Herfstvakantie tip: prachtige vakantieplek midden in de natuur mét luxe accommodaties!
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Stoofschotel- recepten

Ik heb sinds kort het stoven( eindelijk!) helemaal in de smaak gekregen bij mijn gezin maar ben nu op zoek naar lekkere recepten.
Het liefste zonder paprika.
Wie heeft er een lekker recept voor ons

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
reina

reina

13-11-2009 om 21:44

Een heel lekkere ( vind ik)

Maar het is nogal een verhaal om op te schrijven Ik maak vaak een stoofschotel met o.a. kip, witte wijn, sinaasappelsap, abrikozen en rozijnen. Als je geïnteresseerd bent zal ik het hier neerzetten. (Het stond hier vandaag te stoven )

Puck2

Puck2

13-11-2009 om 21:53

Ja reina

Ik ben dan wel geen Lilian, maar het lijkt me wel lekker. Mag ik ook?

Knutselkei

Knutselkei

14-11-2009 om 21:14 Topicstarter

Reina

ik lust geen wijn.... zou ik m dan wel lusten? de rest van de ingredienten klinken nml wel erg lekker!

☼Désirée☼

☼Désirée☼

14-11-2009 om 23:02

Indische rundvleesstoofpot

Indische rundvleesstoofpot
Een heerlijk pittig recept
Ingrediënten:
• 1 pond magere runderlappen
• 2 kopjes water
• 125 gr boter
• 6 aardappels, in 4en gedeeld
• 1 teentje knoflook
• 1 ui
• 1 tomaat
• 1 maggiblokje
• 2 eetlepels massala (of kerriepoeder)
• 1 laurierblad
• 1 madam chanetpeper
• peterselie
• peper en zout
• nootmuskaat
Smeer het vlees in met peper en zout en nootmuskaat en braad het aan. Zet het vuur lager en voeg tomaat, ui, knoflook, water en maggiblokje toe. Doe de aardappels er bovenop en strooi de massala erover. Doe vervolgens laurierblad en Madam janetpeper erbij. Laat dit ongeveer 4 uur sudderen. Garneer met wat peterselie erover.
Lekker met sambal goreng boontjes, rijst en salade.
Eet smakelijk!

Knutselkei

Knutselkei

15-11-2009 om 11:41 Topicstarter

Klinkt lekker!

we slaan m op!

reina

reina

15-11-2009 om 12:02

Lilian, 2 recepten

De wijn proef je niet als zodanig. Ik zal 't toch voor je opschrijven, je kunt altijd minder wijn en meer sinaasappelsap nemen
Neem 7 ons ontbeende en ontvelde kipkarbonades, maak en mengsel van 2 eetl geraspte gember, 2 tl kardemon, 1 tl peper en wat zout, wrijf de kip ermee in en laat het 30 min intrekken. Verhit 4 lepels olijfolie en bak de kip bij beetjes aan. Haal het uit het vet, hou een klein beetje olie in de pan en fruit daarin 2 sjaolotten, teentje knoflook, pepertje (allemaal kleingesneden). Voeg 2 dl droge witte wijn toe, laat voor de helft inkoken, voeg 2 dl verse sinaasapelsap toe en een halve bouillontablet. Doe de kip erbij en laat het 15 min stoven. Voeg 2 ons gedroogde (gehalveerde) abrikozen toe en 75 gram rozijnen. laat nogmaals 15 min stoven. Evt wat honing toevoegen. Ik eet het met aardappeltjes uit de oven, of met rijst waaraan ik kaneel en kardemon toegevoegd heb.

Nog eentje:
Rundvlees-pompoenschotel
Snij 750 gr runderlappen in stukjes. Snipper 2 uien en 1 pepertje. Schroei vlees in wat boter dicht, laat uien en peper 2 min meefruiten. Voeg toe: tl gemberpoeder, zout, peper, 1/2 tl djinten, tl kaneel, zakje saffraan, 2 tl pikante paprikapoeder. Voeg water toe zodat alles net onder staat en laat 1,5 uur stoven. Intussen een courgette en een pompoen schoonmaken en in stukjes snijden. Toevoegen aan vlees, met 1/4 zakje fijngeknipte koriander. Weer 1/2 uur stoven. Evt zout en peper toevoegen. Bestrooien met 1/4 zakje fijngeknipte koriander en 10 olijven (in plakjes gesneden). Je kunt het eten met stokbrood.

Puck2

Puck2

16-11-2009 om 08:53

Mmm, klinkt goed reina

Ik ga die kipschotel zeker een keer maken, ik neem aan dat ik het ook met niet ontbeende kipkarbo's of poten kan maken. Vind het nogal een klus om die er voor het garen uit de wurmen terwijl erna ze zo eruit vallen.
En vooraf wordt het dan natuurlijk je Reina-tomaten-soep zoals die hier genoemd wordt.

reina

reina

16-11-2009 om 14:37

Puck

Natuurlijk, kan ook . Ik zou ze wel proberen te ontvellen, dan nemen ze de smaak beter op. Eet ze! (Wil je ook nog een reina-toetje? )

Puck2

Puck2

16-11-2009 om 20:28

Nou reina...

.. Als jij lekkere recepten weet met chocolade dan vergeet mijn gezin jou nooit meer en kunnen we een heus Reina-menu eten. Dat is toch wel eervol, toch?

reina

reina

20-11-2009 om 19:04

Puck 2

`lekkere recepten weet met chocolade ` Helaas , chocoladetoetjes maak ik zelden, hooguit een stoofpeertje gedoopt in vloeibare chocolade zodat er een chocokorstje omheen komt of chocoladefondue. Maar misschien is deze ook goed?
WENTELTEEFJE VAN ONTBIJTKOEK
Klop 2 eieren met een bakje slagroom. Neem per persoon een plak ontbijtkoek, doop die in het ei-roommengsel en bak het rondom in boter bruin. Haal het even uit de pan en strooi er kaneelsuiker over (meng hiervoor een paar lepels suiker met 2 theelepels kaneel) en bak de plak nog even in de hete boter. Serveer het wentelteefje met een bolletje (yoghurt)ijs. Een koud)stoofpeerte erbij is ook erg lekker!

Lekker stoofpotje...

Een stoofpotje wat ik regelmatig maak en door de mannen hier in huis heel lekker wordt gevonden is het volgende; een pond runderlappen of braadlappen of riblappen of iets wat er op lijkt. in blikjes snijden en door bloem wentelen, Aanbakken in de hete olie tot ze gebruind zijn. Dan toevoegen; rasp van een citroen, sap van een halve citroen, een theelepel komijn, twee eetlepels gedroogde gewelde abrikozen in stukjes gehakt en een kopje vocht( water,bouillon)en dan lekker laten sudderen. 2 á 2 1/2 uur. Heerlijk met wat rijst en tzatziki en wat brood. Geen hele sterke smaken dus ook makkelijk met hele kleine kinderen... Ik heb nooit wat over voor de volgende dag.. (jammer genoeg)
Ik hoop dat je hier iets mee kunt...
Groetjes,

Cakey

Knutselkei

Knutselkei

25-11-2009 om 21:51 Topicstarter

Ik vond het lekker ,cakey

maar dochter niet zo..snik...
Maar toch bedankt..ik heb lekker gegeten

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.