Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Ilse L

Ilse L

14-08-2010 om 20:58

Stevigheid gyplat plafond ifv pleisterwerk

Hallo
We zitten midden in een grote verbouwing.
Onze schrijnwerker plaatste afgelopen week het valse plafond en deze morgen zou onze plakker aan het pleisterwerk beginnen.
Het valse plafond bestaat uit gyplat platen die opgehangen zijn aan een aluminium kader, en er zijn voor deze kader (te?) weinig ophangpunten naar het plafond erboven voorzien, waardoor je vooral in het midden de gyplatplaten zo ongeveer 2 cm naar boven kan duwen.
Volgens de plakker is deze speling te groot en zal dit tot gevolg hebben dat het pleisterwerk op verloop van termijn zal barsten of in het slechtste geval naar beneden zal komen. De plakker wou niet met de werken starten omdat hij de verantwoordelijkheid niet op zich wou nemen. Toen we onze schrijnwerker belden, beweerde die dat hij z'n valse plafonds altijd zo steekt en er nog nooit klachten over heeft gekregen. Hij beweerde ook dat hij volgens de gangbare normen werkt. Dinsdag komt onze schrijnwerker toch terug om één en ander te verstevigen.
Kan iemand me vertellen hoe stevig een vals plafond moet zijn om plakwerk te kunnen dragen?
Alvast bedankt
Ilse

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Advies vragen

Ik heb geen idee. Ik ben bij onze verbouwing naar een kluswinkel hier in de buurt gedaan. Eigenaars zijn van die oude klusmannen zeg maar. En hun om advies en info gevraagd. Was erg handig. Kwam daar regelmatig dus ze wisten wie ik was en wat de verbouwing inhield. Dus ze vertelden meteen waar ik verder nog op moest letten. Heb je niet ook zoon kluswinkel in de buurt of een handige harrie in je familie/vrienden/kennissenkring?
Succes met de verbouwing!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Vic

Vic

15-08-2010 om 11:52

30 cm

Voor zover ik weet moet je de raggels op 30 cm afstand van elkaar hebben. Het lijkt me dat dit bij een plafond ook wel wat ruimer kan (60 cm) omdat je daar verder niet bij komt. Plafondplaten zijn ook dunner dan standaard gipsplaten omdat er minder stevigheid nodig is. Dat je de platen echt naar binnen kunt duwen lijkt me niet goed.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.