Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Vic

Vic

02-05-2010 om 22:23

Stilzittende hamster

Mijn dochter heeft sinds gisteren een dwerghamster van 8 weken oud. Hij ziet er gezond uit en heeft vannacht de hele nacht in zijn molentje gerend (waar zij overigens doorheen heeft geslapen). Vanavond is hij weer wakker geworden maar sinds een uurtje zit hij stil in een hoekje van een van de buizen aan zijn hok. Hoe kan dat? Kan hij ergens geschrokken van zijn, of is hij ziek? Dochter maakt zich heel erg veel zorgen en durft niet te gaan slapen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

03-05-2010 om 12:55

Geen reacties

Vannacht hoorde ik het molentje alweer piepen dus Hammie doet het nog Wat zou het dan geweest zijn?

Slaap?

had hij zijn oogjes dicht ? Heeft hij wel een beschut huisje om zin in terug te trekken, dat hebben ze wel echt nodig. Met hamsters gaat het goed of het gaat niet goed, veel er tussen in zit er niet. Of ze lopen dus driftig rond te darren of ze gaan dood.

(hamster fanaat)

Nachtdiertje

Een hamster is een nachtdiertje. Daarom loopt ie 's nachts ook zo lekker in zijn molentje
Overdag zal hij dan lekker slapen of stil zitten, lekker rustig aan doen. Als hij ineengekrompen zit kan het zijn dat ie ergens van geschrokken is.

Ook moet een hamster even wennen aan zijn nieuwe omgeving. Daar heeft hij een paar daagjes voor nodig.

Als je dat dag/nachtritme om zou willen draaien, zou je hem overdag telkens wakker kunnen maken en met hem spelen zodat ie 's avonds dan lekker moe is en wel wil slapen. Dat duurt wel even maar kan wel lukken.

Voor als je last hebt van het molentje 's nachts....

Double4

Vic

Vic

03-05-2010 om 22:52

Nou, ik weet het niet

Vandaag was Hammie vrij rustig, maar toen hij eten kreeg om 18.00 uur kwam hij wel gelijk zijn voerbakje omkeren en met zijn wc-papier stoeien. Zojuist werd hij weer wakker en ging hij weer bovenin zijn klimbuis vreemd zitten chillen. Ik kan niet helemaal inschatten wat hij nou precies aan het doen is, maar afgelopen nacht kwam het goed dus ik ga er maar vanuit dat er niets aan de hand is. Dochter maakt zich wel erge zorgen. Ze gelooft me ook niet als ik zeg dat hij 's nachts gerust een half uur onafgebroken in dat molentje rent
Is het trouwens normaal dat hij zo weinig drinkt? Ik denk dat er hooguit 5 ml uit het flesje was.

koentje

koentje

04-05-2010 om 09:16

Ligt er aan

krijgt hij groenvoer van jullie? Daar zit al veel vocht in. Het is wel sowieso een verschil met cavia's : die drinken veel meer.

emma43

emma43

04-05-2010 om 13:10

Nestje

Hoi Vic,

Een hamster slaapt overdag heel veel,ik denk dat asl hij stilzit dat hij wilt slapen.Maar heeft hij een slaaphuisje en nestmateriaal.Je kunt zakjes nestmateriaal,wij hebben een soort papieren sliertjes en onze hamster stopt zijn huisje helemaal vol om er dan in te slapen.Wij zien hem overdag bijna nooit,alleen 's avonds als mijn zoontje hem eten geeft.wij hebben ook een hamster gehad die leiver in zijn buis sliep dan i nhet huisje,maar dan stopte hij ook de buis vol met nestmateriaal,dat hebben ze echt nodig.

Groetjes.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.