Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

koentje

koentje

11-08-2010 om 17:23

Stofzuiger

Had ik eindelijk de moed opgebracht te gaan stofzuigen.... doet ie niets. Stofzuiger kaduk!
Het is al een oude . Ik heb laminaat door mijn hele huis liggen... wie heeft een advies voor een nieuwe stofzuiger?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
dc

dc

11-08-2010 om 19:11

Duur maar goed

Wij hebben een Dyson. Hij was erg duur in de aanschaf, maar ik ben er supertevreden mee (makkelijk in gebruik, geen zakken, en goede zuigkracht, die blijft), en er zit 5 jaar garantie op.

Elektrolux

elektrolux,prijs was ongeveer 75 euro.
wordt elke dag gebruikt,in gezin met vier kids en een hond.
gaat inmiddels al bijna 8 jaar probleemloos mee( ik ga bijna van hem houden.

Vic

Vic

11-08-2010 om 20:20

Niet zo moeilijk

Grappig dat stofzuigers altijd van het ene op het andere moment stuk gaan Nou ja, niet echt natuurlijk. Mijn oude stofzuiger, ooit overgenomen van mijn moeder, deed het op een gegeven moment zo slecht dat ik alle stofjes handmatig in de zuigmond moest stoppen. En op een gegeven moment was hij dus 'ineens' helemaal stuk. Ik ben direct naar de Blokker gereden, waar toevallig net een aanbieding was van Philips stofzuigers. Die heb ik nu al 4 jaar en hij doet het nog perfect.

Mamvantwee

Mamvantwee

12-08-2010 om 09:46

Let op de zuigkracht

Als je een nieuwe koopt, en dat hoeft geen dure te zijn, let dan op het wattage: wil je plezier hebben van je nieuwe stofzuiger, dan moet-ie wel krachtig zuigen. Tenminste, dat heb ik ondervonden.
Onze net nieuwe stofzuiger komt van de Blokker, was (geloof ik) 100 euro, maar heeft voldoende kracht om het zeil boven los te trekken van de ondergrond. Hij is in zuigkracht regelbaar, en heeft een verstelbare zuigstang. Wel zakken, maar goed, dat vind ik nier lastig ofzo.

groet, Mamvantwee

2,5 jaar

de vorige van philips heeft het 2,5 jaar gedaan, ok ok we hebben hem dus ook gebruikt toen we hier net woonde en het hele huis vol zat met bouwstof van stucen maar dat was alleen in het begin, ik vind 2,5 jaar wel erg kort. De motor is stuk gegaan, enorme stank kwam eruit dus weggedaan.

maar ok nu een bosch gekocht met 1700 w en het ding is na een week nog niet geleverd, dus nu de oude van de buren geleend.

Algemeen bekend

er is (bijna) geen enkele stofzuiger die een verbouwing / verhuizing overleeft.
Wij hebben bij onze laatste grote klus in huis een stofzuiger op MP gekocht voor 15 euro.Daarna heb ik hem nog een tijdje op de bovenverdieping gezet.(handig,hoefde ik niet te sjouwen),hij heeft nog een maand of vier zijn werk gedan,darna is hij definitief overleden.

Lady Grey

Lady Grey

13-08-2010 om 09:59

Filter

Hier hebben we al een paar jaar een dure Miele, met HEPA-filter. Eindelijk een stofzuiger die al het stof in zich houdt door dat filter. Eindelijk een stofzuiger waar ik in de uitblazende lucht kan staan zonder een niesbui te nemen. Ik snap dus niet dat er nog steeds stofzuigers zonder hepa-filter verkocht worden, je blaast altijd weer stof (vooral huisstofmijt overigens) terug de kamer in. We hadden een oude gebruik voor gips-rommel op zuigen van de gispwanden, elke keer als je 'm aanzette kwam er een witte wolk uit. Juist, gewoon zo''n simpele niet al te dure stofzuiger. Nou, nooit weer dus.

vlinder72

vlinder72

13-08-2010 om 11:11

Henry

Wij hebben Henry. En ik word steeds opnieuw weer vrolijk als ik zijn koppie zie .

Vorig jaar was ik op zoek naar een stofzuiger en het viel mij op dat schoonmakers in bedrijven vaak zo'n grappig stofzuiger hebben met zo'n gezichtje erop. Die moet goed kunnen zuigen en sterk zijn bedacht ik toen en ik heb er ook een gekocht.

Een super stofzuiger. Er zit alleen een aan- en uitknop op (en een knopje om harder of zachter mee te zuigen). Er zit een mega grote stofzuigerzak in. Verder een heel lang snoer en hij zuigt prima. Er worden nog wel wat hulpstukken bij geleverd. In een tasje met ook zo'n grappig gezichtje.

koentje

koentje

13-08-2010 om 13:59

Bedankt

voor de reacties tot nu toe. Maar zijn alle stofzuigers geschikt voor alle soorten vloeren of is er iets wat handiger is voor laminaat?

vlinder72

vlinder72

13-08-2010 om 15:17

Ja hoor

Henry zuigt moeiteloos de laminaatvloeren schoon. Zuigt en passant ook rondslingerde legoblokjes en babysokjes op. Met wegrennende spinnen heeft hij ook geen moeite. En er zit inderdaad zo'n speciale parketborstel bij maar die heb ik zelf eigenlijk nog nooit gebruikt.

koentje

koentje

19-08-2010 om 16:34

Hmmm

henry valt af: man heeft besloten dat hij er een wil met zwenkbuis...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.