Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Yvie

Yvie

06-02-2009 om 16:47

Stevige schooltas voor 6-jarige rauwdouwer

Hoi,

Mijn zoon van 6 is nu aan z'n 3e schooltas toe dit schooljaar. Hij beweert natuurlijk dat hij er nóóit mee gooit of sleept, maar ik weet het nog zo net niet

Tot nu toe kocht ik tassen bij de HEMA, ik vind ze leuk en ze lijken altijd wel stevig. Maar daar begin ik nu aan te twijfelen.

Wie weet er een goed, stevig merk schooltas (lunchboxje, beker en fruit, dus niet zo'n hele grote) die nu eens wat langer meegaat dan een paar maanden???

Alvast dank,
Yvie

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Minnie

Minnie

06-02-2009 om 17:17

Hema

Hier twee kids met Hema-tassen en die gaan al zeker 3 jaar mee, dus of het aan de kwaliteit van de tassen zal liggen?? Mijn kinderen gaan er niet bijzonder netjes mee om.

Ik zou ook eigenlijk niet weten hoe ze zouden moeten slijten: hier gooi ik beker en brooddoos erin, op school gaat hij aan de kapstok en gaan beker en brooddoos er weer uit. Aan het eind van de dag gaat het precies andersom... Soms eindigt er wel eens een tas op de grond, of wordt hij door kind over het schoolplein gesleept.. maar ook dat hebben ze tot nu toe allemaal doorstaan.

Minnie

Annet

Annet

06-02-2009 om 21:45

Decathlon

Ik ken de tassen van de Hema niet maar ik zie veel rugzakjes/schooltassen van een soort harde plastic stof of stoffen rugzak met harde kunststof rand. Die gaan volgens mij eerder stuk dan een gewone stoffen rugzak (natuurlijk wel stevige stof).
Zelf hebben wij voor twee kinderen een rugzakje van Decathlon. Heel betaalbaar, neutraal genoeg om lang mee te kunnen, ze kunnen in de wasmachine.
Hier is de link: http://www.decathlon.nl/NL/arpenaz-10-met-print-33668945/ Wij hebben deze zonder print, was nog voordeliger.
Maar zoiets kun je vast ook wel in andere winkels vinden.

Annet

Annet

06-02-2009 om 21:47

Effen model gevonden

en nu maar 3 euro!!
http://www.decathlon.nl/NL/arpenaz-10-11585100/#

Amarins

Amarins

07-02-2009 om 10:05

Sammies

... van Samsonite. Mijn oudste zoon heeft zijn tas al 7 jaar, de tas ziet er nog prima uit en kan ook zonder problemen in de wasmachine. En er wordt niet netjes mee omgegaan .

Merla

Merla

08-02-2009 om 14:16

Kipling!

In (volgens mij) 1999 liep ik in een opheffingsuitverkoop aan tegen een rugzakje van Kipling. Die heb ik toen met 70% korting voor oudste (zat toen in groep 4) gekocht. Ze heeft er de rest van de basisschoolperiode mee gedaan en nog is hij niet versleten.
Toen bleek dat dit dé ideale schooltas was heb ik voor onze tweede ook een van Kipling gekocht. Hij heeft er de hele basisschoolperiode meegedaan en de tas is daarna overgegaan op zijn jongere broertje die nu in groep 4 zit. Er mankeert nog helemaal niets aan deze tas ondanks dat hij al voor het 9e achtereenvolgende jaar intensief in gebruik is. Want hier ook echt geen jongetjes die netjes op hun spullen zijn hoor. Deze tas gaat overigens ook regelmatig in de wasmachine en is binnen no time weer droog ook.
Dus als je echt een onverslijtbare tas zoekt voor meerdere jaren kan ik je dus de Kipling aanbevelen. Kost wel iets meer dan eentje van de HEMA maar je doet er gegarandeerd járen mee! (en volgens mij ook nog eens jarenlange garantie, 30 jaar?)

Yvie

Yvie

08-02-2009 om 21:07

Bedankt!

Kijk, zo'n Decathlon tas (nog nooit van gehoord) is qua prijsklasse natuurlijk het proberen waard! Bedankt voor de links, Annet!
Mocht deze dan toch slijten, ga ik toch maar voor de duurdere merken als Kipling. Erg mooie tassen zijn dat. De Sammies van Samsonite heb ik online nog niet gezien.

Dames, bedankt voor de tips!

groet, Yvie

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.