Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

amar

amar

27-03-2009 om 15:01

Stofzuiger zonder stofzuigerzakken

hoi medeouders,
onze stofzuiger is helemaal uitgezogen en zwaar aan vervanging toe. Er bestaan stofzuigers zonder stofzuigerzakken; ik heb er ooit eentje van Blokker geprobeerd voordat we de huidige hadden. Jammer genoeg was die toen erg slecht, die hield het niet langer dan 3 maanden vol. Daarom toen weer een aangeschaft met zakken.
Toch lijkt het me heel prettig een stofzuiger zonder die in de weg zittende en uitpuilende zakken te hebben. Klopt dat? Hebben jullie goeie ervaringen daarmee, en zo ja met welke dan??? En zo nee: welke zouden jullie willen aanraden????
dank voor jullie reakties
amar

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Niet ik, maar

vrienden van ons zweren bij Dyson.

naomie p

naomie p

27-03-2009 om 15:56

Tegenvaller

Ik heb er een jaar of 5 mee gewerkt, maar ik ben dolblij dat ik weer een vertrouwde miele heb met zak. Kijk maar eens in het archief op dyson.... daar staan veel veschillende meningen.

Jolijt

Jolijt

27-03-2009 om 15:56

Ik wil ieder merk stofzuiger nog proberen...

behalve een Dyson.
Kijk even in het archief, zijn al een heleboel draadjes over geweest...

amar

amar

27-03-2009 om 16:16

Archief

...heb gesnuffeld naar stofzuigers en dyson in de laatste 99 dagen, maar niks gevonden. Kijk ik verkeerd?
amar

amar

amar

27-03-2009 om 16:18

Naomie p

...waarom ben je nu zo blij met je miele? Ik bedoel eigenlijk: waarom was je NIET blij met je stofzuiger zonder zakken?
amar

Archiefzoeken

als je zoekt in het forum-archief (optie 2) en je vult bij aantal dagen niets in, zoekterm dyson, dan rolt er een hele rij draden op je scherm.
Succes.

naomie p

naomie p

27-03-2009 om 17:32

Het vermogen

dat liep na een jaar ongelofelijk terug, de eerste maanden was ik wel blij met mijn dyson, maar als snel liep de zuigkracht ernorm terug.

amar

amar

27-03-2009 om 17:54

Genista

heel erg bedankt; er gaat een wereld voor me open. Nooit geweten dat je zo ook kunt zoeken in het archief!
amar

amar

amar

27-03-2009 om 17:54

Naomie p

goed om te weten! amar

Al 10 jaar heel gelukkig met

de Dyson motorhead. Met keuze voor wel/niet roterend borstel. Errug handig voor zowel tapijt als parket. Totaal geen vermogenverlies.

janitha

Ook al jaren gelukkig...

met een Dyson met hepafilter.

Prima garantie, maar hij kost een beetje. Maar dan heb je wat

Ik heb 'm toen aangeschaft ivm allergieen en ik wordt nog elke dag (hier wordt elke dag in de woonkamer zeker 2x ge-Dyson-ed). Ik word nog elke dag blij van dat ding. Met name omdat ie dat filter heeft (niesen tijdens het stofzuigen is voor mij verleden tijd).

Daarnaast het ie handig in gebruik en neemt ie na al die jaren niet af in zuigkracht.

Graag gedaan

Als je dit weet, vind je een schat aan informatie in het archief en ik gun iedereen die schat

Ook dyson

sinds ongeveer een jaar hebben wij een Dyson; het gewone model met inschuifbare stang. Man en ik zijn er blij mee: geen stinkende lucht die eruit wordt geblazen en die bak kieper je zo leeg in de kliko. Per ongeluk opgezogen blokjes lego en zo kun je makkelijk zien en eruithalen. Zuigkracht blijft goed - soms TE goed: als ik de deurmat bij de achterdeur zuig moet ik het knopje om lucht bij te laten (snap je't nog) indrukken, anders zuigt ' ie zich helemaal vast aan de mat.
Klein nadeel: de zuigmond is relatief hoog; ik kom niet onder de lage kledingkasten. Fijn is wel dat ' ie klein is op te bergen.

groet,
Caroro

Riak

Ja, je ziet wat je hebt opgezogen. Het meeste is grijze stof - erg ondefinieerbaar. Vind je dat een probleem?

Caroro

Wat ik niet snap

...en nee, ik heb het archief niet nagekeken - maar was het idee van zo'n stofuizgerzak niet dat je het vuil makkelijk en zonder knoeien weg kan gooien? Dat is bij zo'n zakloze stofzuiger dan toch een geëmmer? Het lijkt me dat je dat ding dan om de zoveel tijd schoon moet maken, wat mij een vervelend karweitje lijkt. Of zie ik het verkeerd?

