Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Iris

Iris

14-11-2010 om 17:43

Stoel stofferen, duur!

Ik heb twee leuke jaren 50 stoeltjes, nog van mijn ouders. Ik wil ze laten stofferen, de ribstof erop is versleten. Ik ben gaan informeren, maar ik schrok me kapot! De prijs was tussen de 300 euro per stoel excl. stof bij een stoffeerder en bij een ander tuseen de 400 en 500 euro per stoel ook excl. stof! Dit is toch niet normaal? Die stoeltjes zijn leuk, maar voor dat geld kan ik ook nieuwe stoelen kopen.
Is stofferen echt zo duur? Heeft iemand een tip voor een stoffeerder in de buurt van Nijmegen?
Ik zat ook al te dneken om het zlef te doen, maar dat lijkt me niet echt eenvoudig.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fauteuil

Fauteuil

14-11-2010 om 18:27

Tip

Francois Nuyen, in Mijmegen. Dat is in ieder geval een goede en betrouwbare. Mijn man werkt op een groothandel in meubelstoffen, vandaar dat hij het kaf van het koren weet te scheiden..)

Arbeidsloon

Arbeidsloon maakt het duur.

Als je kwalitatief goeie stof koopt, gaan die stoeltjes heel wat langer mee dan stoelen-van-nu. Dat hebben ze al bewezen inmiddels.

En zelf doen dan?

Het hangt ervan af hoe de stof bevestigd is, maar misschien is zelf doen een leuk plan? Volgens mij is er best info te vinden over de aanpak, ik heb het wel eens in knutselboeken gezien, in de bieb.

Workshop?

Er zijn workshops stofferen, die zijn ook flink aan de prijs trouwens, maar als je het leuk vindt om te doen is dat ook nog een optie.

Jolanda123

Jolanda123

15-11-2010 om 09:46

Iris?

Kun je ergens een foto of een voorbeeld neerzetten van het soort stoelen wat je wil stofferen?

Dan heb ik een beter beeld, en kan gerichter meedenken.

Astrid

Astrid

15-11-2010 om 11:49

Prijzen

Wij rekenen aan uurloon 57,50 p/uur. Geen idee hoeveel uur er in jouw stoel zit aan arbeid. Beetje lastig in te schatten van af hier. Een gemiddelde kwalitatief goede, slijtvaste stofprijs is € 110,= p/meter (stof 1,40 breed). Moet het binnenwerk ook vervangen worden? Zit er spuitwerk voor het frame bij? Daarnaast krijg je nog je fournituren er bij.

Als het leuke stoeltjes zijn waar aan je gehecht bent vind ik het wel de moeite waard. Waarschijnlijk zijn jouw jaren 50 stoeltjes van degelijke kwaliteit en dat speelt ook mee. Het moet wel zin hebben.

Iris

Iris

15-11-2010 om 16:12

Foto

Ik wil wel een fotootje plaatsen maar weet niet precies hoe dat moet.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.