Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Rieneke van der Graaf

Rieneke van der Graaf

04-08-2009 om 12:04

Stoepkrijt verwijderen

Weten jullie hoe je stoepkrijt van een gestukte muur kunt afhalen zonder dat er beschadigingen/ vlekken/ .... achterblijven?
Gisteravond waren wij op bezoek bij vrienden die een huis aan het bouwen zijn en momenteel op de bouw wonen. De kinderen mochten zich uitleven met stoepkrijt op de funderingsplaat. (Komt toch nog een afwerklaag over.) Helaas besloot 1 van hen dat het toch ook leuk was het nieuwe huis van de buurman, met geel gestucte buitenmuren, te versieren met stoepkrijt..... In overleg met de buurman hebben we toen geprobeerd de stoepkrijt m.b.v. een tuinslang eraf te laten regenen. Dat is aardig gelukt, maar toch kun je het nogsteeds zien. Met een borstel er overheen gaan dorsten we niet aan, omdat je dan de kans hebt het krijt er juist in te borstelen. Weet iemand van jullie een oplossing het resterende stoepkrijt van de muur af te krijgen zonder dat dit beschadigingen/ vlekken/ .... oplevert? Krijgen we het er niet af, geven we het uiteraard door aan de verzekering en moet er opnieuw gestuct worden. Maae als het anders kan..... dan graag.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
toja

toja

04-08-2009 om 13:38

Nog een keer?

Hoi, misschien nog een (paar) keer met de sproeier erover? Hier verdwijnt de stoepkrijt pas na een paar regenbuien van het muurtje/straat. Een keer was misschien niet genoeg? Succes

Prulletje

Prulletje

04-08-2009 om 15:02

Nou...

Vroeger zou ik gezegd hebben dat het wel slijt. Maar weten jullie nog? Twee jaar geleden, die leuke Sinterklaasactie? Een kruis of een cirkel met stoepkrijt bij de deur? Er zijn nog steeds een aantal muren in Nederland waar de Pieten welkom zijn (of juist niet). Ik denk dat alleen een hogedrukreiniger werkt, maar dat is op deze muur misschien niet verstandig. Zelf zou ik er overigens geen probleem mee hebben en het lekker laten zitten.

Prulletje

Hmmm

maar ik neem toch aan dat het harde stuc is, dan zou je toch gewoon met een tuinslag met wat druk (dus niet vol de hogedrukspuit erop zetten) het er uit moeten spoelen, beetje met een zachte borstel en tegelijkertijd met die tuinslang. Ik denk dat het 'regenen' niet hard genoeg was.

trouwens ik vind stoepkrijt op de muur ook geen pretje, het gaat er met een gewoon regenbuitje niet zomaar af inderdaad.

Prulletje

Prulletje

04-08-2009 om 19:44

Echt waar?!

Is dat alweer vier jaar geleden? Oh... Ja nou je het zegt, volgens mij werd er hier nog geloofd.

Prulletje

Anonix

Anonix

04-08-2009 om 20:30

Hier ook..

..op mijn gestucte (en gesauste) schuur: een cirkel en een kruis naast de deur (onze voorgevel is in de tussentijd al helemaal opnieuw gestuct, dus in huis zijn de pieten inmiddels niet meer welkom )

Rieneke van der Graaf

Rieneke van der Graaf

04-08-2009 om 23:16

Bedankt

Bedankt voor jullie reacties, ik heb ze inmiddels doorgegeven aan vriendin.

@ Anonix: bij een andere site kreeg ik het advies contact op te nemen met de bouwer omdat die misschien een oplossing weet. Wellicht dat je de bouwer van jouw schuur kunt vragen?

Sjocola

Sjocola

04-08-2009 om 23:55

Natte doekjes

Ik krijg binnen, op de weliswaar gesausde (&gestucte) muren eigenlijk alles weg met natte doekjes. Met mijn luie aanleg behoren die inmiddels tot het favoriete schoonmaakmiddel
Succes!

Anneke Boerma

Anneke Boerma

08-08-2009 om 20:03

Antikalkmiddel?

Nou doe ik een gokje hoor, maar nadat de kinderen in onze steeg alle muren en schuttingen van kinderkunst hadden voorzien kwam ik erachter dat groene zeep (in een sopje) meestal voldoende is, maar bij sommige grote plekken werkte een spuitbus met een antikalkmiddel ook goed.
Succes!

Puck2

Puck2

08-08-2009 om 21:56

Antikalkmiddel op een muur?

Ehh... volgens mij kan een bakstenen muur niet zo goed tegen antikalkprodukten. Maar het zal ongetwijfeld werken: je haalt gewoon je halve muur ermee af (oke, dat is dan weer gechargeerd)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.