Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Jitske de Graaff

Jitske de Graaff

19-04-2010 om 09:25

Sterilon zalf niet meer te koop?

Onze tube Sterilon zalf was op, en ik wilde een nieuwe kopen, maar helaas! Het heet nu Dettol sterilon, maar de zalf lijkt uit het assortiment. Ik ben helemaal van slag Hoe nu verder? Ik smeer het op ieder schaafwondje en sneetje en kan echt niet zonder!

Wie heeft er een alternatief? Geen VSM, betadine is bruin en geeft vlekken, nestosyl stinkt en smeert niet lekker.

Ik was zo aan mijn zalfje gehecht.... Ben al 10 winkels langsgegaan maar helaas...

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Alternatief

kan je kopen bij de apotheek: Chloorhexidine creme.

Groetjes Akka

Jitske de Graaff

Jitske de Graaff

19-04-2010 om 10:22

Akka

Goed zeg, ik ga meteen langs vandaag. Dat is dezelfde werkzame stof.

Jitske de Graaff

Jitske de Graaff

19-04-2010 om 13:12

Helaas.....

Hadden ze niet.

Iemand nog andere suggesties?

Puck

Puck

19-04-2010 om 13:58

Sprays

Er zijn ook desinfecterende sprays voor op wondjes die kleurloos (en volgens eigen zeggen ook pijnloos) zijn. Misschien daarop even googelen. Maar voor huis-tuin-en-keuken wondjes gebruik ik nooit iets desinfecterends en dat gaat ook altijd goed. Ik kan op internet ook eigenlijk niets vinden over Dettol-sterilon creme. Wel een bijsluiter uit januari 2009 (het bastaat dus wel kennelijk), maar nergens waar het verkocht wordt.
Jammer, ik gebruik het altijd na het ontharen om bultjes en ontstekinkjes te voorkomen en mijn tube is ook bijna op.

Puck

Puck

19-04-2010 om 14:00

Ha ha jitske

Lees ik even verder, kom ik in off topic een posting van jou tegen. Jij gebruikt de sterilon voor hetzelfde als ik, maar bij jou werkt het kennelijk wat minder goed.

Jitske de Graaff

Jitske de Graaff

19-04-2010 om 14:26

Puck

Ja, maar ook voor andere wondjes hoor! Misschien smeer ik niet dik genoeg? Maar ja, nu moet ik helemaal zuinig zijn

Tsja jitske

dan zit er niets anders op dan kijken welke apotheek het wel heeft, vervolgens vrienden en familieleden inschakelen om het te bemachtigen

Succes

Margriet*

Margriet*

19-04-2010 om 22:59

Alternatief = niets?

Ik smeer nooit ergens iets op. Doe ik iets fout. Gewoon een pleister erop, that's all.

Na het ontharen van benen, scrub ik de dag er na, nog nooit een ingegroeide haar gehad.

Puck

Puck

20-04-2010 om 08:42

Margriet

Nee hoor, jij doet niets fout Met wondjes volg ik ook jouw strategie, maar met bijtrimmen van mijn bikinilijn had ik altijd rode plekjes, bultjes, etc. die soms uitgroeiden tot hele vervelende ontstekingen. Sinds ik hier op het forum van Rembrand de tip kreeg om er steriloncreme op smeren heb ik daar nooit (echt nooit!) meer last van gehad. Daarom ben ik ook niet zo blij dat het spul er kennelijk niet meer is en ik op zoek moet naar een alternatief.

Ander alternatief

http://www.consumed.nl/medicijnen/5745/Hibicet%C2%AE_zelfzorg

Al googlend kwam ik bovenstaand middel tegen is ook chloorhexidine (o.a)

Lys Lionne

Lys Lionne

20-04-2010 om 21:21

Bruine vlekken mien*

In de bijsluiter lees ik het volgende:
"Na contact met linnengoed kunnen niet verwijderdbare, bruine vlekken ontstaan."
Niet echt een alternatief, tenzij je met een fraaie bruingekleurde bikinilijn wilt lopen

Oops

nee, das niet handig, tenzij je een fraaie bruine bikinilijn wilt, hoef je in elk geval niet meer te zonnen ....

Puck

Puck

20-04-2010 om 21:54

O ideaal spul mien

Ik ga dat gelijk kopen: bruin zonder zon sluit er altijd snel af, maar niet verwijderbare vlekken klinkt goed. All over the body en dan lekker tussen de lakens gaan liggen en tada: suntan!

Jitske de Graaff

Jitske de Graaff

21-04-2010 om 19:09

Vlekken ook bij sterilon

volgens mij staat het in de bijsluiter. maar nog nooit last van gehad.

Mien, enig idee waar die zalf te koop is?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.