betere zuigkracht, geen stofzuiger die overal tegen aanbotst. DOEN! Leg in ieder geval het buizensysteem alvast aan. Plan wel ruimte voor de slang (trapkast oid), die neemt nml best wel veel ruimte in.
Om eerlijk te zijn, stofzuigt met name onze hulp met dat ding en zij vindt het ook een verademing (zij merkt beter verschil tussen gewone stofzuiger en ons systeem omdat zij thuis nog een gewone stofzuiger heeft).

Wij hebben ook bij de bouw van ons huis de lege buizen voor alarm laten aanleggen (later ook alarmsysteem). Een andere tip die ik graag wil meegeven zijn automatische-licht-aan-en-uit-schakelaars in bv wc. Kost niet gek veel meer en zo handig!

dere

dere

03-08-2011 om 14:45 Topicstarter

Tnx chippie!

Ik had al zo'n vermoeden dat ik wel blij zou worden van zo'n systeem.

Bij ons kan de stortkoker ook niet uitkomen in het washok, maar ik dacht het mooi weggewerkt in de ruimte van de keuken te laten uitkomen (groot genoeg). Of gaat het handige dan juist verloren als je niet in de ruimte van de wasmachine uitkomt? Ken zelf eigenlijk niemand met zo'n systeem.

Ja ik zag mezelf ook wel zo naar de wc gaan
Maar het is toch een lamp met een licht en bewegingssensor op de lamp zelf?

Mocht je nog meer handigheidjes bedenken dan lees ik ze graag. Die lege buizen vind ik nml ook een goede tip en ga ik zeker even ter sprake brengen.

Waskoker (ot)

Als kind heb ik ooit in een oud huis gelogeerd met in de badkamer een koker die uitkwam bij de waskamer. Ik deed een kastje open, zag dat er een luik was die toegang tot een koker waar onderaan bebloede kleding lag. Ik las in die tijd heel veel de vijf boekjes en wilde me al een keer door die koker laten zakken om op onderzoek uit te gaan naar eventuele moorden.

Gelukkig heb ik eerst met mijn moeder overlegd die toen weer een keer uitlegde hoe het zat met de menstruatie.

Gefeliciteerd met je aankoop. Leuk om zo plannen te maken.

Waarom

Waarom een stortkoker? Is het niet veel praktischer om de hele wasruimte boven te maken? Ik zou dat zelf echt veel handiger vinden.

dere

dere

04-08-2011 om 19:04 Topicstarter

Omdat......

...er dan een slaapkamer naar beneden verhuist om ruimte te maken voor het washok. En dan moet er weer was naar boven (liftje? )

Bovendien hang ik graag de was buiten dus dan is beneden weer praktischer.

Maar die stortkoker is nog niet zeker. Zeker door het verhaal van Liat......

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.