Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Lorwyn

Lorwyn

25-06-2009 om 10:58

Stinkoksels in shirtjes

Is vast al eens eerder geweest op dit forum, maar kan het zo snel niet vinden...
Al mijn shirtjes die strak onder de armen zitten gaan naar verloop van tijd heel erg stinken en dat gaat er met wassen niet uit.
Ik heb al geprobeerd met zo´n spray van Robijn, met een azijn badje, maar het blijft. Ik heb er zelfs al een paar weggemikt omdat de stank niet te harden was...
Zoo zonde eigenlijk.
Weet iemand wat je er aan kunt doen? Of hoe je het eventueel kunt voorkomen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
margje van dijk

margje van dijk

25-06-2009 om 11:27

Heter wassen

Shirtjes die zo dicht op je (oksel)huid zitten gooi ik bij de 60 graden was. Het is dat, of stinken.

Margje

Azijn en zout

in een bedje warm water. Dan moet het eruit gaan.

Jet Burg

Jet Burg

25-06-2009 om 12:50

Ik behandel mijn oksels

met odorex dry of syneo 5. En mijn shirts hebben geen vlekken en geen stinkende plekken meer. Ik gebruik er ook geen deo bij, wat in mijn ervaring ook vaak voor vlekken en geur zorgde.

Ook seneo 5

maar kijk wel uit...sommige shirtjes zijn verkleurd onder de oksel, toen heb ik alleen de seneo gebruikt!

Minet

Minet

25-06-2009 om 18:59

Voorkomen

Lorwyn, voordat je nog meer shirtjes met stinkoksels krijgt zou ik om te beginnen eens een goede anti-transpirant kopen. Veel mensen gebruiken alleen deodorant, maar daarmee blijven de oksels niet droog.
Ik gebruik al jaren anti-transpirant van Dove of Nivea en heb echt nooit klotsende oksels.
Succes met de shirtjes, ik zou er flink van balen als ik ze niet schoon/stankvrij kon krijgen.

Biene M.

Biene M.

25-06-2009 om 20:53

Niet te heet wassen hoor!

Een schep soda in een halve emmer lauw water, daar een half uur je shirts in laten weken en daarna gewoon met de rest van de was in de machine. Kost niets, beschadigt je kleren niet en werkt uitstekend.

Helpt dat echt?

Die soda? Dat moet ik ook proberen. Ik mik nu alles zonder pardon na verloop van tijd in de 60 graden was. Soms overleeft een shirt dat niet, maar ik dacht dat dat de enige optie was.

amk

amk

25-06-2009 om 21:40

Azijn als wasverzachter

is ook al voldoende om de lucht te verdrijven. Zelfs in sportkleding die ik meerdere keren draag (te lui om bij te kopen, en te weinig was om dat milieuverantwoord te doen) is de lucht na het wassen weg. En nee het ruikt dan niet naar azijn.

Biene M.

Biene M.

25-06-2009 om 21:47

Linnie en angela

Linnie, ja, het werkt echt! Las het ooit in de Allerhande en sindsdien staat er hier elke zoveel maanden een emmertje met sodwater en wat t-shirts.

Maarre, Angela, jouw optie lijkt me nog wat minder werk, ook interessant! Gebruik je daar gewoon keukenazijn voor, of schoonmaakazijn? En hoeveel doe je dan in dat bakje?

Jesse_1

Jesse_1

25-06-2009 om 21:54

Syneo en soda

Zelf gebruik ik Syneo5 om frisse oksels te houden. (Tip van OO)
Als er kleren zijn die niet fris uit de was komen: Een nacht weken in soda en dan wassen. (Tip van OO).
Wat zou ik zijn zonder OO? Jesse
(Een vrouw met zweetoksels en kinderen met muffe sweatshirts).

Hier ook heel erg last

Paar maanden geleden draadje gestart want al mijn mooie witte shirtjes houden het een half seizoen uit hier. Enne was wit altijd op 60 graden. Maar toch ondanks goede deo (antitranspirant) en oderex dry (depper) steeds weer gele zweetvlekken in mijn mooie shirts. Syneo schrok ik qua prijs heel erg van. Dus was nu elke paar uur mijn oksels (washandje mee naar werk), 2 x per week de oderex dry en enkele malen (helaas nodig) de deo. En 2 x per week mijn oksels scheren. Gelukkig werk ik wel in een koele omgeving. Meestal in de buurt van de koeling.
Maar de soda is toen niet genoemd. Azijn kende ik al, maar helpt niet, helaas.
gr, Rymcke

amk

amk

25-06-2009 om 22:54

Witte

keukenazijn (in de andere zit caramel) en dan het wasverzachterbakje vol. Zal een 20/30 ml zijn in die van mij.

Nasha 1st

Nasha 1st

25-06-2009 om 23:44

Rymcke

syneo is duur, maar je doet er wel lang mee....je hoeft het niet elke dag te gebruiken namelijk....ik heb het ook....

Fraz

Fraz

26-06-2009 om 00:10

Het enige wat echt helpt

is botox spuiten in de oksels maarja das een beetje prijzig. Toch 1 x geprobeerd en eindelijk eens geen zweetplekken/zweetgeur etc.

