Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Stop de bijensterfte: vervolg

Een tijdje terug heb ik naar aanleiding van een berichtje op het forum de petitie ondertekend voor het stoppen van de bijensterfte die momenteel aan de gang is. Inmiddels zijn ruim 28.000 handtekeningen verzameld, gestreefd wordt naar 40.000.

Ik citeer even uit het updatemailtje dat ik ontving:

"In september werd in Montpellier het internationale bijencongres (Apimondia) gehouden waaraan vele wetenschappers, imkers en andere betrokken deelnamen. Op deze belangrijke conferentie bereikten honderden wetenschappers een belangrijke doorbraak: er is nu consensus dat bijensterfte niet een enkelvoudige oorzaak heeft maar het gevolg is van een samenspel van elkaar versterkende factoren. De conferentie concludeerde ook dat neonicotinoide-bestrijdingsmiddelen een van de belangrijkste factoren vormen in de toenemende bijensterfte. De wetenschappers riepen - net als onze petitie - op de de toelatingstests voor bestrijdingsmiddelen aan te scherpen zodat bijen beter beschermd zijn."

Je kunt de petitie nog ondertekenen op http://www.petities.nl/petitie/stop_de_bijensterfte/

Want zonder bijen geen mensen, Einstein zei het al.

Chris

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Maxx

Maxx

28-09-2009 om 17:27

Thnx!

Wat goed `dat je het vervolg hier post Chris!
Er moeten nog 12.000 handtekeningen bij om de 40.000 te bereiken.
Komop mensen!!!
Maxx

Jitske de Graaff

Jitske de Graaff

28-09-2009 om 19:18

Heb getekend

Goede actie.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.