Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Pelle

Pelle

01-01-2010 om 20:32

Stofzuiger

Mijn stofzuiger begaf het vorig jaar en nu een jaar later ligt er zo ontzettend veel stof dat we echt niet meer zonde een nieuwe kunnen.

We hebben eigenlijk alleen maar marmoleum of novilon in huis (alleen de trap en de mat van 1,5x 1 meter bij de voordeur is van tapijt).

Waar moeten we naar kijken en waar vooral NIET naar? Wat is zo'n parketborstel, is dat wat voor ons? Die paar stukjes tapijt wil ik eigenlijk met een klein mondje doen en dan een ding wat gewoon supergoed is met die harde vloeren.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vera*

Vera*

01-01-2010 om 21:43

Hier

Wij hebben een Miele met standaard de parketborstel erop. Beneden hebben we een gladde vloer en boven vloerbedekking. De originele zuigmond vonden we veel te zwaar en onhandig. Oja, ik doe er behalve de vloerbedekking ook alle matten mee.

Kari1

Kari1

02-01-2010 om 08:44

Er zijn 2 soorten

zuigmonden volgens mij, met haartjes voor gladde vloeren en zonder haartjes voor tapijt/kleden. Bij veel merken stofzuigers zijn dat losse monden die erbij zitten. Dat vind ik heel onhandig omdat ik dan telkens moet wisselen als ik aan het zuigen ben; er ligt hier een mix van glad en tapijt.
Ik heb op de markt een universeel mondstuk gekocht met een schuifje erop waar je de haartje mee kunt uitdoen of inschuiven. Bevalt me ptima.
Pelle, als jij alleen een haartjes-mondstuk nodig hebt dan hoef je geen combinatieding. En een klein zuigmondje zit denk ik bij alle merken er wel bij. De consumentenbond doet regelmatig stofzuigertesten, je zou kunnen kijken of er een bepaald merk speciaal heel goed is in harde vloeren.
Bij de haartjes-variant heb je er ook die aan 1 kant haartjes hebben en aan 1 kant een rubber flapje. Dat bevalt mij wat minder, ik heb liever rondom haartjes voor mijn gladde vloer. En als er wat stof tussen de haartjes blijft zitten dan haal je de zuigmond los en je zuigt hem even schoon met de slang.
Kari

Petr@

Petr@

02-01-2010 om 10:54

Hulpmiddel?

Kwam dit tegen toen ik voor iemand anders iets aan het opzoeken was. Het is van Philips, maar het kan jou misschien helpen:
http://product-advies.philips.nl/nl/Stofzuigers/#/questionnaire/qread=/currentQTab=-1/currentPanel=shopWindow/productCode=null/

Wij hebben zelf een Dyson en zijn daar zeer tevreden over! Geen gedoe meer met stofzakken en de zuigkracht is prima (plavuizen).

gr.
Petr@

Puck2

Puck2

02-01-2010 om 11:25

Parketborstel

Hier ook alleen maar gladde vloeren en we vinden de parketborstel erg praktisch. Hij is namelijk ook een stuk platter dan de combinatieborstel waardoor hij wél onder de kasten kan komen en de combiborstel niet. Verder hebben wij gelet op een lekker lang snoer zodat vanuit 1 centraal stopcontact de hele verdieping en de halve trap gezogen kan worden. Wij hebben sinds een jaar of 2 een Philips FC8606 en die bevalt erg goed.
Een zakloze stofzuiger zou ik never nooit willen hebben, ik vind het veel makkelijker om een vuile stofzak hops in de vuilnisbak te gooien dan dat ik iedere keer dat reservoir moet leegkieperen ughe ughe ughe.

Rembrand

Rembrand

02-01-2010 om 11:28

Pelle.

Wil je echt zeggen dat je een jaar lang zonder stofzuiger hebt gedaan ?
M.

Puck2

Puck2

02-01-2010 om 12:31

Rembrand....

Wakker worden meid..... Typisch Pellegrapje...

Rembrand

Rembrand

02-01-2010 om 14:33

Pelle.

Natuurlijk trap ik dan weer in
Toch fijn dat ik je dag heb goed gemaakt haha.
M.

O.t. pelle

Speel jij wel eens nintendo ds spelletjes over professor Layton? Die zitten vol met dit soort doordenkertjes en puzzeltjes!

Pelle (ot)

Die prof Layton vreet tijd en nu de vakantie is afgelopen heb ik daar ineens een stuk minder van helaas...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.