Nu heb ik odorex extra dry (syneo werkt toch minder en is duurder) en daarnaast rexona anti transpirant en daarnaast soms okselpads. Maar goed het zal gedeeltelijk wel komen (het extra zweten) doordat ik bang ben te gaan zweten of dat men het ziet of dat men het ruikt en ja dat angst zweet ruikt dan weer extra ;-(

Vic

Vic

26-06-2009 om 14:14

Syneo

Waar koop ik dat? Ik heb al eens bij AH gekeken maar daar hadden ze het niet (ook geen Odorex dry). Kruidvat misschien?
Ik gooi stinkende shirtjes ook altijd in de 60 graden was. Als ze daar niet tegen kunnen is het jammer, maar als ze zo stinken kun je ze toch ook niet meer dragen.

Jet Burg

Jet Burg

26-06-2009 om 16:09

Jep, kruidvat

Maar ook bij oa trekpleister en etos.

Vic

Vic

26-06-2009 om 16:48

Gekocht, en vragen

Ik heb het inderdaad bij Kruidvat gekocht. Er staat in de bijsluiter dat je het 's avonds op moet doen, en dan de volgende ochtend je oksels wassen. Dient dat een bepaald doel? Er staat nl ook dat je na het douchen een half uur moet wachten met aanbrengen. Dat is 's avonds wat lastig omdat ik graag direct na het douchen mijn bed in ga.

Jesse_1

Jesse_1

26-06-2009 om 21:46

Syneo

Syneo is duur, maar ik doe er echt een maand of 9 mee!
Syneo kan vlekken in kleding geven, vandaar het wassen (maar het moet wel eerst kunnen werken).
Zelf was ik 's avonds even mijn oksels met water, droogdeppen (bij wrijven is mijn huid gevoeliger en kan de syneo gaan irriteren) en dan gewoon de syneo erop.
Jesse

Rembrand

Rembrand

27-06-2009 om 00:23

Hoe vaak syneo?

Hoe vaak moet je dat aanbrengen dan ?
( ik heb het één keer gedaan en vergat het daarna weer )M.

Mamba

Mamba

27-06-2009 om 01:03

Ik doe het

zo'n 1x per week. Niet als je net hebt onthaart. 's Avonds douchen, sprayen en naar bed. Als ik aan het eind van de dag een lichte zweetlucht heb, spray ik.

Rembrand

Rembrand

27-06-2009 om 14:09

Mamba.

Gebruik je daarnaast overdag gewone deo of kan het dan zonder ?
M.

Nasha 1st

Nasha 1st

27-06-2009 om 16:06

Gewoon deo gebruiken

op de overige dagen en 1 a 2 keer per week de syneo

Thermen

Omdat ik ook klotsende oksels heb ben ik mij gaan verdiepen in syneo. Ergens op het wijde web kwam ik tegen dat therme hetzelfde product heeft, maar veel goedkoper. En inderdaad bij de etos hebben ze ook spul van Therme met exact dezelfde ingrediëntenlijst als syneo. Het is alleen nog geen 14 euro en ik heb het gekocht en heb vandaag voor het eerst geen overstromingen! Dus je kunt ook therme anti-transparatn behandelspray nemen.

Mamba

Mamba

27-06-2009 om 18:26

Rembrand

Ik gebruik enkel syneo. Via drogisterijnet.nl zijn er regelmatig aanbiedingen.

mama 78

mama 78

27-06-2009 om 20:03

Toch weer snel zweten

Ik heb ook de Syneo staan. Ik gebruik hem meestal in het weekend. Maar bij mij werkt het niet zo lang. Hooguit 2 dagen. Zou ik iets verkeerd doen? ik breng het ook na het douchen op. De hele dag ben ik dan geurvrij, maar de volgende dag klotst het weer.

Hetty,*

Hetty,*

27-06-2009 om 23:11

Ot-vraag syneo

Kun je de Syneo ook op andere zweetplekken smeren? Ik ben helaas nogal een zweterig mens... Kan niet eens meer in sportbroekjes sporten omdat ik zo zweet in mijn liezen en het resultaat dan niet al te charmant is ;-( Heb dus nu tennisrokjes (met zo'n broekje eronder). Vraag me dus af of het ook in de liezen te gebruiken is en in het decolletégebied zou ik het ook wel kunnen gebruiken...
Groetjes Hetty,*

Mamba

Mamba

27-06-2009 om 23:29

Hetty

Ik spray het met deze temperaturen ook rustig in mijn decolleté. Zoon had laatst hele vieze voetjes en daar heb ik het ook op gespoten. Voor Rembrand: ik gebruik dus enkel syneo, geen deo er meer bij. Zo eens per 5 a 7 dagen, ik zal het eens bijhouden. Heb half november een flesje gekocht en het is nu nog niet op.

Hetty,*

Hetty,*

28-06-2009 om 21:33

Dank je

Hij is overal inzetbaar dus
Groetjes Hetty,*

Vic

Vic

29-06-2009 om 10:08

Ongelooflijk

Ik vind het echt geweldig spul, de Syneo. Vrijdagavond heb ik het op gedaan. Zaterdag de hele dag gewinkeld met de kinderen (niet echt mijn hobby), terwijl het bloedheet was. Gisteren nog hard in de tuin gewerkt, was het eigenlijk te warm voor. En het hele weekend okselfris gebleven. Ik vind het onbegrijpelijk, maar vraag me ook wel een beetje af of het wel gezond is (heb trouwens nergens last van).

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.