Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Stoelhoezen

De eetstoelen die mijn ouders bijna 50 jaar geleden bij hun huwelijk kregen, staan inmiddels alweer 15 jaar bij mij in huis. Leuk, maar ze zijn nu wel echt op. Van de zus van een vriendin kreeg ik vier prachtige (gebruikte) stoelen waar ik niet doorheen ga zakken. Om die stoelen zit een hoes die aan vervanging toe is en die bovendien niet kleurt in mijn interieur. Ik wil dus nieuwe hoezen. Het schijnt echt niet mee te vallen om dat zelf te maken en ik ben ook helemaal niet handig. Ik dacht dus even naar de Ikea te gaan voor een paar voordelige nieuwe hoezen. Die blijken ze alleen in het wit te hebben (type Hendriksdal). Niet handig bij mij thuis! Wie weet waar ik ze wel vandaan kan halen? Een vriendin wist een winkel in Rotterdam, maar ik woon in de buurt van Hilversum. V&D en Leen Bakker hebben ook niks. Stoelhoezen zijn zeker weer uit de mode of zo?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Pennetje

Pennetje

23-01-2009 om 19:51 Topicstarter

Bod gedaan

Ik heb net een bod gedaan op Marktplaats, op vier blauwe hoezen. Dus wie weet is het probleem al opgelost!

MaximeM

MaximeM

23-01-2009 om 20:42

Textielverf?

Hoi Stoepkrijt,

Je kan natuurlijk ook een paar pakjes textielverf kopen en dan die witte hoezen verven in de kleur die je zelf wilt. (is misschien wel totaal iets duurder dan die van marktplaats) maar ze zijn wel helemaal nieuw.

maxime

Inge M

Inge M

23-01-2009 om 20:54

Slim!!!! textielverf

Houd er alleen rekening mee dat het garen dat gebruikt is, vaak synthetisch is. Dat kleurt dus niet mee.
Ook dat kan best aardig staan.
Voor de prijs van een wasmachinevulling blauw kun je de gok wel wagen....

Pennetje

Pennetje

25-01-2009 om 12:18 Topicstarter

Bod geaccepteerd!

Mijn bod is geaccepteerd en ik heb contact gehad met de verkoper over het ruilen van hoezen en geld. Het ging om vier gloednieuwe hoezen, die nog in de verpakking zitten. Die mensen hadden ze gekocht, ze bevielen niet en toen zijn ze blijven liggen (niet teruggebracht). Gelukje voor mij dus! Mocht ik nog een keer nieuwe willen, dan zal ik aan jullie tips denken! Bedankt!

Pennetje

Pennetje

27-01-2009 om 22:30 Topicstarter

Ze passen niet!

Ik heb de hoezen ontvangen (hoezo snel) maar ze passen net niet, ondanks het meten van tevoren. Balen! Nu ben ik helemaal ver van huis, want die Ikeahoezen passen dan ook niet. Iemand nog andere tips?

Vera*

Vera*

27-01-2009 om 22:37

Zelf

Je kunt ze ook zelf maken natuurlijk .

Pennetje

Pennetje

28-01-2009 om 10:54 Topicstarter

Ik niet hoor

Nou, dat wordt helemaal niks. Ik kan met moeite een knoop aannaaien. Stoelhoezen maken schijnt ontzettend rotwerk te zijn met al die hoekjes. Zelfs mijn zus met een textielopleiding begint er niet aan...

In welk opzicht niet passen?

Te groot, te klein, niet in de goede verhoudingen? Misschien dat je zus-met-textielopleiding zich nog wel aan vermaken wil wagen.

Pennetje

Pennetje

28-01-2009 om 15:50 Topicstarter

Zitting

De zitting is te diep, dus als je de hoes netjes over het hoekje bij de voorpoten hebt getrokken kom je een stuk stof te kort waar de leuning begint. Zus ziet er geen heil in...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.