Groeten,

Temet

Temet

Dat een dyson geen zakken heeft, was niet de eerste reden voor ons om 'm te kopen. En die bak leeggooien: ik vind het geen ge-emmer. Met onze oude miele kwam er dan ook nog stof uit als je de zak eruit haalde. En dan een nieuwe erin prutsen... 'k vind het wel handig dat die dingen dus nu niet op kunnen raken!
Het verschonen zelf gaat vrij makkelijk: je klikt het centrale deel los, en vervolgens de opvangbak ook. Daarmee loop je naar de kliko, en je kiept 'm om. De bak dan, niet de kliko. Als het erg waait, kan het een beetje stuiven. M.i. niet meer stof of gedoe dan bij een papieren zak. Eventueel kan je de bak nog met een vochtig doekje afnemen, maar dat doe ik zelden. 2 x per jaar moet je het filter onder de kraan uitspoelen en dan een dag laten drogen. Da's alles.
Ik ben dus vooral te spreken over de dyson vanwege de blijvende zuigkracht en de niet-stinkende blazing. Dat ' ie geen zakken heeft vind ik mooi meegenomen.

Suzanne

Suzanne

29-03-2009 om 09:14

Blij met philips

Wij hebben alweer flink wat jaren een Philips stofzuiger zonder zak, zo eentje:
http://www.witgoedhuis.nl/index.asp?saction=detail&lActionObjectId=5349
Zeer betaalbaar en bevalt prima, moet er wel bij zeggen dat wij geen vloerbedekking of tapijten hebben, anders had ik eentje met iets meer vermogen genomen. Legen is een fluitje van een cent, je klikt zo de opvangbak eruit, kiepert hem om boven de container, en that's it. Bijkomend voordeel: als je per ongeluk iets opzuigt wat niet opgezogen had mogen worden, vind je het zo weer terug. Ook deze is handig om op te bergen en niet vreselijk zwaar, goed hanteerbaar ook op de trap.

amar

amar

29-03-2009 om 10:35

Oh ja, vergeten....

allereerst,wat Caroro schrijft spreekt me aan: het lijkt me zo handig dat je niet meer met die vuilniszakken hoeft te prutsen. En wij hebben daarnaast ook nog een hele oude stozuiger waarvan niet meer overal datzelfde type vuilniszak te krijgen is.
Wat ik me daarnaast nog afvroeg,was ik dus vergeten in mijn beginposting: zijn die Dysons zwaar?
Ik heb nl. rugklachten en mag (eigenlijk) niet tillen,laat staan stofzuigen. Kortom, hij moet ook nog eens heel makkelijk wendbaar zijn en licht.
Een super-de-luxe-stofzuiger dus
amar

1 jaar gehad

Ik heb 1 jaar gezogen met een LG stofzuiger zonder zak. Na 1 jaar had ik het helemaal gehad met dat ding. De zuigkracht nam sterk af na enkele maanden. En het legen van de bak is geen pretje als je geen kliko hebt. En na het legen waste ik de bak ook af want met 2 honden, 4 kinderen en een boederij heb je veel rommel. Ik heb hem terug gebracht en hij is nagekeken en na 1 jaar hebben ze er voor 125 euro reparaties aan uitgevoerd.(gelukkig gerantie) Terwijl hij in reparatie was heb een Rowenta gekocht met zak. Een verademing!. Veel en veel minder herrie en de zakken gaan lang mee. Eén zak komt overeen met 4 à 5 keer de bak legen. Maar vooral het geluid, de zuigkracht en de zuigmond van de Rowenta maken het tot een goede stofzuiger. En ik zuig zo'n 2 keer per dag. Dus een beetje geluidsarme stofzuiger is dan niet verkeerd. Vroeger was ik een echte Miele fan, maar deze is minstens zo goed. De zuigmond is driehoekig zodat je goed in alle hoeken kunt komen. Voor mij nooit weer een stofzuiger zonder zak.

Julie

Julie

29-03-2009 om 19:54

Geen aanrader

want ik ben erg lang bezig met het schoonmaken van die opvangbak, de stofwolken vliegen werkelijk de straat door (je moet het buiten doen! Anders kun je meteen weer zuigen). De bak wordt zo vies en stoffig dat ik de neiging heb om een stofzuiger te gebruiken om hem schoon te maken..........

Salie

Salie

30-03-2009 om 20:34

Hier ook dyson hoor.

Hier ook bijzonder tevreden met onze dyson. We hebben hem nu bijna 3 jaar en hij doet het prima, zou niet anders meer willen. Onze buren hebben de dyson nog veel langer en zijn bijzonder tevreden.
De volgende wordt er weer eentje.

Gr. Salie

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.