Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Terpi

Terpi

04-06-2009 om 22:44

Stinkschoenen! tips gezocht...

Mijn zoonlief heeft sinds een week of wat nieuwe schoenen, die dingen ruiken echter nu al alsof hij ze minstens 2 jaar heeft. Ik heb de eerste poging tot ontstinken gewaagd door die schoenen in te vriezen (heb me ooit laten vertellen dat hiermee de stank weggaat) maar even vrolijk stonken ze weer door nadat ze ontdooid waren. Wie weet raad, wat helpt nou echt?!
Groet Terpi

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Ayanna

Ayanna

04-06-2009 om 22:53

Kattenbakspul

Oude panty of pantykousjes vullen met kattenbakkorrels, van die absorberende korrels. Goed dichtbinden en in de schoenen leggen. Ik heb ook ooit een paar van die schoenen gehad en dit werkte héél goed!

Minet

Minet

05-06-2009 om 09:51

Speciale spuitbus

Ik kocht ooit bij bristol een blauwe spuitbus die je op de kop in de schoen zet, even drukken, spray spuit zowel naar voren als achteren de schoen is, en het werkte super!

Net gekocht

een soort van geurvreter inlegzooltjes. Ik heb ze nog niet geprobeerd. Maar ze zijn voor in mijn crocs (model die geen gaatjes hebben) want mijn voeten maken daar schimmelkaas in, vreselijk wat een genante stank.

Ik laat je weten zometeen of het iets gedaan heeft, moet ze nu op maat knippen geloof ik.

Ik geloof

dat het inderdaad wat scheelt met die dingen er nu in.

Terpi

Terpi

06-06-2009 om 19:11

Ha!

Bedankt voor alle tips, ik ga gewoon alles uitproberen En dan zou het toch beter moeten worden... Het lastige is dat het sandalen zijn maar goed, gericht spuiten, kattenbakkorrels erin en die zooltjes zal ik voor de winterschoenen in gedachten houden.
Groet Terpi

Kari1

Kari1

06-06-2009 om 21:57

Terpi ik denk

dat je je beter kunt richten op de voeten dan op de schoenen. Als je de schoenen ontgeurt en ze worden daarna weer gedragen door dezelfde voeten dan kun je weer opnieuw beginnen.
Hier hebben we hele goede ervaringen met pedi-spray. Werkt echt fan-tas-tisch. Zelfs de sportschoenen kunnen weer gewoon in de hal staan. Misschien is het wel hetzelfde als het spul van pandia maar dan in sprayvorm? Je moet eerst 2 weken dagelijks sprayen en daarna volstaat een onderhoud van 1 x per week.
Kari

Ja maar

Dochter heeft helemaal geen stinkvoeten, haar laarzen en schoenen staan hier gewoon in de gang zonder stank af te geven. Maar dan haar balletschoenen! Ze danst een paar uur per week op peperdure leren schoenen. Maar een stank dat daar uitkomt... Ik ga ook eens op zoek naar zo'n spuitbus.
Die pedi-spray, sluit je daar niet je hele huid mee af? Ik vraag me altijd af of dat wel gezond is.

Pluk53

Pluk53

08-06-2009 om 15:18

Zinkzalf

toen ik nog last van zweetvoeten had, zinkzalf meegekregen van arts. 's nachts insmeren, sokken erover, week volhouden. Dat doodt de bacterien die in combinatie met je zweet de stank veroorzaken en de voetzoolhuid opvreten. Bij mij gaf dat een ammoniak-lucht.
En verder: vaak sokken verwisselen ( minstens twee paar per dag gebruiken), goed ventilerende schoenen dragen ( met leren tussenzool; misschien is Geox wel een oplossing), nooit twee dagen achterelkaar dezelfde schoenen (moeten echt helemaal drogen).

Geen geox!

Ik zou geen geox schoenen aanraden voor mensen met echte zweetvoeten! Het ventileert weliswaar beter dan kaplaarzen maar je kunt echt veel beter schoenen met leren zolen nemen.

Terpi

Terpi

09-06-2009 om 19:00

Geox...

... de schoen die niet alleen ademt maar vooral ook een grote scheur openzet! Heb in het verleden een poging gewaagd met die geox voor mijn kinderen maar bij beide zoons waren ze zo stuk en hielpen helaas niet voor het zweetvoetenprobleem.
Maarreh, laat ze vooral komen die tips, we zijn er nog niet vanaf
Groet Terpi

Minerva

Minerva

10-06-2009 om 16:35

Mijn dochter heeft het ook,.. sinds een week of 2

Ik krijg er geweldige koppijn van,.. gruwelijk die stank. Ze wil opeens geen sokken meer aan want die doen pijn. Andere schoenen of grotere sokken het maakt niets uit. Maar die stank die er nu van haar voeten komt is nog erger dan de voeten van mijn man. En die zijn erg dat wil je niet weten.

Het maffe is dat ze sinds een week ook kleine puistjes heeft.

Nu heeft ze wel Bioresonantietherapie, ik kan helaas de therapeut niet bereiken. Misschien is het een vorm van ontgiften. Dat laatste zou kunnen.

Maar toch vind ik het vreemd. Ik bedoel zweetvoeten had ze altijd al maar daarvan dacht ik,.. dat heb je van je vader.

Maar die stank opeens. Dat penetrante stinken dat deden ze nooit. En nu helpt niet eens een voetenbadje.

Minerva

Biene M.

Biene M.

10-06-2009 om 18:17

Minerva

Volgens mij heeft je dochter voetschimmel. In de jaren dat ik het had kwam het bij mij ook in juni opzetten. Mogelijke verschijnselen: schilfers tussen de tenen, pukkeltjes/blaasjes op of onder de tenen, stank, jeuk/pijn. Je hoeft niet alle symptomen te hebben. Misschien even laten checken door de HA en dan maar smeren met daktarin.

Pluk53

Pluk53

11-06-2009 om 14:57

Minerva

voetschimmel zou een verklaring kunnen zijn. Uit zich ook in kloofjes tussen de tenen, en een "stink-kaas"-lucht.
Maar je kunt je voorstellen dat de combinatie van zweet en huidschilfers een prima voedingsbodem is voor bacterien. Je sokken dienen als zweetbuffer, en als alles in de schoen terecht komt, dan gaat dat al heel snel rotten en stinken.
of topic: jammer dat Jomanda al bijna een 2-jarig beroepsverbod aan de broek heeft, anders had je daar nog heen kunnen gaan om de kwalijke gevolgen van de bioresonantie te corrigeren ).

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.